(!) Tehokas, raskaamman sarjan tietokone n. 1000€ (!)

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Multiplay, Aug 1, 2010.

1. Multiplay

Multiplay Member

Trophy Points:
    16
    Nykyinen koneeni on enemmän tai vähemmän onnistuneesti palvellut minua jo ~4 vuotta, mutta nyt olisi jo aika vaihtaa reilusti tehokkaampaan. Olen vuosien aikana hommanut uusia osia nykyiseen koneeseeni; uusimpana näytönohjain joka on vielä kohtuullisen hyvä (vaikka toivon etten joudu sitä käyttämään)

Tässä nykyisen koneeni tehot:
    Uuden koneen pitäisi pystyä vaivattomasti (ja tehokkaasti) selviytymään seuraavista asioista:
    -Kuvankäsittely (Adoben uusimmat softat, Photoshop CS5 jne.)
    -Palvelimen harrastuspohjainen pyöritys (lähinnä omaan ja muutaman muun käyttöön)
    -Suurten tiedostomäärien vaivaton siirto (n. 50-100gt suurimmillaan)
    -HD-laatuisen videomateriaalin säilytys ilman että tila loppuu (~1b riittänee[?])
    -HD-laatuisten videoiden editointi (esikatselu eikä softa saa takkuilla)
    -3d-mallinnus (opettelen tosin vasta - en tiedä mitä vaatii koneelta)
    -Koodaus (C++, C#, Visual basic jne.)
    -Pelien, kuten World of Warcraft, Mirror's Edge jne. pyöritys mahtavilla grafiikoilla

En itse ole raudasta niinkään kiinnostunut, mutta ajattelin että RAM on ainakin se, mihin tulee panostaa.

Hintaluokka keikkuu siinä ?-1000€-1200€ paikkeilla.

2. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Raskaamman sarjan konetta ei tonnilla saa, mutta hyvän sun tarpeisiisi saa reilulla 1200 eurolla. Tämmöstä kattelin:

- Kuvankäsittelystä ja videoeditoinnista vastaa uskomattoman tehokas 6-ydinprosessori
    - Pelaamisesta ja 3D-mallinnuksesta huolehtii GTX460, jonka PhysX takaa peleihin esim. kauniit savu- ja räjähdysefektit ja ominaisuuksissa on myös CUDA joka on 3D-mallinnuksessa liki välttämätön.
    - Järkyttävä 8GB huippunopea RAM huolehtii siitä, ettei keskusmuisti lopu editoidessa
    - Äärettömän hiljainen Fractal R2 kotelo yhdistettynä Scythen vallankumouksellisen hiljaiseen ja tehokkaaseen cooleriin varmistaa sen, että korvasi nauttivat koneen käytöstä eivätkä osat kuumene liikaa!

Mainospuheenkin keksin giganttityyliin, ainut vaan että tässä on kunnon palikkaa.

3. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    Nauran ja nautin aina Justgamerin paketeista ja stooreista. :D.
    Aivan loistavaa kaveri tartteis jonku näpsäkän tittelin :D

4. miketso

miketso Regular member

Trophy Points:
    28
    Hyvä paketti, mutta videoeditointia silmällä pitäen lisäisin ainakin yhden kiintolevyn lisää ja laittaisin ne sitten raidiin. Nopeuttaa huomattavasti suurten videotiedostojen käsittelyä.

5. Smanci

Smanci Regular member

Trophy Points:
    46
    ...Tai jos budjetti venyy niin vaikka SSD-kovo

6. _Pekkis_

_Pekkis_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Se vissii kyttää 24/7 koneella ku LÄHES aina lukee että "Justgamer kerkes näköjää ensin." Hyvähän se vaan on kun löytyy tollasia aktiivisia auttajia, niitä tarvitaan aina!

7. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Oho, en mä kyllä 24/7 täällä kyttää. Täytyyhän mun käydä pihalla ryypp.. ryöppäämässä sieniä. Mulla vaan on kaikkiin hintaluokkiin notepadissa valmiina paketit, ei tartte kun kopsata linkki tänne ja söheltää jotain tekstiä, menee ehkä minuutti. Kun nyt sattuu oleen lomakin niin kone on koko ajan kotona ollessa päällä, tulee aina ohimennessä katottua kaipaako kukaan ketään missään.

Tai no, kahdessa kuukaudesa tullut yli 800 viestiä, ehkä mä vähän kyttään täällä liikaa :D

8. _Pekkis_

_Pekkis_ Regular member

Trophy Points:
    26
    WOOT??!?!? Mulla ei varmaan tuu koskaan noin paljoo viestei tänne, sillä heti kun saan ite rahat niin kasaan koneen niin sen jälkee vois poistaa oman tilin koska sitten bc2 huutaa mun nimee! ;)

EDIT. Mulla 141 viestii ja vissii tän kesän oon vaan ollu tääl...

Last edited: Aug 2, 2010
  9. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Mulla ei oo aikaa pelata kun muutama tunti päivässä, kohta pitää taas lähtee ja sitten illalla vielä syömään kavereiden kanssa oikeen hienosti pihalle... Olis kiva pelata kaikkia näitä mun pelejä vaikka 20h päivässä mutta sitten ne olis koluttu läpi jo kaikkine mappeineenkin jne..
    BC2 on kyllä loistopeli, toivottavasti siinä on paremmin päivitetty punkbuster kun allied assaultissa :D

Tämä menee muuten jo hiukkasen offtopiciks, näistä tuskin on mitään hyötyä koneen ostajalle :)

10. _Pekkis_

_Pekkis_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite mitä nyt kavereilla olen pelannut bc2 niin eka se maahan meno vitutti mutta nyt sen on kyllä tajunnu et miks se on otettu pois. Esim "laguna presassa" kun siellä on oikee viidakko niin eihän siellä näkyis röllejä (snipuja) ensinkää kun ne ois makkurissa jossaa puskassa..

11. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Se on poistettu useista muistakin peleistä, vanhoistakin patchien myötä.
    Eihän BC2 edes ole esim. mw2-tyyppistä helikopterista-ampumismahdollisuutta, jolla kaikki spottaa heti jostain pusikosta runkkaamasta?
    Jos ei ole, niin se on ihan viisas ratkaisu. Ei tartte kun löytää yks hyvä puska, jossa makoilee 30 minuuttia ja saa 350 headshottia aikaan. Realistisuushan siinä hivenen kärsii, mutta pelaaminen muuttuu reilummaks.

12. _Pekkis_

_Pekkis_ Regular member

Trophy Points:
    26
    HC servut on mun mielestä paljon parempia kun normi, sillä normi servulla joutuu ampuu melkee yhen lippaallisen et jannu kuolee, eikä se ole yhtään realista mutta onneks on HC.. :)

13. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Varsinkin jos kolmen rykelmässä ryntää näkyviin vihuja ja ite on yksin just lataamassa. tsäänssit saada edes yks tappo on 0% :)
    Eiköhän tä OT pääty tähän, keskustelua voi halutessaan jatkaa BC2-keskusteluun pyhitetyssä ketjussa :)

14. Multiplay

Multiplay Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksista ^^,

@JustGamer, hyvältä tuo tosiaan näyttää - tuleeko kaikki 6-ydintä tosiaan käyttöön?

Lisää ehdotuksia voitte antaa jos löytyy, mutta älkää sitä budjettia ihan rikki asti venyttäkö.

EDIT:
    Päinvastoin - saan hyvät bumbit.

15. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    jos haluu hifistellä niin tuohon kannattas vielä satsata muutama euro kunnolliseen jäähdytystahnaan =)

seim artic silver 5.

Tarviiko tosiaan 8gigaa muistia? luulisin että kyllä 4 riittää aika pitkälle, kumminkin aika iso osa kokonais budjetista tuon 4gigaa lisää.... itselläni 6gigaa ja riittää vallan mainiosta, en usko että 4 jä pullon kaulaksi.

16. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Kuvankäsittely + videoeditointi + 3D-mallinnus = 4GB on jo aivan täynnä kun Windows ja muutkin pitää pyöriä (30%).

8GB ei ole liikaa tuohon käyttöön ollenkaan.

Kaikki 6 ydintä tulevat käyttöön. Jos eivät tule on ytimiä rikki, jolloin saat uuden tilalle suomalaisen takuun ansiosta.

Sen vuoksihan se vallankumouksellinen onkin. Jos verrataan Intelin ja AMD:n 6-ytimiä, saadaan jännää tulosta.

Valmistaja.............Kallein.........................................Halvin

AMD............1090T ~300e @ 3,2GHz...............1055T ~200e @ 2,8GHz
    Intel..........i7 980X ~1000e @ 3,33GHz...........i7 980X (samat speksit) ~tonni

En tiä miks tämmösenkin tein mutta helle sekottanu aivot niin tulee tehtyä tällästä jännää.

Mutta kaikki ytimet tulee käyttöön ja 8GB RAM ei ole liikaa.

17. alludx

alludx Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu tolle JustGamerille pitäis kyllä antaa joku hieno titteli! :D

18. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Ehkä noihin aloittajan tarkoituksiin voisi vielä SSD-levyn tunkea mukaan vaikka jonkin muun kustannuksella.

19. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Jaahah... Senior Memberkö ei enää ookaan tarpeeks hieno arvonimi? :O
    Mä oon vaan tyyppi joka ostaa pakettikoneen pelikoneeks ja neuvoo suu vaahdossa ihmisiä kasaamaan osista.. Samaan aikaan kun pelaan Dellillä Crysistä very highillä :)

M: SSD (Solid State Drive, hehe pääsinpä pätemään) ei mahdu budjettiin. Minkään osan kustannuksella ei SSD:tä (Solid State Drive) kannata mukaan ottaa. Varsin hyödytön. Kyllä sitä nyt mieluummin venaa 4 sekuntia kun maksaa 250e että saa venata vaan sekuntin. Tämä mun mielipide.

20. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Äläs ny, Crysis latautuu paljo nopeemmin SSD:lla :D

http://techgage.com/reviews/corsair/nova_v128/30.png

Iteki sitä mieltä et SSD nopeuttaa konetta enemmän ku mikään muu yksittäinen osa samalla hintaerolla.

Share This Page