elikkäs mulla on testi -kansiossa leffa.avi ja leffa.srt - tämän jälkeen poltan datana levylle ja pistän levyn dvd-soittimeen. leffa näkyy, mutta tekstitystä en saa näkymään. kyseessä on procaster dvd-002 soitin, leffa on divx. kaiken järjen mukaan tekstin pitäisi näkyä, mutta ei vaan näy... olen yrittänyt ottaa selkoa, että missä vika, mutta alkaa pikkuhiljaa hermo menemään tän asian suhteen. EDIT: kokeilin muun muassa SUBTITLE>SUBTITLE>SLOW>PLAY -näppäinyhdistelmää tuloksetta. mistäköhän tämä tekstien näkymättömyys vois johtua?
Mikä firmware sulla on siinä? Käsittääkseni siinä pitää olla vähintään ton verkkokaupan oma firmis,että tekstit toimii. Nyt näyttäis verkkokaupan sivuilla olevan linkki tonne Mtz-firmikselle,joka itsellänikin on. En tiedä meneekö takuu,koska toi linkki on kaupan omilla sivuilla,mutta tekstit on siistit verrattuna tohon verkkokaupan omaan firmikseen.
Verkkokaupan oma firmis on laitteessa. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että tekstitystä ei saa näkymään, vaikkakin tiedostot on samassa kansiossa. Pitää kaiketi vielä näprätä tuota leffaa, muuttaa nimeä, jos se vaikkapa auttais... Luin Procasterista käsittelevää viestiketjua, ja siellä oli maininta, että jollain ei toiminut tekstit, kun itse leffa oli nimetty leffa.avi - elikkä tuon avin jättäminen pois olis auttanut asiaa. Näin äkkiseltään vois kuvitella ettei tuo takuu-aika umpeudu, koska Verkkokaupan omilla sivuilla on linkki firmiksen päivitykseen. Pitää varmaankin kokeilla tuota Yamada6600_1252_v13_Mtz -firmistä, jos alkais tekstit näkymään. Aukaistaessa tuon tiedoston, sieltä löytyy 3 iso-tiedostoa. Mitkä näistä poltetaan vai poltetaanko kaikki?
Polta ainakin se BIN ja jossain sanottiin ,että sen DUMMYN voi myös polttaa mukaan ,koska sit voi tarvita jossain, eikä se haittaa. Itse poltin vain sen BINin ja hyvin toimii. Jos tolla verkkokaupan firmiksellä leffan nimi on yli 13 tai 14 merkkiä pitkä, niin se ei toimi,mutta Mtz firmis tukee pitkiä nimiä.
ajattelin, joskos tekstityksessä ois ollut vika mutta eipäs ollutkaan. media player classicilla näkyy sekä leffa että irtoteksti, joten tekstissä ei ainakaan vika voi olla - vian täytyy olla siis a) kansiossa tai b) procasterissa. kertauksen vuoksi siis leffa on xvid -formaatissa - eikös procasterin pitäisi pystyä lukemaan tätä? toisekseen testi -kansiosta olen polttanut datana levylle leffa.avi ja leffa.srt - leffa siis näkyy, mutta teksti ei. olen jopa tallentanut leffan lyhyempänä nimenä, muuttanut subresybc:illä leffan tekstityksen lyhyemmäksi (saman nimiseksi kuin leffa). niin ja procasterissa on verkkokaupan firmis - tosin aikeissa vaihtaa se tuohon yamadan uusimpaan. tuleekos mieleen mitä voisi vielä kokeilla? ei vielä uskaltaisi tuota firmista vaihtaa, vaikkakaan en usko, että takuu voisi mennä, kerta verkkokaupan sivuilla oli linkki yamadan sivuille...