Tehtävienhallinta--prosessit

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by puppe_b, Apr 4, 2005.

  1. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2005
    Messages:
    843
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Koneesani on tällä hetkellä 28 erilaista prosessia käynnissä. Niistä 5 on svchost.exe nimellä varustettuja, jotka varaavat itselleen ikäväv paljon muistia. Olen poistanut läjän "turhia" prosesseja, mutta niitä on vieläkin liikaa. Mitä seuraavista voi poistaa???: svchost, PccMon, iSafe, spoolsv, taskmgr, csrss, VetMsg, CAVRid jne. jne. Kaikki mainitut ovat .exe prosesseja ja käyttis on XP.
     
    Last edited: Apr 4, 2005
  2. urnin

    urnin Regular member

    Joined:
    Jan 30, 2005
    Messages:
    326
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ai liikaa prosesseja??
    mulla on joskus 90 :)
     
  3. Unski5000

    Unski5000 Guest

    svchost, spoolsv, csrss <--- windowsin omia prosesseja eli kannattaa antaa olla.
    taskmgr=on kyseinen ikkuna josta tota prosessilistaa kattelet
    Noi muut liittyy enemmän tai vähemmän sun virustorjunta/palomuuri ohjelmiin.
     
  4. Cathunter

    Cathunter Regular member

    Joined:
    Oct 11, 2003
    Messages:
    665
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sinuna en poistaisi yhtään mitään...häiritsevän prosessin voi aina lopettaa, mutta sen saat todennäköisesti takaisin jo seuraavassa käynnistyksessä resetoinnin jälkeen.
     
  5. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    No kun olin konffassa ja siel oli ihan tile kone, nii piti repiä siitä kaikki ylimääränen irti, et sain sen toimimaa. Siellä sitten kokeita tehdessäni sain selville, että Wintoosa toimii, kun kaks prosessia on päällä: svchost.exe ja systray.exe. Sitte explorer.exe käynnistyy ihan itteksee uudelleen, mut mitäs sillä nyt tekee!? :) Tietysti kysymyksessä oli 98. WinXP voi olla vähän vaativampi.
     

Share This Page