Tekstityksen koodaus

Discussion in 'Android -keskustelu' started by bilis, Jan 23, 2011.

1. bilis

bilis Member

Trophy Points:
    16
    Minulla on android 2.2 pohjainen tablet-pc. Kun pistän RockPlayerilla xvid:n pyörimään, niin tekstityksissä ei toimi ä eikä ö. Rockplayer on ainut player joka on laitteessa suostunut toistamaan xvid:t. Ääkkösten tilalla näkyy jotain kiinalaisia kirjaimia. Mistähän saisi vaihdettua tekstin koodauksen tai fontin? Playerissa ei sellaista toimintoja ole,enkä myös androidin omasta setupista sellaista ole löytänyt.

2. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Voisi kuvitella, että tekstitys täytyy laittaa kuntoon ensin tietokoneella ennen kuin siirtää tablettiin.

3. bilis

bilis Member

Trophy Points:
    16
    Kuinkas se tapahtuu? .srt tiedostohan on pelkkää tekstiä.

4. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Heh, empä tiedä ;) Mutta voithan esim Aviaddxsubs ohjelmalla laittaa tektit "kiinteäksi" ja koittaa toimiiko esim niin... Haulla löytyy ohjeet.

5. bilis

bilis Member

Trophy Points:
    16
    No kiinteäksi polttamalla toimii ihan varmasti, mutta tarkoitus olisi saada tuo player toistamaan ihan tavallista .srt-tiedostoa, skandeilla. Ei homma ole varmaan kovin paljosta kiinni, mutta kun en tuosta androidista itse niin paljon tiedä niin kysyin täältä neuvoa.

6. bilis

bilis Member

Trophy Points:
    16
    Ongelma on ratkennut. Vastaan omaan kysymykseeni. Eli RockPlayer ei osannut näyttää tekstejä, ennenkuin ne olin Windowsin Notepadilla avannut ja valitsin tallennettaessa koodaukseksi UTF-8. Sen jälkeen rupesi skandit pelittämään androidissakin.

Share This Page