en ole mikään tietokone expertti mutta ajattelin ostaa hyvän tietokoneen lähinnä pelaamiseen, siksi mietinkin jotai konetta jolla pyörii hieman raskaimmatkin pelit, eli jos joku voisi sanoa millainen kone olisi hyvä jolla pyörisi esim joku Dark Messiah Might and Magic, tai jotain muita raskaimpia. Hintaa voisi olla joku 800max ei mieluusti paljoa ylitte
Laitas hiukan lisätietoja, löytyykö näyttöä, näppistä, hiirtä, kaiuttimia, yms oheislaitteita. Löytyykö käyttistä, esim. windows7? Onnistuuko itse kasaaminen tai saatko joltain kaverilta siihen apua? Jos kaikki komponentit ja oheislaitteet joutuu ostamaan samaan kasaan niin tiukkaa tekee uuden koneen kanssa tuohon hintaan, näyttö ja käyttis syö jo minimissään neljänneksen budjetista ja hyvää näyttöä tuohon ei sisälly.
Tässä on käyttiksen kanssa mutta ilman kokoamista. Jos ei tarvitse käyttistä eikä kokoamispalvelua niin pakettiin saa vielä vähän lisää tehoa. http://www.aijaa.com/v.php?i=6334864.jpg
Asiahan ei minulle kuulu mutta haluan kuitenkin kommentoida että menee aika reilusti budjetin yli jos tuohon vielä laitetaan postikulut päälle niin 800 paukkuu reilusti yli.
No ei se nyt niin kauheen kalliiks tuu..Olisko jotn 30e ollu se postimaksu sitten, en muista kyl nyt yhtään. Postin sivuilta ne löytyy.. Lähettääkö ne sitten yhdesä vai erikseen, sitä en tiedä. Edit: Tarttekko käyttistä ja kasausta?? Vastaa kaikkeen mitä kysytään!
joo ja viel pieni täsmennys, eli mieluummin XP käyttis mutta sen ostan vanhasta koneesta ja joo osaan itse koota, ja ja täydennystä tulee vanhasta koneesta esim kiintolevy, ja toisesta koneesta viel toinen eli kiintolevyn ja käyttiksen jätän ostamatta. (Suurin osa mun peleistä on XP:lle ja muutenkin vihaan 7 koska näyttää ulkomuodoltaan aivan liikaa vistaa joka oli iso virhe XD
Mun ehdotus. Jos sais budjetin johonkin 880e niin sais paljon tehokkaamman näyttiksen tohon mukaan.. Jos laskin väärin niin on mahdollista et budjetin nosto 850e sais saman.. Mut voisit ostaa vaikka normi näyttiksen, 156e tais maksaa nyt, ja sitten pistää vielä scythen mugen 2 prossucoolerin tohon mukaan. Sitten vaan kellottaisit kauheesti..Ja muutenkin tulis mukavasti hiljasempi.
Kannattaa jättää se näytönohjaimen OC malli pois ja pistää tilalle normaali malli, koska ei tuo hintalapun mukaista tehon lisäystä. Edit: Ainahan sitä budjettia nostamalla saa jotain tehokkaampaa palikkaa koneeseen, mutta aina budjetin nosto ei ole mahdollista. Eikä sitä kannata alkaa säästelemäänkään lisää rahaa tehokkaampiin osiin kun tollakin pärjää erittäin hyvin.
Ok.. Aattelin vaan kun joku kehu club 3d näyttiksen kellotusta hyväks et saatas ees siitä tehoja.. Mut hiljasuutta voisit viel ottaa ottamalla prossucooleriks scythen mugen 2.. Sitten vaan kellottelisit prossua..
http://www.aijaa.com/v.php?i=6344053.jpg Tuollaisen paketin minä ajattelin tilata mutta jos et sitä kiintolevyy tartte ni otat sen tilalle viel paremma prossun tai näyttiksen
Tuohon voisit ottaa muisteiksi kaksi tällaista elinikäisellä takuulla. Emon voisit myos vaihtaa 3 euroa halvempaan. Erona noissa on, että ehdottomassasi emossa on pari liitäntää enemmän. Ota vaan ehdottamasi emo jos noille liitännöille on tarvetta muuten kyllä pärjäät yhtä hyvin tuolla halvemallakin. Prosessorin voisit myös samalla vaihtaa korkeamman kellotaajuuden omaavaan X4 955 ilman että yhteishinta muuttuisi paljoa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6347147.jpg Tuollasen paketin pistin just tilauksee! Ainut mitä vaihoin oli noi muistit mut en tiiä miks. En oo koskaa kyllä tietsikkaa koonnu et saa nähä mite onnistuu jos ei ni sit vien vaik liikkeesee, toivottavast en säre mitää!
Hyvän setin tilasit. Ja et sä mitään rikki saa jollet voimalla ala runnomaan. Ainoa missä nyt yleensä mokia tehdään niin unohdetaan laittaa holkit kiinni kotelon taustapeltiin ennen emolevyn kiinnitystä (JA TÄMÄ ON VAARALLISTA), sekä lämpötahna saatetaan levittää väärin/jättää levittämättä. Tänne voi aina tulle apuja kysymään jos jokin asia mietityttää ja yritämme sitten vastata parhaan mukaan ja nopeasti.
Joo iha varovast meinasin ton homman alottaakki Ainutvaa mitä oli ni tost lämpötahnasta, kaveri sano et jos on BOXED prossu paketti niin sillo sitä ei tarviis ko siin o se jo valmiina tai jotain. ;D
Joo boxed mallisissa prossuissa tulee sekä jäähy että tahna mukana. Mutta joissain malleissa, en tiedä että onko enään tänäpäivänä näin, oli kumminkin semmonen tarra siinä jäähyssä joka jotenkuten siirtää sitä lämpöä mutta todella huono ratkaisu, eli jos on tarra niin laitat sen kiinni vaan siksi aikaa että saat kunnon lämpötahnaa. Iso plussa kumminkin että sulla on asiasta tietävä kaveri siellä avittamassa.
Todellakin! En mä muuten tähän hommaa olis lähtenykkää, ku hää itekki tilas osina ja kasas ni kyl se ossaa En viittiny häne päätä vaivata kysymyksil mitä pistin tänne keskustelupalstoille. Pittää viel saaha hänet auttamaa kasauksessa
Juu ja kun koneen kasaaminenkin on vähän niinku pyöräl ajais, ekaks se tuntuu niin kaukaa haetulta mutta kun sen kerran oppii niin osaa sitte lopun elämääs.
menee nyt hieman off-topiccii mutta onko tuo jimms pc store kenties edullisin/edullisimpia tietokoneliikkeitä pääkaupunki seudulla ku nähtävästi siitä puhutaan monessa eri paikassa kun on kyse kasaamisesta... ?
Tahtoo olla vähä komponenteista kiinni, toisissa toinen komponentti on halvempi kuin toisessa, Jimm's on suosittu koska sielä pelaa takuu hommat ja on luotettava kauppa.