Mulla on nero6 ja yritin polttaa elokuvan dvd:lle mutta siihen ei tullu teksitystä. Elokuva ja tekstitiedosto on samassa kansiossa. Miten saan tekstit näkymään?????
Pitäis varmaanki tekstitykset laittaa kiinteänä elokuvan kanssa. Ellei käytössä ole DivX soitin? Silloin niiden nimet pitäisi olla vastaavat: "Elokuva.avi" ja "Elokuva.sub"
Joo ei näy tekstejä. En tiedä minkä teen väärin. Voisko joku kertoa alusta alkaen miten poltetaan levyjä? Kiitos jo etu kynteen!
Asenna ffdshow ja sieltä pistät subtitlet päälle, ja valkkaat niille sopivan koon ja sijainnin ruudulla. Sitten testaat esim. bsplayerillä, että ne tekstit toimii kivasti ja näyttää hyvältä. Jos toimii oikein, niin sitten vaan poltat sen nerolla levylle. ps. tekstitiedoston ja video tiedoston tulee tietenkin olla saman nimiset. (poislukien tiedostopääte)
Niin, tulee mieleen, että poltatko niitä tosiaan aviksi vai dvdeeksi. Soitin ei ehkä tue ensiksi mainittua. Minulla on samantyyppinen ongelma; minä laitoin elokuvaan kiinteät tekstit. BSPlayerillä kaikki näyttää hyvältä toimii ja kukkuu. Käännän elokuvan dvdeeksi VSO DivxtoDVD:llä, ihan maksettu versio ja kaikkee, mutta tekstit ei osu kohdilleen.. mitä teen väärin? Ilman kiinteitä tekstejä tekstejä ei näy lainkaan, kiinteillä näkyy myöhässä. Joku viisaampi sanoi, että pitäisi käyttää kaukosäätimen subtitle-nappia, mutta vaikka olenkin nainen, en sentään aivan avuton. Jossain on nyt vikaa..