Thomson TCW710 WLAN + Welhon laajakaista

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by nico09, Feb 2, 2008.

  1. nico09

    nico09 Member

    Joined:
    Feb 2, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt tarvitaan kyllä ammattitietäjien apua. Mulla on 10M/1M Welhon liittymä, jonka mukana tuli Thomsonin TCW710 WLAN boksi. Oon asetukset kyllä laittanu kuntoon ja sun muut salaukset, mutta ei voi tajuta ku joka 15-40 min välein netti pätkäsee ja pitää boottaa tietokoneen wlan kortti, että saa taas toimimaan. Sama juttu peleissäki kun pelaa netissä nii pätkii joka n. 20 sek välein koko pelin ajan. Oon monesti soittanu welholle, mut ei ne mitää hyödyllistä osaa sanoa.
    Kokeilin tossa yks kerta sellaista juttua että ostin verkkokaupasta DLINKIN wlan boksin ja kytkin sen sitten kiinni seinään mistä sitten meni johto kaapeli modeemiin (mikä oli myös joskus satu welholta) koska Dlinkkiä ei voitu kytkeä kaapeliin. Eikä se kyllä auttanut mitään.
    Olen nyt harkinnut, että vois ostaa jonkun LINKSYS merkkisen wlan boksin nii ehkä sitten pelittäis nettikin. Kuuluuks langattoman netin oikeesti pätkiä näin usein?

    Ja tiedoks vielä, että talo on kaks kerroksinen, mutta wlan boksi sijaitsee ala kerran makuuhuoneessa ja viereisessä huoneessa on sitten tämä kone.

    Tietoja jos auttaa:
    Käyttis: Windows Vista Ultimate /XP pro (pätkii kummallakin käyttiksellä)
    Wlan kortti: Realtek 8185 extensible 802.11b/g

    edit: tälläistä wlan boksia ajattelin Linksys WRT54G. Kuulemma hyvä ja luotettava. 5 tähteä.
     
    Last edited: Feb 2, 2008
  2. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
  3. nico09

    nico09 Member

    Joined:
    Feb 2, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Laitoin ohjeiden mukaan Thomsonin Siltavaan tilaan. Eli STATUS -> SWITCH MODE -> CABLE MODEM, mutta ei näytä toimivan. Mulla on dynaaminen ip osoite ja oon laittanut että se hakee automaattisesti IP osotteen. Oon myös kokeillut laittaa ipn manuaalisesti. Ei näytä toimivan.
    Pätkimisen näkee parhaiten kun pelaan quake IIIsta. Ei oo pätkiminen loppunut.
    Oonkohan mä sit tehny jotain väärin kun ei toimi?

    Kiitos Heikki edellisestä vastauksesta.
     
  4. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Minulla auttoi pätkimiseen kun laitoin Thomsonin siltaavaksi, mutta minulla ei ole WLAN käytössä.

    Jos Thomson TCW710 langattomalla yhteydellä on ongelmia niin voi yrittää jos seuraava auttaa:
    Wireless > Basic > New Channel: > 5 tai 6 (oletuksena on 11)

    Suosittelen laittamaan Thomsonin siltaavaksi ja ostamaan WLAN reitittimen. Linksys WRT54GL on parempi kuin WRT54G.

    Jos sinulla on joku vanha Motorolan kaapelimodeemi niin se ei toimi ennenkuin se on Welhon myymälässä otettu käyttöön (modeemin takana on viivakoodi). Minulla on nyt käytössä Motorolan kaapelimodeemi ja Zyxelin reititin.

    Kiinteää IP-osoitetta ei tarvitse tehdä jos verkkoon on kytketty vain yksi tietokone.
     
  5. nico09

    nico09 Member

    Joined:
    Feb 2, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oon jo kokeillu eri channelleita, mut ei ne auta.
    Ja kyllä toi Motorolan kaapelimodeemi on kytketty Welholta jo kun sinne yks päivä soitin. Mut pitääks toi Thomson ja Motorola jotenki sit yhistää tai jotain? Ku ei niitä pysty, Motorolassa on vaa yks cable kohta mihin laitan kaapeli johdon ja yks ethernet kohta. sama juttu Thomsonissa.
    Meillä on 3 konetta tässä samassa langattomassa netissä.
    mutta pitää sit kai ostaa toi LINKSYS WRT54GL. Käykö toi Linksys ihan yksinään vai pitääkö siihen jotenkin liittää toi motorola tai Thomson?

    Ehkä pitäis vaa saada tänne joku joka hoitais koko netin kuntoon kerralla :D
     
  6. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Motorola on vain modeemi joten siinä on vain yksi LAN-portti.
    Thomson TCW710 on huono modeemi/reititin koska siinä on vain yksi LAN-portti.
    Linksys WRT54GL on reititin, siinä ei ole modeemia.

    - Thomson (siltaavana) tai Motorola kaapelimodeemiin antennijohto.
    - kaapelimodeemin LAN-portista verkkokaapeli reitittimen (esim Linksys WRT54GL) WAN-porttiin.
    - reitittimen LAN-portteihin kytket verkkokaapeleilla tietokoneet (tai WLAN-liitäntä).
    - reitittimem asetuksiin tehtävä porttiohjaus nettipeleille ja p2p-ohjelmille.

    Linksys WRT54GL http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4872
    Linksys WRT54GL porttiohjaukset http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54GL/WRT54GLindex.htm

    Muista tehdä kiinteät IP-osoitteet mikäli samassa verkossa on kaksi tai useampi tietokone, muuten nettipelin tai p2p-ohjelman porttiohjaus ei toimi. Katso oppaasta kohta "KIINTEÄT IP-OSOITTEET" http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176
     
  7. JariKulma

    JariKulma Member

    Joined:
    Mar 29, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla auttoi kun otin "IP Flood Detection":in pois TCW710:n Firewall/web filter -asetuksista. Muuten Cisco VPN Client (IpSec UDP) alkoi aina jossain välissä takkuamaan todella rankasti. NAT on käytössä ja Welhon 4M kaapeli.
     
  8. aarol

    aarol Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2006
    Messages:
    324
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla on ollu just ton WLAN-kortin kanssa samankaltaisia onglemia vistassa. Ongelma ei oikeastaan koskaan ratkennut, vaan vaihdoin tän langattoman langalliseen, joka tietysti toimii moitteettomasti.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/613522

    Edit. oho, jos pätkii kummallakin nii sitte en osaa auttaa... Sori etten tajunnu ees lukee koko viestiä kerralla :/
     
    Last edited: Mar 29, 2008
  9. nico09

    nico09 Member

    Joined:
    Feb 2, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostin ton Linksys wlan boksin ja vedin sitten itselleni verkkojohdolla kiinni netin, mutta en kyllä ikinä enään halua koskea langattomiin netti yhteyksiin.
    Kiitos kaikille avusta :)

    Hyvää kesänodotusta.
     
  10. tyriz

    tyriz Member

    Joined:
    May 6, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Netin pätkiminen loppuu kun disabloitte sen Thompsonin palomuurin sieltä ;)
     

Share This Page