tekstin lisäys avi-tiedostoon, ääni kuuluu, kuvaa ei ole =(

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by seiska, Sep 15, 2004.

1. seiska

seiska Regular member

Trophy Points:
    26
    Vähän sekava otsikko, taustatiedot tämännäköiset: leffa avina, teksti srt-muodossa. Ohjelmana dvd2svcd versio 1.2.2 build 3.

Teen kaiken, kuten dvd2svcd:ssä neuvotaan, laitan avin tulemaan vcd:ksi ja liitän siihen tekstit. Homma ok, sitten avaan neron ja yritän olla fiksu ja omatoiminen yrittäessäni polttaa leffaa tekstityksellä levylle.

Kysymykseni kuuluukin näin: mitä tiedostoja siinä nerossa pitää polttaa siihen levylle? Mä laitoin kaiken! Sitten ajattelin, että kokeilen sitä dvd-soittimessa. Ääni kuuluu, mutta kuvaa ei missään! Homma siis toppaa heti alkutekijöissään...Levynä mulla oli dvd rw, koska siitä saa poistettua epäonnistuneet yritykset... ;=)

Sen olen ymmärtänyt, että avi-tiedostoja ei voi dvd:ssä katsella, joten siksi yritin muuntaa sitä vcd:ksi. Ohjelmana Tmpeg.

Jollei kukaan jaksa vastailla tähän, mitä oppaita mun kannattais katsella?

Nimimerkillä: Avusta suuresti etukäteen kiitollinen =)

2. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos oot tekemässä avista materiaalia DVD levylle niin tee ihmeessä siitä DVD levy ei VCD, oppaita siihen löytyy pilvin pimein...

Jos haluat tehdä leffan cd-r(700mb) levylle ja katsella sitä DVD soittimessa (VCD tuki oltava), tutustu seuraavaan ohjeeseen:

http://kofeiini.sytes.net/~cronos/divxbycronos/AVI2KVCD.htm

3. seiska

seiska Regular member

Trophy Points:
    26
    kiitos vaan vastauksesta =) yritän löytää niitä oppaita, vaikka noi kaikki kirjainyhdistelmät mennä vilistää välillä silmissä niin, ettei enää erota kirjaimia toisistaan :D

4. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
  5. seiska

seiska Regular member

Trophy Points:
    26
    Palaan vielä tähän asiaan. koitin katsella niitä oppaita, mutta en mielestäni löytänyt sopivaa tai sitten en vaan ymmärrä, mitä hakea ;=)

Yritin siis hakea opasta "avi-tiedosto dvd:ksi" tähän tyyliin, mut en saanut mitään järkevää tulosta =(

Voisiko joku vielä vääntää rautalangasta meikäläiselle linkin johonkin oppaaseen, jossa kerrotaan siitä, mitä olen tekemässä....?

Yritän siis saada avia tekstin kanssa dvd-levylle!

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  7. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Nämä 3 ilmitullutta opasta käsittelee juuri Avin konvertoimista DVD:ksi.

Sitten se kvcd opas käsittelee avin tekoa kvcd:ksi joka poltetaan cd-r levylle ja toimii kaikissa VCD:tä tukevissa DVD soittimissa.

Share This Page