Eli olen tilaamassa itselleni ihan pelikäyttöön uutta konetta ja olen jo katsonut osat jotka haluaisin siihen laittaa. -Prosessori: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition -Emolevy: Asus AM3 890 FX -DVD-asema: LG DVDRW 22X BLACK BULK SATA -Keskusmuisti: Kingston 8Gb 1600 MHZ -Kovalevy: Sea Barracuda Green 1Tb -Kotelo: Antec Twelve hundred Gaming case -Virtalähde: ANTEC TPQ PSU 1000W 8CM ATX12V2.2 80+ CM -Näytönohjain:MSI GTX 560TI PCIE 1GB TWIN FROZR II OC Eli onko teidän mielestänne parannettavaa jossain? Ja hinnaltaanhan tämä on hiukan alle tonnin. (Työpaikkani kautta saan alennuksia)
Tällä hetkellä kannattaa mieluummin satsata Intelin 1155-kantaan ja siihen kaveriksi i5-2500K -prosessori tai sitten odottelet AMD:n uutta kantaa AM3+. Toisesta ketjusta lainattuna, käyttäjän Muff77:n kasaama paketti: Hinta hieman tipahtaa kun vaihdat tuohon pakettiin valitsemasi näytönohjaimen: http://www.silentrig.com/product/617/msi-n560gtx-twin-frozr-ii-oc EDIT. Typo korjattu.
AM3-kantaista emoa ei mun mielestä nyt kannata ostaa. Odota AM3+:ssaa tai vaihda Inteliin. Kilowatin virtalähde? Meinaatko koko kämpän sähköt vetää koneen kautta?
Tonnilla tuo mun setti. Ei kuolevaa AM3-kantaa, Intelin 1155-kanta pyyhkii lattiaa sillä Poweri on ylimitoitettu, kotelo oman mielen mukaan (antecci kuulemma äänekäs), samsungin teranen on hinta/koko-suhteella parhaimpia kovalevyjä ja muistia 4gb jos pelaat pelejä koneella. Jos kone tulee editointiin, 3d-mallinukseen tai muuhun raskaaseen softa-käyttöön , niin silloin 8gb muistia!
Bulldozer menee kuulemma AM3 kantaan Tuon pitäisi tukea Bulldozereita --> http://jimmspc-store.fi/tuoteinfo/M4A89GTD-PRO?pid=1300880593307
Jotkut mallit menee joillain edellytyksillä ja toimivat jotenkin. Sen verran epävarmaa, etten laittaisi rahojani likoon AM3-emoon, kun samalla rahalla saa 1155 P67 -lankun tai parin kuukauden sisällä AM3+:n.
Komppaan Axua, tolla rahalla saa 1155-emolevyn ja 1090t hinnalla saa jo i5 2500k-prosessorin, joten sehän on selvää, että intelin sandyä tällä kertaa
Se toimivuus ei ole 100% varmaa , että se olisi samanlainen / samantehokas kuin am3+ -emolevy. Mieluummin uutta kuin vanhempaa samalla rahalla!