Päivittäessäni telewell ea400 boksin biossia, lähti muuntaja irit kesken kaiken seinästä boksia nostaessani,joka aiheutti sen että se ei enää toimi, muuta kuin kytkimenä. lähetin mailia easytelille kysyäkseni voiko biossin korjata laittamalla tämä seonnut bios toimivaan ea400 boksiin ja sitten flashata se, mutta he vastasivat vain, että bios päivtykseen tarvitaan urillinen usb adapteri. Jos lähetän laitteen easytellille päivitettäväksi, niin se kustantaa 10€+rahti eli ei paljoa, mutta enemmän kiinnostaisi tietää, olisiko tuo mahdollista kotikonstein tehdä itse?
Itse lähettäisin tehtaalle... Kerran jouduin lähettään ja ne ei sitte kuitenkaan etes ottanut tuota 10 ekua : )
reset ei tietenkään auta. en ainakaan löydä easytellin sivuilta palautus softaa, ainakaan ea400. avasin kotelon ja huomasin siellä jonkun liittimen, josta näemmä uusi bios upataan sisään. bios ei myöskään ollut irroitettavaa mallia, joten lennosta biossin vaihto ei onnistu.
Mulla ea 500 ja sain siitä bios.n sekaisin. Easytell.n sivuilta sain softan jolla pc "bootattiin" käymään ja modeemin sisällä olevaan"liittimeen" laitettiin jumpperi(liitin, 2 tappia pystyssä piirilevyssä). Tällä konstilla rupes taas pelittämään. En tiedä toimiiko tuo ea 400.ssa..
imasin sen biospalautus boottilevyn ja vaikka ohjeissa oli mainintaa että ea200 ja ea500 laitteille, niin imagessa oli kuitenkin ea400 vaihtoehto. mutta koska ea400 laitteessa ei ole usb porttia (muuta kuin optional) niin se ei niin helposti onnistukkaan. boksin sisällä on 6-pin liitin (merkattu j9) johon se easytellin tuki kytkee sen usb piuhan. olen tässä jonkin aikaa googletellu ilman tulosta, että miten sen usb johon tähän liittimeen kytkisi :/ piirilevyssä oleva mc8000ue-s4 merkintä johti http://www.taicom.com.tw/ sivustolle, mutta eipä sieltäkään apua löytynyt. palailen taas asiaan, jos uutta infoa. kiitokset tähän astisista vastauksista. lisää odotellaan