Onko mahdollista yhdistaa useampi tiedosto yhdeksi tiedostoksi vai pitääkö printata paperit ja sitten skannata paperit uudestaan, jotta saa ne yhteen samaan tiedostoon ?
En tiedä, ymmärsivätkö muut, mutta minulle ei selvinnyt, millaisista tiedostoista on kyse? Sen tietäminenhän vaikuttaa merkittävästi vastaukseen. Muutenhan ilmiselvä vastaus olisi kopioi ja liitä eli copy - paste.
Olen skannut papereita,näyttää olevan pdf-tiedostoiksi. Olen yleensä painanut hiiren oikeaa ja kopioinut maalaamalla ja sitten pastannut uuteen tiedostoon.Nyt haluan yhdistää paperit jotka olen skannannut jokaisen omaksi tiedostokseen yhdeksi tiedostoksi.Näitä ei pysty maalaamaan.
Jos sinulla on käytössäsi MS Office, niin Wordilla tuo onnistuu. Aloita uusi dokumentti ja valitse Lisää ja avaa sitten läheltä oikeaa yläkulmaa valikko Objekti ja sieltä Objekti. Saat esille luettelon erilaisista kuva- ym. tiedostoista, joita voit liittää dokumenttiin tietokoneeltasi.
Pentsu:joo. Voisin printata tiedostot ja sitten skannata paperit yhdeksi tiedostoksi, mutta printteri tekee suttuisia kopioita. Jos ottaisi valokuvat älypuhelimella, niin pystyisikö niitä yhdistämään yhdeksi tiedostoksi? 1Pertti: onko Ms Office maksullinen? Mulla ei oo maksullisia ohjelmia eikä wordiinkään näköjään käyttöoikeutta.
Taas minulla on ymmärtämisvaikeuksia. Jos olet skannannut paperit, niin eikö skannatut kopiot ole nyt tietokoneen kovalevyllä? Miksi tulostaisit ne uudelleen paperille? Tietokoneella voit liittää ne Wordiin viestin #5 mukaisesti. Koska ne ovat pdf-muodossa, valitset objektiksi "Adobe Acrobat Document".
Printtaan ja skannaan jotta saan kaikki paperit samaan tiedostoon. Minulla ei ole Ms Officea eikä Wordiä käytössa.