Telkkariin kuva tietokoneesta vga piuhalla

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Silakka85, Mar 2, 2008.

1. Silakka85

Silakka85 Member

Trophy Points:
    11
    Elikkä olen yrittänyt saada tietokoneen kuvaa telkkariin vga-liitännällä. Kun käynnistän konetta telkkarissa näkyy kuva normaalisti, mutta kun tietokone menee windowssiin kuva muuttuu suttuiseksi ja hyppelee. Olen kokeillut tehdä kaikenlaisia säätöjä näytönohjaimenarjureista jne.

Näytönohjain: Radeon x800
    Käyttöjärjestelmä: xp
    Televisio: Finlux(silverstone 100? ainakain paneelissa lukee näin) 32"

2. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Onko vga kaapeli kunnolla tv:ssä kiinni?

Oma kakkos tietokoneeni on vga:lla kiinni lcd tv:ssä ja kaapelin täytyy olla kunnolla kiinni että kuva pysyy normaalina.

Koita esim vähän heilutella vga kaapelia ja tarkkaile samalla muuttuuko kuva paremmaksi.

Tv:n ja koneen asetukset voivat myös olla väärin. Koita eri resoluutioita ja vaihdella asetuksia jos auttaisi.Atin ja finluxin asetuksista en oikein tiedä mitään, koska itselläni on nvidia ja samsung ;)

3. Silakka85

Silakka85 Member

Trophy Points:
    11
    Liitäntä pitäisi olla kunnossa, koska kuva tulee normaalisti televisioon kun käynnistän konetta. Tv:n asetuksia ei pysty juuri ollenkaan muokkaamaan, uskon että ne ovat kunnossa koska edelleen kuva näkyy käynnistettäessä. Olen koittanut resoa muutella, mutta kuva ei paljoa parane.

Piti silloin aikoinaan ostaa juuri sellainen tv josta löytyy toi vga-liitin, mutta enpä ole vieläkään saanu kunnolla kuvaa näkyviin. Tv-outin kautta olen joutunut katsomaan "huonompaa" kuvaa. Nyt taas innostuin kokeilemaan, jos saisin homman pelaamaan, mutta huonolta näyttää.

Last edited: Mar 3, 2008

Share This Page