Olisin nyt ostamassa tehokonetta 700e budjetilla. Aluksi ajattelin ostaa paljon kalliimmalla, mutta nyt ymmärsin että tarvitsen rahaa muihinkin harrastuksiin. Konetta käytän nettikäytössä, mutta kevyttä kuvan ja videon käsittelyäkin voin tehdä, ja kevyet pelit, kuten sims3, olisi hyvä saada pyörimään hyvin. Haluaisin pitkään kestävän koneen, ei mitään 2 vuotta ja joutuu hankkimaan uuden. Tämä 5v vanha läppäri vetelee jo viimeisiään, ja olen jo pitkään harkinnut uutta konetta. Antec Three Hundred 59,80€ ASRock 890GX Extreme3 115,00€ TeamGroup Elite 4GB 39,80€ Samsung Spinpoint F3 1TB 55,80€ Seasonic S12II-430 Bronze 430W 68,70€ Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 19,50€ Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla 35,00€ Windows 7 Home Premium 64bit FI OEM 110,00€ LG GH22NS50 DVD-RW 18,90€ AMD Phenom II X4 945, 3,0GHz, 95W, boxed 128,70€ Yhteensä 665,70€ Tuollasta olen ajatellu. Olisko jotain parantamista? Ja saisko jotain ulkosta wlan systeemiä tohon kun silentrigisä ei näyttäny olevan wlania ollenkaan, ja ite en osais sisälle mitään alkaa tekeen. Millasta näyttöä ja näppistä pitäs kattella? Alle 200e pitäs ne saada.
http://www.silentrig.com/product/461/asus-pce-n13-80211n-pci-e siitä WLAN. Jos nyt haluu pitkään kestävän koneen, niin odottaa että LGA1155 tulee taas kauppoihin.
Näytöksi BenQ:n G2420HDBL(190e) tai V2420H(200e). H-mallissa on HDMI. Näppäimistöksi kelpaa varmaankin ihan perus näppis? Itse suosittelisin Logitechin Media 600:sta, n. 19e.
Oho, en huomannu tota wlania. Sellanen siis. Ajattelin jotain tällästä näppikseks, ja toi näyttö kyl on varmaa hyvä, mut onko noisa molemmisa silti kajarit? Ei se varmaan haittaa millä liitännöillä ne on. Kai ne kaikki koneeseen silti kiinni saa...?? En tartte mitään superääntä, jos alan enemmän musaa kuunteleen tai muuta ni hankin sitten kajarit. Edit: Sitä 1155 en edes harkinnu kun niin kallis on. Sen kaa ei pääse lähellekkään budjettia.
Kummassakaan ei ole kajareita, V2420H:ssa on kuulokeliitäntä. Muutenkin näyttöjen kajarit on melkeinpä poikkeuksetta todella surkeat. Laitoin vain tuosta, että kannattaa hankkia tuo malli HDMI-liittimellä varustettuna, kun se maksaa saman verran kuin se malli jossa sitä ei ole. http://plaza.fi/muropaketti/emolevyvalmistajat-palauta-intel-p67-tai-h67-emolevysi-kauppaan
Halvempiakin emoja tuolta saa http://www.silentrig.com/product/280/asus-m4a87tdusb3 vai mitä tuosta emosta muka puuttuu mitä tarvitset? Ainii huomasin ettei sul ollut erillist näyttist tuossa.. No sitten joo. Joo wasdasi huomasin itekkin kun katoin et mitä osii se oikein otti
Joo, tiedän että surkee äänilaatu yleensä noisa näytöisä, mut silti se olis kyl kelvannu. Ja kympinhän enemmän se maksaa jossa on hdmi liitäntä? Mut siis mitä parempaa olis tossa V2420H näytösä sitten? Tota kalliimpaa emoo lähinnä näyttiksen takia katoin, että sillä nyt vois sentään niitä simssiä ja näitä pelailla. Tosta en kyl tiedä mikä näyttis tossa ees on minkä linkkasit. Edit: Kone lagii niin pahasti et sain ehkä pikkasen myöhäsä ton lähetettyä, enkä päivittäny sivua ni en huomannu et olitte jo huomannu et miks otin ton Että tässä syy miks uutta hankin.
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/382193 http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/431457 HDMI ja ulkonäkö. Kuvanlaatueroja ei noilla TN-paneelisilla näytöillä juurikaan ole.
Selvä. Eli V2420H olis se näyttö, ja toi mun ehdottama näppis varmaan käy..?? Vai onko se sun ehdottama parempi? Oon tottunu tähän läppäriin niin aattelin tollasta matalaa näppistä. Onko toi kone sitten toi mun ehdottama ja siihen toi wlani vielä?
Ja näyttö? Mut olisko se halvempi benq yhtä hyvä, ku aattelin et voisin hakee sen näppiksen ja näytön tosta tampereelta, ei tarttis tilata näppistä, konetta ja näyttöö eri paikoista. Ja se toine näyttö on järjettömän karvis jimssillä, jotain 260e tais maksaa.
Molemmat näytöt on hyviä, mutta onhan tuo V2420H kuitenkin paaaaljon paremman näkönen. Postikuluineen hintaa sille tulee muutama euro yli kahdensadan.
Joop, 206e se onkin vaan, sori, jotenkin ajattelin että olis kalliimmat, vaikka selkeesti luki tosa hintavertailusa. Eli näyttö 206e, kone 702,2e ja näppis 23e ja voi sen varmaan hakee sieltä tampereelta ni koko paketin hinta 931,2e. Ja tol kokoonpanol varmaa pärjää mun käytösä kuitenkin jonkun viitisen vuotta eteenpäin? Jos ei niin sitten vaihdetaan osia Hienoa. Vielä on se yks pieni juttu, että pitää saada vanhemmat uskomaan että kasauttamalla saa paljon paremmin vastinetta rahoilleen.
Varmasti kestää monta monta vuotta peruskäytössä tuo kone. Täälläkin on varmaan miljoona eri ketjua miksi pakettikoneet on surkeita. D Tivistetään lyhyeen listaan: - Kotelo on huonosti suunniteltu, jolloin ilmankierto on huono ja osat voivat siloin helposti ylikuumentua. - Virtalähde on halvin mahdollinen, jolloin se voi hajoitessaan(jonka se hyvin näköisesti tekee) hajoittaa muutkin komponentit, eikä vain itseään. - Emolevy on myös halvin mahdollinen, huonot ominaisuudet ja laatu on myös huono. Pakettikoneiden emolevyihin ei usein pysty laittamaan prosessoria jonka tehonkuluts ylittää 95W, jolloin päivitettävyys kärsii. - Windows sisältää valmistajan omia softia mitkä käynnistyvät automaattisesti tietokoneen käynnistyessä hidastaen konetta. - Takuu on kasatulla koneella pitempi, osien takuut vaihtelevat kahdesta kymmeneen vuoteen. - Eli hitaat ja surkeat komponentit, korkea hinta, kasatussa päinvastoin.
Ite tiedän noi kyl kun oon jo yli vuoden tienny koneista jotain, kun sillon joskus tääl neuvoinkin kaikkia. Nyt oon vähän tippunut kehityksen harjalta, joten piti tehä ketju Kiitos nopeista vastauksista!
Noniin. Hyvä konehan tämä on, mutta ongelmia ollut wlanin yhdistämisen kanssa, kun kaupassa saa yhteyden mutta täällä ei. Mutta sitä ongelmaa en tässä tullut kysymään, vaan sitä, että miksi näyttöni ei saa aina signaalia kun käynnistän koneeni? Alussa toimi loistavasti, mutta nyt lähes aina, kun käynnistän koneen, näyttö sanoo että ei signaalia ja joudun painamaan koneesta uudelleenkäynnistysnappia. Sitten useimmiten se alkaa jo toimimaan, mutta välillä ei vielä silloinkaan. En löytänyt tälle nyt oikein ketjua, joten päätin, että kai tässäkin minua auttaa voidaan Ps. Vakaasti 3,5 Ghz näillä osilla