Televisioni kuva

Discussion in 'Televisiot' started by Cheki, Jan 3, 2007.

1. Cheki

Cheki Member

Trophy Points:
    11
    Tv:ni on Grundig Davio 37 merkkinen. Sen kuvasta jää ylä- ja alareuna pois, eli kuva venyttyy keskeltä ylös ja alas. Esim. kanavan logosta näkyy vain puolet, autopeleissä ei näy kunnolla nopeusmittari ja auto näyttää korkeammalta. Olen tutkinut ohjekirjaa ja muutellut asetuksia (kuvasuhdetta ym.), mutta kuva ei ole muuttunut. Ongelma on kun käytän digiboksia tai xboxia. En siis muutellut asetuksia ennen kuin kuva muuttui. Yhtenä päivänä se oli normaali ja parin päivän päästä, kun aukaisin tv:n, se oli muuttunut tuollaiseksi.

Mikäköhän on vikana?

2. esakom

esakom Regular member

Trophy Points:
    26
    Luulisi kyllä kuvasuhde-asetuksella olevan vaikutusta... Kokeile vielä tarkistaa kuvasuhde-asetus myös digiboksista. (Jos se on vaikka sekoittanu 4:3 ja 16:9 suhteen)

3. Cheki

Cheki Member

Trophy Points:
    11
    Digiboksin kuvasuhdetta olen muutellut, mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta. Televisiosta en ole onnistunut vaihtamaan kuvasuhdetta (asetuksista ym. olen katsonut). Minulla ei ole television alkuperäistä kaukosäädintä (se hajosi), enkä ole löytänyt television ohjekirjaa, olen löytänyt vain kaukosäätimen ohjekirjan.

Share This Page