Tekstit Divx:sään

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Patu, Nov 18, 2002.

1. Patu

Patu Guest

Kuinka saisin tekstit liitettyä Divx elokuviin pysyvästi? Että saisi tekstit ja filmin yhdeksi tiedostoksi... Tai että miten saan poltettua elokuvat vcd:nä että niisssä olis tekstitys joka toimis DVD-soittimella?

2. 2te

2te Regular member

Trophy Points:
    26
    Taisipa divx vcdksi kiinteillä teksteillä, olla hyvä artikkeli afterdawnin erinomaiselta sivustolta, jos kävisit katsomassa. Lisätietoja saat keskustelun hae viestejä toiminnon kautta.

Miksi polttaa teksti divxään kiinteänä?
    Kai virtualdubilla uudelleenpakkaamalla sekin onnistuu. Kuvan laatu ainakin hommassa kärsii.

3. Patu

Patu Guest

Kyllä mä ton keskustelun löysin mut jos vain on mitenkään mahdollista niin voisko joku pistää vähän yksityis kohtaisemmat ohjeet? Meinaan en o ennen käyttäny virtualDub:bia. Kiitän.

4. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
  5. Patu

Patu Guest

Toi ohje on muuten hyväm mut siinä tulee mulla sellanen pieni onkelma. Kun otan sieltä sen VobSubin ja valkkaan sen ifo tiedoston se kysyy jtn polkua ja sen jälkeen ei tee yhtään mitn...

6. 2te

2te Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko ne dvd:ltä ripatut tiedostot vielä kovalevyllä. ei siitä ifosta ole hyötyä, jos vobeja ei enää ole.

Tosiaan dvd:stä divx valinnaisilla teksteillä edellyttää tekstien rippaamisen subribillä. Kiinteät tekstit saat helpommin.
    Jos dvd soittimesi tukisi SVCD:tä saisit dvd2svcd ohjeella elokuvista varmistukset valinnaisilla teksteillä.

7. Patu

Patu Guest

Mulla on ne videot CD:llä mut saahan ne sieltä takas. Ja kyllä se Dvd soitin tukee SVCD:täkin.

8. Patu

Patu Guest

Psitäkää joku nyt jokin linkki mistä löytää tarkat ohjeet tohon rippaukseen. Siis DivX > SVCD:ksi tai VCD:ksi. Ja kiinteillä teksteillä.. Oon koittanu kattoo noista toisista viesteistä mut oon viä enemmän sekasin ku ennen..

9. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/5367

käytät vain TMPGnc softaa!

Lainaus(viitaten ylläolevaan linkkiin): Kun menin TMPGEnc:n Options/Environmental Settinss/VFAPI plug-in ja siellä nostin tuota "Direct Show Multimedia Reader" arvoa yhteen (1)(oikea näpy ja sit higher) niin yhtääkkiä tuo VOBSUB (DirectVobSub) syötti sinne tekstin aivan ilman VirtualDub:ia

Last edited: Nov 19, 2002
  10. Patu

Patu Guest

Kyllä mä ton nyt löysin mut se ei auta mitn koska en löydä mistään mitn millä pistää niitä tekstejä sinne..

Last edited by a moderator: Nov 20, 2002
  11. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    sulla pitää olla vobsub(kun asennat niin muista asennuksen aikana valita asennettavat osat,kaikki ei asennu oletuksena!!!) ja ffdshow asennettuna ja sit kun toimit ton ohjeen mukaan ni ne tekstit menee ihan iteksee mukaan kun pakkaat VCDn ja jos et vieläkään saa hommaa toimimaan ni sit se on jo korkeemmas käjes..........!!!

(ja muista että teksti ja leffa pitää olla saman nimisinä ja samassa kansiossa!!!esim. scream2.avi ja scream2.sub)

Share This Page