Tekstityksen fontti koon muuttaminen. Miten ja millä ohjelmalla?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Bream, May 12, 2009.

1. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Olen kaksi (2) päivää raapinut päätä ja testannut, testannut, testannut ja aina vaan testannut, miten muutan tekstityksen fontti kokoa pienemmäksi. Olen yrittänyt tehdä sitä Project X -ohjelman kanssa, mutta vaikka siellä yhdessä kohtaa yrittää muuttaa kokoa pienemmäksi, niin se vaan on ja pysyy sellaisena kuin on.

Huomasin käyttäessäni DVD Author Gui -ohjelmaa, että sillä voi muuttaa fontin kokoa pienemmäksi vain jos tekstitys tiedoston päätteenä on SRT. SUP-päätteisiä tekstitys tiedostoja se ei pysty muuttamaan, kun se ei näytä Subtitle Options valikkoa, josta voi muuttaa fontin kokoa.

Katso opasta, jossa on kerrottu miten tekstityksen kokoa voi muuttaa:
    http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/dvd_authorointi_page_4.cfm

Nyt haluaisin saada tietää miten Project X -ohjelmalla voi muuttaa tekstityksen fontin pienemmäksi tai miten saan samalla ohjelmalla ulos SRT-päätteisiä tekstitys tiedostoja jotta ne voi avata DVD Author Gui -ohjelmalla. Epäilyttää koko Project X -ohjelma. Se näyttää osaavan vain yhden asian: REC-tiedostojen avaamisen ja purkamisen helpommin käsiteltävään muotoon toista ohjelmaa varten. Näin minä ajattelen, mutta jos ajattelen väärin, kertokoon miten Project X -ohjelman SAA TOIMIMAAN haluamallaan tavalla? Kiitokset etukäteen, sillä nyt on apu todella tarpeen. Digi-boxissa odottaa yli 300:n gigan verran elokuvia DVD:lle poltettavaksi. DVD on Topfield TF 500 PVRc. Soon moro.

2. WillKane

WillKane Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitäs epäilyttävää siinä on? Olet todennut asian aivan oikein ja se on tarkoitettu juuri tähän. Ei pelkästään .rec vaan yleisesti DVB-tiedostojen käsittelyyn.

Agent_007 on kirjoittanut hyvän oppaan (kiitos hänelle) tänne Afterdawnin sivuille. Löydät ohjeet sieltä.

Share This Page