Olen muutaman päivän yrittänyt selvittää missä vika kun kyseinen kortti ei millään ohjelmistolla (terratec home cinema, dvbviewer, progdvb) saa näkyviin kanavia. Olen hakenut ilman mitään suodattimia kaikkia taajuuksia ja erikseen myös kaapeliverkon tarjoajan (kpo) antamia tarkkoja asetuksia. Ajureina on kokeiltu 101, 301 ja 601 -versioita. Terratecin home cinemasta uusin versio. Alla on vistan 64-bittinen SP1 ja intelin c2d prosessori. En ole kokeillut poistaa toista ydintä käytöstä haun ajaksi, en usko sen vaikuttavan. Muutoin settiin kuuluu 15m antennikaapelia kytkettynä suoraan seinään, ja ongelma ei ole kaapelin pituudessa, sillä topfieldin normaali kaapeliboksi antaa ko. kaapelilla lähes täyden signaalin. Ilmeisesti ongelma on kuitenkin ajuritasolla, kun kerkeän voisin kokeilla kyseistä korttia vanhemmassa xp-koneessani. Outoa, että terratec ei ole saanut kunnollisia ajureita ulos vieläkään. En tiedä onko vika hakusysteemissä, vai kanavien vastaanottamisessa. Jos jollain olisi kpo:n kaapeliverkosta tallennettu kanavalista, sitä voisi kokeilla (import channels from file). Muistaakseni tätä korttia myy useampikin valmistaja, jos joku tietää mitkä eri lafkojen kortit vastaa terratecin cinergy c hd:tä, voisin kokeilla eri ajureilla tai edes troubleshoottaa googlella paremmilla tuloksilla. Haluaisin kuulla muiden selviytymistarinoita 64bittisen vistan puolelta kyseisen raudan kanssa. Miten ongelma korjataan?
Olethan hakenut kaapelikanavia? Itse en heti huomannut, että kanavia skannatessa täytyy ensin valita maanpäälliset tai kaapelikanavat. Kun tuon huomasin laite on omalla ohjelmallaan toiminut hyvin Vista 64:lla.
Kyllä hain kaapelikanavia. Laitteessa tai ohjelmistoissa lienee ongelmia automaattihaussa, sillä vihdoin kun tuttuni samasta jakeluverkosta kertoi, että dvbvieweriin voi tehdä oman "transponder listin" johon syöttää verkon ja kanavien asetukset, kanavat alkoivat näkymään. Terratecin oma ohjelmisto edelleen mykkänä. Tarkkojen asetusten syöttäminen yksittäishakuun ei auta ja dvbveiweristä en voi importtaa kanavalistaa, koska terratec haluaa kanavat muodossa *.chl (vertaa dvbviewerin *.ini).