oon tosiaan aloittelija!haluaisin lefaani tekstityksen ja kokeilin tota virtualsub juttua mutta ei oikein onnistunu.leffa on xvdi-dvl.avi tai jotain sellasta?ja tekstit on sub tiedosto.allblayerilla onnistuu kattoo tekstin kanssa,mutta mä haluan sen tekstin tallennettuu siihen jotenkin ja sitten voin polttaa sen levylle.mitäs tuumaatte?
Siis haluat "polttaa" tekstit kuvaan kiinni? Jos oikein olen ymmärtänyt niin tämä huonontaa kuvaa jonkin verran koska elokuva joudutaan käsittelemään uudestaan. Mutta tuo polttaminen kyllä onnistuu virtualdubilla, mutta enempää en osaa neuvoa tuosta. Mielestäni sitten paljon parempi vaihtoehto on tallentaan tekstit ja leffa samannimisinä, samalle levylle, eri tiedostoissa(esim. leffa.avi ja leffa.sub). Näin useat eri ohjelmat(bsplayer, vobsub,ffdshow...) osaavat näyttää tekstit suoraan ilman mitään säätöä.
toi on hyvä!miks en älynny tota aikasemmin.mutta entäs sitten kun poltan sen leffan kovalevyltä cd:lle.tuleeko teksti automaticue mukana?
Jos on joku directshow asennettuna niin hakee automaattisesti tekstit leffaan. Irtotekstejä pystyy kohdistamaan kuvaan kuinka haluaa, kun taas kiinteet on missä on. Vai tarkoititko polttovaiheessa?
jaahei: Ei ne sieltä tietenkään automaattisesti hyökkää sinne CD-levylle. Tottakai sun pitää nekin(tekstitys tiedosto) vain sitten lisätä sen leffan lisäksi siihen CD:lle. CD:ltä soitettaessa taas sitten toimii normaalisti, kun tekstit on cd:llä mukana.
jep.eli tekstitiedoston poltan cd.lle mukaan,joo mutta kun tungen cd:n dvd soittimeen niin tajuuko se kone ottaa ne tekstit mukaan vai pitääkö ne liittää jo polttovaiheessa leffaan jotenkin silleen
Tuota, siis jos meinaat ihan suoraan kirjoittaan sen XviD tiedoston CD:lle, niin ei kyllä DVD soitin osaa sitä lukea sellaisenaan. Se leffa pitää pakata joko VCD tai SVCD muotoon. Tuota VCD:tä tukee melkeinpä kaikki DVD soittimet ja osa tukee SVCD:tä. Tämä täytynee sinun tarkistaa DVD soittimesi manuaalista. Tai tutkia merkintöjä itse laitteen päältä. Ohje VCD:lle http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/divx_vobsub_vcdksi.cfm Lisää artikkeleita: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/ Kannattaa myös hakea vanhoja viestejä, tästä asiasta on täällä puhuttu paljon.
Huomasinkin tuossa, että tuo ohje toimii vain VobSub tekstien kanssa, mutta voit etsiä foorumista miten tuota voi soveltaa niin, että saat nuo .sub tiedostot mukaan.
joo mä tiedän että xvdi ja divx ei toimi dvd soittimessa.pitää muuttaa se video cd:si mutta miten sen tekstin kanssa jos laitan omana tiedostona niin tuleeko se automaattisesti mukaan kun katon leffaa dvd soittimella
Ei tule. Sun pitää pakata se videoon mukaan. Muistan nähneeni jossain, että SVCD:n kanssa voi käyttää ulkoisia tiedostoja. Mutta ei siinäkään tainut tuo .sub tiedosto kelvata. VCD:n kanssa pitää tosiaan "polttaa" teksti kuvaan.
nonii!!tää menee räpeltämiseks ja hermot menee.helpoimmalla pääsee varmaan kun hommaa 20 metriä kaapelia ja liittää tv-outtiin ja telkkariin ja allblayeri päälle niin eiköhän näy leffat ja tekstit onks mitään tietoo missä myydään kappelia ja liittimiä s-video ja scart?
Tv-outin kautta mäkin leffani katson. Laatu on parempi tietokone/divx yhdistelmällä kuin dvd/vcd. Käyttömukavuus on toinen asia, mutta siihenkin on ratkaisut. Jos noin pitkän kaapelin tarvit, niin kannattaa hommata hyvälaatuista tavaraa, muuten häiriötä on, ja paljon. Tarvikkeita varmaan löytyy kodinkoneliikkeistä...
kuules, jaahei. Itse taistelin kauan etttä sain tekstit leffaa liimattuu kiinni ja se oli ihan hiton helppoa. Tarvitset TMPGEnc ja vobsubin. Nimeät Leffan ja subtitlet saman nimikseksi. Mutta tosta asiasta löytyy paljon tietoa täältä joten ei muutaku tuolta ylhäältä Hae Viestejä ja siihen kirjoita vaikka TMPGEnc nii alkaa löytyy..
kaikki menis kivasti mutta mun tekstitiedosto ei ole vobsub vaan pelkkä sub? http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/divx_vobsub_vcdksi.cfm tää ohje olis hyvä mutta siinä add filter kohdassa ei mulla lue vobsub:ia viimeinen on tv.mitäs nyt tehään.