Telewell TW-ea510 v4 DMZ kysymys

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jonzcu, Jan 5, 2008.

  1. jonzcu

    jonzcu Member

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli olen nyt hankkinut tämän kyseisen boksin ja laittanut sen type0 tilaan eli kaikki ethernet portit on natin takana jne eli mikään ei ole sillattu. Nyt haluaisin oman koneeni sillä lailla että se ohittaa palomuurin ja natin eli on suoraan yhteydessä internettiin, niin sanotusti niin että kaikki muut boksissa olevat vehkeet ovat mukavasti palomuurin ja natin takana. Miten tämmöinen on mahdollista tällä kyseisellä boksilla? En hirveästi näistä termeistä ja sellaisista tiedä, mutta voisiko se toimia niin että laittaisin oman koneeni DMZ juttuun tms? Jos se toimii niin, olisi mukava vielä jos jokus voisi kertoa miten
    saan oman koneeni/ip:ni siihen tilaan.

    Ja boksi oli tosiaan tuo Telewell TW-EA510 ja versio 4.
     
  2. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
  3. jonzcu

    jonzcu Member

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eikun meinaan siis ihan, että mun kone olisi kokonaan ilman nattia ja palomuuria, mutta muut koneet olisi silti ainakin natin takana. Ja haluaisin silti päästä noiden muiden koneiden kanssa samaan verkkoon.
     
  4. Reserv

    Reserv Regular member

    Joined:
    Sep 6, 2006
    Messages:
    247
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Samaan verkkoon pääsy ei taida onnistua muuten kun jonkun vpn ohjelman avulla. Minkä takia se yks kone pitää olla ilman nattia
     
  5. jonzcu

    jonzcu Member

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    En itse asiassa halua edes. Paras olisi jos joku osaisi neuvoa miten saisin tän mun koneen/ip:n DMZ tilaan. Siihen kun saisi ohjeet tähän boksiin niin olisin jo kiitollinen. Tämä siis sen takia, että sillo mun ei tarttis itelleni kun olisin toi DMZ hosti tms niin itelle laittaa mitää porttiohjauksia säätöjä kun kaikki tulee mulle suoraan.
    Joten jos joku osaa tässä auttaa niin se oli todella hienoa.
     
  6. Kojo10

    Kojo10 Regular member

    Joined:
    Jul 17, 2007
    Messages:
    241
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    PC:lle kiinteä IP, menet modeemin hallintasivulta kohtaan ohjelmallinen palvelin, laitat PClle laittamasi IP:n DMZ-kenttään ja tallennat.

    EDIT: vielä kuva kohdasta mihin IP laitetaan:
    http://www.telewell.fi/ohjeita/kuvat/virtual_server_ohje2_1.jpg
     
    Last edited: Jan 5, 2008
  7. jonzcu

    jonzcu Member

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo vähän on erinäkönen käyttöliittymä kun kuvassa, mutta tuolta olen sen omasta mielestä laittanutkin. Eli kai se sitten on toiminnassa. Jos minä nyt olen DMZ hosti, niin pitäisikö se esim. huomata siitä että dc toimii lennossa activessa samoin, kun utorrent jne. ilman mitää porttisääntöjä ja muuta vastaavaa?

    Minulla on myös toinen ongelma boksin kanssa, sillä nopeudet ovat aivan jotain muuta kun pitäisi. Boksi näyttää nopeudet kyllä minun mielestä oikein, mutta peleissä on hirveä pingi ja lataukset jäävät vain about 300-200 ja uppi on aivan surkea. Löin vanhan zyxelin kiinni niin ei mitään onkelmaa. Joten voisiko perus Wan asetuksissa olla jotain vikaa, jos on niin minun täytyy varmaan vaan sädellä kaikkia eri vaihtoehtoja ja etsiä sillä lailla ne mitkä täällä parhaiten toimii. Zyxelistä koitin asetuksia kattoa mitkä siinä on mutta siinä on niin paljon jotenkin suppeampi ja erilainen, että ei siitä tunnu apuva löytyvän.

    Taidan olla todellinen ongelmalapsi tän boksin kanssa.
     
  8. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Last edited: Jan 6, 2008
  9. jonzcu

    jonzcu Member

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo kiitoksia kaikista avuista Telewelli lähtee takasin verkkokauppaan, sillä kaiken mitä voin tehä niin oon tehny, en osaa enempää eikä jaksa millään käyttää vähäistä vapaa aikaani enempää tähän. Lyön vanhan 660HW-D1 zyxelin kiinni tähän, joten täytyy sitte vaan tyytyä olemaan sen ikävän natin takana eli pelleillä porttien kanssa. Tässä vaan kävi nyt näin. Siinä ainakin toimii nopeudet ja kaikki sellaset aivan 100% ainoo on vaan Wlanin joskus ja jouluna toimiminen ja toi NAT.
     
    Last edited: Jan 6, 2008

Share This Page