Moro! Ongelma on, että kun katson viplayllä telkkarista leffaa, ei näy tekstejä. Mitä pitäisi säätää? Olen katsonut aikaisemmin bsplayerillä noita leffoja teksteineen. Siinä tekstejä ei saa säädettyä tarpeeksi alas, sille mustalle alueelle.
ffdhoswlla saa tehtyä leffasta 4:3 vaikka suhde olisi litteämpi, ja oikein säädetyt ffdshow:n subit sitten tulee mustan alueen päälle. Eli aluksi vain ruksi kohtaan subtitles ffdshow configurationissa, sitten tarpeen mukaan säätämään.
Joo kiitti tosta vinkistä. Mutta nyt ne tekstit jää sinne mustan alle. Mitä nyt pitäis säätää? Sori, oon näissä jutuissa täys kämmäri. Eli suunnilleen ensimmäinen rivi näkyy, mutta toinen jää mustan alueen alle...
Ootko varma että tekstit tulee huuri ffdshown kautta koska sen pitäisi laittaa ne juuri sen tekemänsä mustan alueen päälle, muut tekstin näyttäjät saattavat laittaa ne mustan alueen alle. Kuitenkin ffdshown subit voi säätää sieltä configurationista subtitles välilehdeltä "vertical position" prosenttia muuttamalla.
Jaah, en ookkaan yhtään varma, että onko nuo edes ffdshown tekstit. Ruudulle lävähtää kahdet tekstit, ja kun laitan viplayn tekstit pois, jää nuo tekstit, jotka jäävät mustan alueen alle... Mutta kun laitoin ffdshow säädöistä esim fonttia perkeleen isoksi, niin tekstin koko ei muuttunut olenkaan. Mitkä muut tekstit ne edes voivat olla? Tästää taas tuu yhtään mitään...
esim. vobsubin tai vastaavan eli sulla ei nyt lataudu jostain syystä ffdshown subit ollenkaan. onko ne nimetty samannimisiksi? ffdshow ei muistaakseni tukenut .txt muotoa. ruksi kohdassa subtitles? piste kohdassa "search in"?
Ei mulla ole vobsubia, eikä mitään muutakaan. Ennen ffdshown latausta näkyivät vaan nuo viplay tekstit, jotka tulee automaattisesti. Tekstit on kaikki samannimisiä elokuvien kanssa ja ihan .sub tai .srt -päätteisiä. Tähän varmaan löytyy joku ihan yksinkertainen ratkaisu. Pitääkö mun laittaa johonkin joku rasti, että nuo ffdshow tekstit tulee näkyviin? Ruksi on kohdassa 'subtitles' ja piste kohdassa 'search in'. Muuta en ole säätänyt.
Asensin ton ohjelman uudestaan ja nyt tosiaan toimii loistavasti! Kiitokset etenkin cronokselle avusta.