Voisitko pikkusen tarkentaa tuota kysymystäsi? Haluatko siis "polttaa" tekstit kiinteästi kuvaan? Vai haluatko kenties käyttää irtotekstejä jonkin playerin kanssa? Mikä on varsinainen ongelma, miksi ne eivät nyt näy? Mitä ohjelmia olet yrittänyt jne...
siis haluaisin katsoa irtotekstejä divx:llä. koska jotkut leffat ei näy esim. bsplayerillä tai real-playerillä.
Mitä tuo lause tarkoittaa? Anteeksi nyt "tenttaamiseni", mutten nyt aivan käsittänyt mitä yrität sanoa. Divx on codekki jota tarvitaan tietokoneseen, jotta sillä voi katsoa elokuvia. DivX:llä ei katsota mitään tekstejä. Nuo tekstit puolestaan saa näkyviin Bsplayerillä, kun lataa ne sieltä valikosta.
sori. selitin "vähä" tyhmästi!! siis katon divx:llä leffoja mutta haluisin saada näkyviin subtitlet. onko tämä mahdollista? tämä siksi että bsplayer ja real-player eivät tunnista leffan formaattia. eli saako divx:llä subtitlet näkyviin vai joudunko muuttamaan leffan formaattia bsplayeriin sopivaksi?? ps. mä oon vähä tyhmä joten koittakaa kestää!
Kovasti puhut tuosta DivX:stä ja sillä katsomisesta joten oletan että tarkoitat Divxplayeriä. Kyseistä playeriä en ole käyttänyt (enkä käytä, bsplayer on paras ), joten en osaa sanoa tukeeko ko. softa irtotekstejä - tuskin tukee, en tiedä. Sitä en kyllä ymmärrä, että jos tuo DivXplayer toistaa sinulla elokuvat, niin miksi bsplayer ei niitä sitten toista? Onhan sinulla DivX 5.1 codekki asennettuna? Suosittelelen kyllä käyttämään tuota bsplayeriä, se on kompakti ohjelma videoiden katseluun ja siitä on juuri tullut versio 1.0 Se että jokin elokuva ei sinulla näy, johtuu codekeista, tai oikeammin sanottuna niiden puutteesta. Asentamalla oikeat codekit saat elokuvat näkymään. Siis jos elokuva on koodattu esim. DivX:llä, niin tarvitset sen toistamiseen DivX -codekin. Tuo elokuvan formaatin muuttaminen, eli käytännössä uudelleenpakkaaminen ei ole mikään ratkaisu ja se kannattaa unohtaa - huonontaa kuvanlaatua.
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ac3filter.cfm http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videonpakkausohjelmat/divx_5_for_windows.cfm poista kaikki koodekkipaketit ensin koneelta ja RegCleanerillä vaika rekisterimerkinnätkin vielä, sit asennat noi. Pitäs leffat näkyä. Sit asennat koneelle vielä VobSubin, se osaa hakea irtotekstit, kunhan tekstitys on samassa kansiossa ja TÄYSIN samalla tavalla nimetty kuin itse leffa. ..jos leffat sattuu olemaan .ogg päätteellä, tarvitset ogg audio- ja videokodekit vielä.
Meikäläisellä olisi tähän asiaan liittyvä kymysys. Hiukan samaa ongelmaa, kuin edelliselläkin kyselijällä: Ongelma-leffa on American Pie 3. G-spot väittää codecin olevan asennettu, mutta bsplayer ei suostu näyttämään sitä. Kokeilin divx-playeria ja sillä näkyy, mutta kyseinen playeri ei tue tekstejä. Codecit tällä hetkellä: ffdshow, ac3filter, divx 5.1 Missäköhän vika?
Pieni tarkennus äskeiseen: G-spot näyttääkin 3 sopivaa codeccia olevan koneella (ja 2 äänelle)!! Renderöinti ei onnistu jostain syystä.
koitappa media player classic soitinta http://www.divx-digest.com/software/media_player_classic.html näyttää mulla kaikki (kun koodekit on asennettu) ja jos real player ja quick time on asennettu, ni neki näkyy sillä. ite en oo löytäny parempaa yhdistelmää ku media player classic ja vob sub.
Itse törmäsin mielenkiintoiseen ongelmaan noin pariviikkoa sitten. Minulla on kaksi tietokonetta. Katselin erästä divx -elokuvaa 1. koneella. Ihmettelin suttuista kuvaa. Poltin kuitenkin elokuvan levylle ja huvikseni kokeilin sitä 2. koneessa. Yllätykseni oli suuri kun huomasin kuvan olevan todella terävä. Siis molemmissa koneissa oli DivX 5.1 -codek asennettuna. Tähän "testi" katseluun käytin ihan vain Windowsin mediaplayeriä. Mistä sitten johtui tämä suuri ero kuvan laaduissa? Rupesin asiaa tutkimaan ja hokasin että jostain kumman syystä 1. kone käytti toistamiseen jotain microsoftin mpeg4 (en muista tarkkaan) codekkia, kun 2. kone hoiti homman DivX -codekilla. En tiedä miksi 1. kone käytti tuota mpeg4 -codekkia, joku asetus tai viittaus oli ilmeisesti jossain väärin. Missä ja mikä asetus oli väärin, sitä ei tiedä kukaan - en ainakaan minä.
Ton media player classicin kanssa ei tarvitse vobsub:ia kun siinä on sisään rakennettu tekstitystuki.
PJKuona: Kokeileppa asentaa uudelleen se DivX 5.1 koodekki ihan vaan vanhan päälle. Josko silloin alkais toimimaan. Tosiaan mielenkiintoinen ongelma. Tämän jälkeen uudelleenkäynnistys on varmaan pakko, että lähtee toimimaan. Jos tuokaan ei auta, voit poistaa sen microsoftin mpeg4 koodekin (ei tarvita juuri koskaan)