tiedostojen salaaminen salasanalla

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by z3nz3, Jun 4, 2005.

  1. z3nz3

    z3nz3 Regular member

    Joined:
    Aug 19, 2004
    Messages:
    269
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    miten pystyn salaamaan kokonaisen kansion salasanalla sillai että se salaus ei purkeutuisi aina vaan jäisi päälle eli kun painan kansiota nii se kysyy salasanaa ja sit kun oon laittanu siihen salasanan nii se päästää mut sinne ???
     
  2. TeeKoo

    TeeKoo Regular member

    Joined:
    Sep 27, 2003
    Messages:
    390
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Miksi sellainen? Muutenhan toi laittaa oman profiilin.
     
  3. toope

    toope Regular member

    Joined:
    Apr 28, 2004
    Messages:
    595
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  4. V-kos

    V-kos Regular member

    Joined:
    Mar 13, 2005
    Messages:
    1,345
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Mulla on sellainen kuin Winlock. Suojatut kansiot näkyy mutta niihin ei pääse sisään. Sisältää myös paljon muita ominaisuuksia. Se on trial versio, en tiedä mitä sen jälkeen kun kokeilu aika on kulunut umpeen.

    Mulla oli tuo Foldershield aikaisemmin, mutta sillä oli tapana että soujaus poistui käytöstä kun kone oli ollut tietyn aikaa päällä. Tuo ominaisuus kuuluu tietenkin vain trial versioon. Muuten tuosta Foldershieldistä tykkäsin. Se tekee suojatuista kansiosta näkymättömiä ja on hyvin helppo käyttöinen eikä sisällä ylimääräisiä härpäkkeitä.

    Seuraavaksi pitää varmaan laittaa tuo Hide Folders XP, jos tuo winlock heittää toimimasta. Vaikuttaa aika saman tapaiselta softalta kuin tuo Foldershield.

     
  5. Antigod

    Antigod Regular member

    Joined:
    Mar 30, 2005
    Messages:
    236
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Ei ole ehkä ihan sama asia, mutta tuolla Kremlin:nillähän (3.0 taitaa viimeisin olla) pystyy myös salaamaan tiedostoja Kryptauksen ja salasanan taakse.

    Trial-version ongelma tosin on että käyttö keskeytyy kokeiluajan jälkeen (päinvaistoin kuin Zip Ja Rar:ssa).

    Mutta muuten kyllä jengi tuota paljon käyttää ja salauksen tasokin taitaa olla aika korkea.

    Ohjelmassahan on myös "secure delete" ja kiintolevyn tyhjien alueiden puhdistus.
     

Share This Page