Telewell TW-500, pppoe, opoy yhteys

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by pophead2, Feb 8, 2007.

  1. pophead2

    pophead2 Member

    Joined:
    Feb 8, 2007
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sain tänään toimimaan modeemin reittittävästi jotta xbox 360 ja xp löytävät toisenta. minulla on opoy:n (oulun puhelin OY) pppoe nettiyhteys. Olen ymmärtänyt että modeemin nyt pitäisi hakea yhteys opoyn verkkoon tunnareilla. Olen koettanut syöttää niitä tuonne WAN kohtaan modeemin asetuksissa mutta ei onnistunut. Onko joku puuhannut näitä ja osaisi suoraan sanoa miten tämä tapahtuu. siis modeemi ottaisi yhteyden ja jakaisi sen sitten laniin.

    Kiitos jo valmiiksi.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
  3. pophead2

    pophead2 Member

    Joined:
    Feb 8, 2007
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyllä. Löysin tuon linkin itsekkin ja sieltä tosiaan apuja löytyi. Jotenkin tuntuu että en voi olla ainoa joka ei ole saanut tuota boxi-pc yhteyttä toimimaan nimittäin sen verran sekavaa oli homman. Jos joku sattuu tätä tietoo joskus tarvimaan, niin laitan tähän nyt miten pistin ADLS modeemin asetukset. nämä siis Opoyn baana asetukset

    Muuta laite reitittävään tilaan telewellin sivujen ohjeiden mukaan.
    Tee seuraavat muutokset.

    Muuta jäljellä olevasta wan adapterista Encapsulation : PPPoE LLC
    Laita VPI : 0 ja VCI = 33(erit siis kuin modeemi baanalle ehdottaa)

    laita advanced/NAT asetuksista enabled dynamic NAPT

    laita PPP kohtaan oma internet käyttäjätunnus ja salasana.

    laita submit + save changes.

    LAN asetuksista DHCP Server enabled ja iteselläni on address poll selection : user defiend

    Näillä asetuksilla alkoi tewelee jakaa internet yhteyden kahdelle boxilleni sekä pc:lle. Myös PC ja xbox 360 löytävät nyt toisensa moitteetta ja mitään pppoe asetuksia ei siis tarvita kummassakaan. riittää kun on ip:n haku automaatilla sekä pc:n verkkokortissa sekä xboxilla. xboxilta pitää tyhjentää verkkoasetuksista sekä käyttäjätunnus että salasana. muuten ongelmia.
     

Share This Page