Auttakaa osaamatonta! Eli asensin the sims 3 pelin, mutta kun pelaan sitä, niin peli kaatuu aina noin 10 min päästä. (ruutu menee mustaksi ja jumittuu, eikä tapahdu mitään ja kun avaan tehtävienhallinnan, siinä lukee että the sims ei vastaa. Muut ohjelmat toimii silti.) mistä johtuu? The sims 2 toimi moitteetta koneessani. Koitin sivulla http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ voiko tietokoneeni pyörittää peliä ja tulokseksi tuli muista vihreetä mutta tästä punasta>>> Video Card Minimum: 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900 or above / ATI Radeon 9500 or above / Intel GMA 3-series or above) You Have: GeForce Go 7200 Required You Have Video RAM 128 MB 64.0 MB 3D Yes Yes Pixel Shader version 2.0 3.0 Mitä tarkottaa? Voiko asiaa korjata jotenkin päivittämällä tms vai onko ongelma koneeni tehoissa? Kiitos!
Sims 3 vaatii aika paljon ja laisinkin jos sulla on integroitu näyttis ni niillä ei paljoo pelata. Laita sun koneen tiedot ni katotaan
no kun ongelma on vähä se kun oon aika kädetön näitten koneiden kaa. Mistä mä löydän koneeni tiedot? Windows Vista on, sen ainakin tiedän. Ja mikä on integroitu? Kannettava kone muuten, jos sillä jotain väliä edes on.
Windows-näppäin + R johon kirjotat "dxdiag", valitse alhaalta "Tallenna kaikki tiedot" ja tallennat sen tiedoston johonki. Sitte vaa kopioit sen tiedoston sisällön tänne.
Okei kiitos! Eli: System Information perating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.091208-0542) Language: Finnish (Regional Setting: Finnish) System Manufacturer: Hewlett-Packard System Model: HP Pavilion dv6000 (RW782EA#UUW) BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 Processor: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-52 (2 CPUs), ~1.6GHz Memory: 2046MB RAM Page File: 1458MB used, 2837MB available Windows Dir: C:\Windows DirectX Version: DirectX 10 Display Devices --------------- Card name: NVIDIA GeForce Go 7200 Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce Go 7200 DAC type: Integrated RAMDAC Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_01D6&SUBSYS_30B7103C&REV_A1 Display Memory: 330 MB Dedicated Memory: 58 MB Shared Memory: 271 MB Current Mode: 1280 x 800 (32 bit) (59Hz) Monitor: Yleinen PnP-näyttölaite Driver Name: nvd3dum.dll Driver Version: 7.15.0010.9746 (English) DDI Version: 9Ex Driver Attributes: Final Retail Driver Date/Size: 12/7/2006 07:25:00, 3055616 bytes Tommosia siellä luki, onko tuossa oikeita tietoja? Ja mistä tiedän onko Windows Vista 32-bit vai Windows Vista 64-bit?
Avaa käynnistä valikko, hiiren kakkospainikkeella Tietokone ja valitse ominaisuudet. Järjestelmä-kohdassa näkyy järjestelmän tyyppi. Mun käsityksen mukaan noi tehot kyllä riittäis, voin tietty olla väärässäki. Mitä ite oon käyttäny Vistaa, oon huomannu että aika monesti pitää suorittaa järjestelmänvalvojana melkeimpä kaikki. Tosin yleensä mulla ei oo ees avannu peliä/ohjelmaa, jos järjestelmänvalvojana avaamisesta on hyötyä. Kokeileppa hiiren kakkospainikkeella klikata kuvaketta, ominaisuudet, yhteensopivuus ja alhaalta suorita järjestelmänvalvojana ja ok. (Sorry sit jos on epäselvää tekstiä.)
Okei kiitos! Eli 32-biittinen on. Kokeilen nyt tota järjestelmän valvojana suorittamista. Sitten vielä kysymys. Luin netistä, että ongelma voi olla naytönohjaimen ajureissa ja että ne pitäisi päivittää. Mutten löytäny että mistä päivittäisin ajurit? http://www.siliconguide.com/drivers/device/306/ tommosen löysin. jos lataan tosta ton windows vistan niin onko oikea? Järjestelmän valvojana suorittaminen ei auttanut, peli kaatui silti.
Tästä näin uusimmat mitkä löytyi. Ovat vielä beta, mutta menee pelleilyksi jos vaadin sua etsimään sieltä vanhemmat ja sitä rataa. Ne ovat hyvät: http://www.nvidia.co.uk/object/geforce_notebook_winvista_win7_179.48_beta_uk.html Elikkä nvidia.com ja sieltä sitten download drivers ja valitsin sieltä sun näyttikses. Sitten itse operaatioon. Ensiksi lataat nuo ajurit, mutta älä asenna toistaiseksi vaan avaa se kansio, kopioi se ja siirrä se kansio vaikkapa työpöydälle. Sitten menet ohjauspaneelin lisää&poista sovellus toimintoon, valitset jotkin, joissa mainitaan nvidia ja drivers tai 3D tai vastaavaa, poistat ne, ja Windows pyytää sinua uudelleenkäynnistämään. Tee se, ja sitten avaa työpöydällä oleva kansio, asenna uudet ajurit ja taas Windows pyytää uudelleenkäynnistystä. Tottele taas, ja kaiken pitäisi sujua. Mitään ei tuolla tavoin pitäisi mennä rikki, ja poistettuasi vanhat ajurit Windowsin omilla ajureilla toimii kaikki melkein normaalisti. En kuitenkaan oo vastuussa mistään, koska ikinä ei voi tietää mitä käy. Itse olen kuitenkin monia kertoja ajurit vaihtanut tuolla tavoin, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Esim. Call Of Duty rupesi toimimaan omalla koneella vaihdettuani uusimmat ajurit, joten se todella auttaa useimmissa tapauksissa. E: Nuo itse linkkaamasi ajurit ovat GeForce 7200GS-pöytäkonenäyttikselle. Jos hommaat nuo ajurit, luoja tietää mitä menee rikki. Tuo minun linkkini on ainakin varmasti oikea Ja vielä sen verran, että vanhat ajurit on poistettava ristiriitaisuuksien vuoksi. Voi tulla esim. Blue Screenejä, bugitusta yms. ikävää.
Hyvä juttu että toimii Kyllä se on onnellinen tunne, kun jännityksestä kankeana kokeilee, auttoiko uudet ajurit pelin toimimisessa... Ja kun se toimii niin vois lähtee vaikka lentoon
Heippa, oon saanu pelin n. viikko sitten.. Peli kaatuilee aina välillä eikä se oo mukavaa kun peli sammuu.. Ekaks se jumittuu se peli, sitten näyttö menee ihan mustaks ja ei pysty tehdä mitään.. Se menee vähän niinku "lepotilaan" mutta ku tää on pöytäkone eikä mikään kannettava niin sitten ku liikuttaa hiirii niin ruudussa lukee että "no signal" .. Siinä menee tosi kauan mutta saan aina jotenki näytön pelaamaan mutta se on sitten sammuttanut jo pelin.. ? Miten tämmösen sais loppumaan? Mulla ei oo mitään vistaa vaan windows xp vai mikä lie onkaan.. En oikee tajua koneista mitään mutta niin.. Voisitteko neuvoa muakin? :|
Onko ajurit ajantasalla ja onko koneesta putsattu pölyt,koska yleensä jos tuommoista tapahtuu niin yleensä vikana on pöly mitä ei ole koskaan putsattu jolloin komponentit lämpenee niin paljon että ne sammuttavat itsensä. Kerro vielä koneen osien tiedot niin osataan sitten helpommin neuvoa jos ei lähde noilla neuvoilla pyörimään.
Kai ne ajurit on ajantasalla? Tarkotat varmaan tos moottoris olevia pölyjä? Niistä en sitte tiedä ku ei ole tullu mieleen putsata ne.. Ja kone ei sammu, vaan peli jumittuu ja näyttö menee mustaksi.. Sitten menee aika kauan kunnes peli sammuu ja kone toimii taas normaalisti.. Pelissä on vikaa luulisin.. Sims 2 se toimi ihan hyvin.. En tajua mikä mättää..
joo no vaikka se peli sammuu niin se voi myös tarkoittaa sitä että näytönohjain sammuu(lämpenee liikaa)esim pölyn takia mikä sitten sammuttaa myös pelin,putsaa nyt ne pölyt sieltä "moottorista" tuulettimesta jos siellä semmosta pölyä on
Niin siis "tuuletinta" meinasin.. Mutta ei auttanut mitenkään putsata pölyt.. Peli sammuilee edelleen.. :/ Olen niin kyllästynyt tähän kun ei voi pelata rauhassa.. Peli takkuaa ja siinä menee minuutteja kunnes peli sammuu..
Mulla on sama ongelma, mutkun pelaan sitä sen jonkun 10min. se kaatuu koko ohjelma, eikä mitää tapahdu, joudun sammuttaa koneen sen takia, ja avaan uudellee. Sitte jos haluun pelata taas, nii voin pelata sen 10 min, ja taas kaatuu. Oon yrittäny tota ylempänä olevaa juttuu ladata/päivittää noita ajureita, mut mulla näyttää olevan joku ATI juttu eikä mikää geeforce, olis kiva jos joku auttas
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Sieltä latailet oikeat ajurit sille kortille mikä koneessas nyt ikinä onkaan.