Intel on luopunut 2 chipsetin käytöstä ajat sitten. AMD luottaa edelleen north ja south bridgeen. Jotkut ovat puhuneet että tuo muistislottien asettelu vaikuttaisi ilman virtaamiseen. En oikein näe perustetta tuolle väitteelle koska nyt virransyötön tilalla on vain muistit. Samalla tavalla se muisti siinä jarruttaa. Ainut miinus tulee siitä että perus torni jäähy ei nyt puhalla virransyötön siilejä päin. Käytännössä X58 ja X79 on muutenkin suunnattu high end käyttäjille. Nämä kaverit kuitenkin jäähdyttävät komponenttejaan vedellä. Myös emolevyn. PCI-E x8 vs x16 Multi GPU emoissa ei tuo kuin prosentuaalisen edun nopeudessa ja prossut riittävät pelikäyttöön niin kuluttaja kuin high end luokassa. Hintaa onkin sitten melkein tuplaten, saadut hyödyt melko rajalliset perus penalle. tjaa... tarkoitit siis toisin sanoen CUDAn road mappia.
Takuista ei kokemuksia mutta hinnoittelussa olisi kyllä toivomisen varaa. Yksittäiset tuotteet saattavat olla joissakin tapauksessa halvempia mutta kokonaisuutena melko arvokas kauppahan se on... Vertailun arvoisia liikkeitä ovat käytännössä Jims Lapstore MediaTech Silent rig Multitronic tietokonekauppa Kolmen ensimmäisen tarjouksia kannattaa seurata muron puolella.
En itse kauheasti käytä verkkokauppa.comia, mutta joskus esim. niiden löytötavaranurkasta voi löytyä komponentteja erittäin edullisesti. Viimeksi nappasin asuksen gtx460 dc topin satasella. Olen myös käyttänyt verkkokauppaa silloin kun jimmsillä ei ole ollut jotain tuotetta suoraan hyllyssä.
Omat takuukokemukset verkkokaupasta ovat aina olleet myönteisiä, ovat hoitaneet asiansa ajoissa ja toimiva tuote on aina tullut takaisin. Enkä niin tiedä noista kovista hinnoista, koneen komponenteissa ehkä mutta muuten edullinen paikka.
Aikakin minun mielestäni jos on kysymyksessä täsmälleen sama tuote, heti hinnan jälkeen tärkein asia on takuu. Verkkokauppa ei edes kehtaa ilmoitta sivuillaan takuu-aikaa kun se on joka tuotteella se vuosi ja esim. Jimm´sillä saman rojun takuu voi olla jopa 5 vuotta. Kannatta kiinnittää huomiota (ja myös välttää) niitä myyjiä jotka ei edes kehtaa (tai yleensä jostain muusta syystä) ilmoittaa tuotteelle myönnettävää takuuta. Hyviä ostopaikkoja on ainakin mainitsemasi Jimm´s Pc Store, Lapstore, Multitronic ja Tietokonekauppa, muista ei kokemuksia. Verkkokauppa on kyllä ihan syvältä, huono palvelu yms. Sama kun K-kauppa houkuttelee ihmisiä mutamalla hassulla tarjouksella.
"ovat hoitaneet asiansa ajoissa ja toimiva tuote on aina tullut takaisin", no jos se on takas tullut toimivana niin onko se ollut alunperin viallinen? Koska minun kokemuksen mukaan verkkokaupasta ei välttämättä edes saa toimivaa tuotetta, kuin pitkän taistelun jälkeen jos silloinkaan.
En halua modettaa mutta muokkaa tekstiäsi älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään. Tällaisen ilmaisen neuvon heitän tähän väliin
No älä sitten modeta jos et haluu ja mikä siinä nyt sua rassaa, jos sen tekee eritavalla kun sä ilmeisesti tekisit. Mä en ainakaan kaipaa sun huonoja, vitun ilmaisia neuvoja.
Tapa ei ole minun vaan se lukee säännöissä joihin sinun ilmeisesti kannattaa tutustua. Tuplapostaukset ei minua rassaa mutta modeja rassaa ja parhaassa tapauksessa vetävät tunnuksesi roskakoriin. Myös keskustelu tavassasi on hieman toivomisen varaa. Hyvät tavat kunniaan, sotakirveet kaivoon.
Hieman joo.. Oikeataan "ilmaisesta neuvostani" eteenpäin. Pahoittelen. Muuten nyt on suurin piirtein pysyny aiheessa, takuu asioiden käsittely ja niiden esille ottaminen kauppoja vertaillessa ei ole pahasta.
Onhan se takuu asioista puhuminen tärkeää. Sanoisin, että jimmsistä kannattaa ostaa, ainakin jos asuu samassa kaupungissa kuin myymälä nimittäin silloin on noutaminen ja takuuseen vieminen helpointa.
Okeii. Vesijäähystä kyllä luovun, kyllä luulis ilmalla pärjäävän. Löysin halvemman corsairin virtalähteen ja keräilin parhaita paloja kaikkien kommenteista. Kyllä otan sen kasauksen, sillä en halua mählätä näin arvokkaita komponentteja. Melu nyt on toisseikkainen, sillä ei nuiden kuullokkeiden alta kauheasti mitään ulkopuolisia ääniä kuulu. Mietin jo tätä talvella, mutta silloin kannatti odottaa tätä lga1155 kantaa yms. Sitten oli näyttis jne. Nyt vielä kannattaisi odottaa. Ainahan sitä kannattaisi odottaa uutta :'D SSD:n haluan EHDOTTOMASTI sillä kaverillani se pelittää käyttiksen kanssa aivan älyttömällä nopeudella. Siitä maksan enkä ala odottelemaan. Haluan nyt tehokoneen tämän hetken hyvillä komponenteilla, jotka osuvat budjettiini. Ainahan elektroniikka kehittyy nopeasti, mutta kasataan sitten uusi kone kun tämä ei enään minulle kelpaa. Olenhan päivittänyt pleikkaria ja xboxia ensimmäisistä malleista lähtien. Käytettynä voisi tietty olla järkeä ostaa kone, mutta minua itseä viehättää se että kone on uusi, tietää mistä se on tullut jne. Näytön lyön lukkoon, koska haluan että se on semihalpa LED, jota voi sitten laneihin kuljetella. Näppäimistön ostin jo käytettynä, hyvän hiiren saan kaverilta halvalla. Pärjään vanhoilla kuullokkeilla siihen asti että löytyy mieluisat, jota saa testattuakin. Kiitos näistä teidän kommenteista, sillä itse en ole juurikaan rautaan liittyvissä asioissa ajan hampailla. Mites tuo prossujäähy? Ei lue että kävisi LGA1155 Kannalle? Saakohan sen kuitenkin siihen laitettua? Jos ei, niin pitää ottaa joku muu ilmajäähy. Kannattaako nyt ottaa vielä kuorelle lisää laitetuulettimia? Tässä tämä paketti, joka näyttäisi minusta hyvältä:
Muutoksena vaihtaisin paketiis, kova, wlan, poweri & muistit jo tulikin. Noissa korkeissa muistien jäähyissä on lukemani mukaa ainakin kookaiden ilmajäähyjen sopimattomuus ilman modifiointeja välillä hankalaa, noissa mustaharmaissa kingstoneissa näyttäis oleen jäähylevyissä pieniä reikiä, jotka osaltaan, käsitääksen pitäis tehostaa ilma kiertoa ilmtaskuissakin. http://aijaa.com/v.php?i=007908173754.jpg + http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/5322c/3D-tuella esim. Asus VG236HE 23" LCD-näyttö 3D-tuella 2036,90 Näitä Z68 emojen video linkkejä on nyt tullut laittettua! http://www.youtube.com/watch?v=Ei7kkOHa0iw&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=VzNfUKRHc0g&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=AZCGt9BIjjw&feature=related http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/testissa_kuusi_hiljaista_ja_tehokasta_koteloa Ei kyseine prossucooleri mikään kovin äänekäs ole ainakaan kun konetta lattialla pitää. Näytössäkään ei kannata pihistellä kokeilin 32" 100Hz telkarissa konetta oho! Täällä joku tais joskus mainita 120Hz näytöstä ettei halua enää 60Hz sen jälkeen kyseinen pellkä TV. kokemus oli jo sellaista, ettei halua tavalista näyttöä mielellään enää katsoa.
Yleensä takuuseen laitetaan tuote, kun se on viallinen..? Miksi kukaan laittaisi ehjää tuotetta takuuseen?
Itehän sain viikon bannit vastaavasta mitä sä tossa teit (=2 peräkkäistä viestiä samaan ketjuun). Ei saa toimiin sitä tuotetta, yhteensopivuusongelma esim?
Lähtisin sandylinjalle hyvällä p67-emolla ja i7 2600k -prossulla. Jos suunnittelet editointihommia, niin i5 2500k ei riitä mihinkään, tuntuu että i7 2600k:ssakin saisi olla potkua enemmän, mutta 2011 ja sen uudet prossut on sitä varten tulossa. Näyttöön kannattaa satsata myös, h- tai p-ips 24-tuumaisena irtoaa 400 euron pintaan, HP:lta tai Delliltä tai Asukselta löytyy sopiva. Edit: Lähin kommentoimaan aloitusta eli en lukenut ketjua. Ihan tolkkuhan siitä näyttää tulevan. Olet näköjään luopunut itse kasaamisesta, mitä kovasti harmittelen. Itse kasasin ton alla olevan eka koneeni, ja kokemuksena se oli h-vetin opettavainen ja kiinnostava. Ostin kamoja Englannista, Saksasta ja kotimaasta, ja kaikki sujui ilman isoja ylläreitä. Takuun toimivuutta en ole päässyt kokeilemaan, mutta Dellin näytön takuun siirto Suomeen onnistui. Jos uhraat 79 euroa kasauspalveluun, niin menetät hyvin paljon. Tommosta konetta ei näet alusta asti pääse joka vuosi kasaamaankaan, mutta omapa on koneesi. Kasaus kyllä normijärjellä onnistuu, usko pois.