En ole varma kuuluuko tämä tälle alueelle, mutta; Kuvitellaan että minulla olisi vaikka tiedosto timpero.iso, koko 600mb. Se pitäisi saada siirrettyä koneelta koneelle,mikä olisi paras tapa? Seuraavat eivät käy: levynpoltto, kovalevyn siirto toiselle koneelle siksi aikaa. Nämä ovat käyneet mielessäni; ftp, mutta miten onnistuu? Torrent, ei lähettää minnekkään vaan seediä toisella koneella toiselle siis tehdä itse torrent, jos hyvä vaihtoehto, niin miten onnistuu? olen ennen käyttäny messengeriä mutta nyt se päätti tehdä seuraavan tempun; siirto nopeus noin 5kt/s saman 1mb adsl sisällä. Normaalisti se on noin 10 sekunttia ja valmis. koneet eivät myöskään ole mitenkään yhteydessä toisiin, paitsi että käyttävät samaa adsl, siis ei lähi verkossa, onko kellään vastauksia, joihin ei tarvitse ostaa mitään uusia laitteita? on mulla ristiinkytketty verkkopiuha, mut en saa sitä toimii... kummassakin xp käyttiksenä
Trakkeritön torrent voisi olla tässä tapauksessa toimiva...jos olen sen periaatteen oikein ymmärtänyt. Ainut vaan ettei missään oikein kunnolla selosteta miten sen käytännössä saa toimimaan...
osaako joku neuvoa miten sellainen tehdään esim bitcometilla, jos mahollista? kun siinä voi tehä torrentin EDIT: typot
Lähettävälle koneelle pyörimään ftp-palvelin, salasanalla suojattu tietysti, ja vastaanottopäässä ftp-clientilla (tai web-selaimella) hakee sen tiedoston. Serverin pystyttäminen vaatii tietysti hieman paneutumista asiaan. Voisihan sen jakaa jollain p2p:lläkin (Kazaa, DC, ...), mutta joku muu voi päästä siihen silloin käsiksi. Epähoukutteleva nimi (keskeneräinen, broken, etc.) voisi tietysti auttaa. Tietysti voisi käyttää myös jotain "file share"-palvelua, jonne voi säilöä tiedoston ja hakea sen sitten toiselta koneelta. Ilmeisesti USB-muistin tai muistikortin käyttö vastaa kovalevyn siirtoa, eikä siis käy?
Itse ollaan hoidettu tollainen homma mesen kautta.. Eikä kukaan pääse väliin.. Mutta jos mesekään ei käy niin sit on käytetty just tota DC++:aa ja laitettu joku ihme nimi ja jakaja on laittanut ainoastaan yhden slotin päälle ja jos joku muu on yrittänyt sen ottaa niin on sulkenut yhteyden.. ja sit ku oikea kone saa yhteyden niin sit antaa vaan tiedoston vaihtaa konetta..
juu, tuo dc on ehkä toimiva.. ei usb tikku tai kortti toki vastaa kovalevyn siirtoa, mutta 1gb tikkua ei ole, sama muistikortille..
Sen verran vielä jatkan, että ulkoisen USB-kiintolevyn ostolla saisi samalla hoidettua varmuuskopioinnin... Ristiinkytketyllä piuhallakin kyllä pitäisi onnistua. Perushubikaan, vaikka käytetty 10 megabittinen, ei paljoa maksaisi. Sonera taitaa jaella 5-porttista liittymän vaihtajille ihan ilmaiseksikin. Tai jos edes toiseen koneeseen ostaisi (käytettynä) vitosella toisen verkkokortin, voisi yhteys olla siitä koneesta koko ajan nettiin auki samalla kun toinen kone voisi hakea sieltä tavaraa toisen kortin kautta. Mutta kyllähän hubi olisi paljon fiksumpi.
No mulla on adslmodeemi, jossa 4 porttinen hubi jossa molemmat koneet kiinni.. Onnistuuko sen avulla?, miten?
Sitä FTP juttua vois kokeilla http://www.streamload.com/About/SendLargeFiles.asp?CMP=KNC-GoogSendLargeFiles Pitäisi olla riittävän hyvä ohjeistus mitä tehdä!
Yksi tapa olisi, olettaen että käytät windowsia, käyttää levynjakoja Windows paikallisverkossa. Sitä varten ei tarvitsisi säätää mitään ftp palvelimia tai muuta sellaista. Ainoa mikä ottaa huomioon ettet jaa noita samoja jakoa nettiin ja rajoitat niille pääsyjä muualta kuin mistä niille on tarkoituskin päästä. Jos sinulla on saman merkkiset Windowsit paikallisverkossa, tuon ei pitäisi olla ihan hirveä homma.
Itse käyttelen himassa ftp-serveri/clientti systeemiä kun ei ole mitään lähiverkkoa jaksanut koneitten välille väsätä. Helppoja ftp-ohjelmia ja ilmaisia on paikat pullollaan, tässä pari joita itse käytän. Systeemin saa pystyyn about 10min vaikka ei olisi mitään kokemusta asiasta. FTP Wanderer Version 2.7 Quick ’n Easy FTP Server 2.7.1 Löytyvät: http://www.pablosoftwaresolutions.com/index.html
Jos itse joutuisin tekeen vastaavan jutun ja mulla olis noin nopea yhteys (1mb/s) niin ei muuta ku molempiin koneisiin emule auki ja outo nimi tiedostolle tyyliin "öätöäyiiwenf" niin kukaan muu ei voi löytää sitä ja aikaa menis tolla yhteydellä vähän yli tunti.
Hehe nyt on sellanen tunne että ollaan menossa perse edellä puuhun =) Tottakai jos koneet on samassa lähiverkossa eli kiinni samassa dsl-modeemissa tai siihen liitetyssä hubissa, niin "tiedostojen ja tulostimien jakaminen microsoft verkossa" vain päälle verkkoyhteyden ominaisuuksista molemmissa windowseissa ellei ole jo ja jaetaan kansio, missä tiedosto on. Jakonimen eteen vain $, niin kukaan, joka ei tiedä kansion nimeä, ei pääse siihen käsiksi esim. "$oma_kansio". Koneiden työryhmä pitää tietenkin olla sama, yleensä se on jo oletuksena MSHOME, joten sitä ei ole pakko vaihtaa. edit: muutama typo jne.
En nyt tiedä, että onko tämä jo sanottu (ei aikaa lukee kaikkii viestei). Kumpikin laittaa koneensa työryhmän samanimiseks esim "LANI" ja sitten kumpikin pistää koneeltaan tiedoston / kansion (tai useamman) jakoon, ja menevät Verkkoympäristöön ja klikkaa oikealta "Näytä työryhmäntietokoneet" ja perkele! Nyt katoin ton loppu viestin. Pitäs olla switch adsl monttu. Eikös useammissa adsl modeemeissa, jossa on enemmän kuin 1 paikkaa toimii myös hubina, eli kaikki koneet jotka on siinä modeemissa on linkissä keskenään (Ainakin meillä on näin..) Nykysellä modeemilla meillä on sama ongelma; Aina ei lähet 8mt/s toiselle koneelle, vaan menee sitä mitä meiän 2M netti pystyy lähettämään, koska modeemi [bold]ei ole[/bold] reitittävässä tilassa, mutta ostin uuden modeemin
En oikeasti tiedä, mutta vähän ounastelen että jos on useampi kuin yksi ethernet portti, on pakko olla jonkinlainen hubi tai kytkin jotta niiden ja itse ADSL:n välillä voidaan keskustella. Hirveä vaiva ei liene samalla laittaa säätömahdollisuuksia paikallisverkolle, se kun tulee ikäänkuin kaupan päälle.
Varmaan helpoin ohje jos et ole puuhastellut noiden serveri asioiden kanssa on viedä oma kiintolevysi kaverin luo ja iskeä kiinni väylään ja laittaa kiintoleystä takaa ne pinnit slave asentoon ja virtapiuhat kiinni ja kytkeä kone tulille. Sieltä ne tiedostot pitäisi löytyä kunhan kone herää ja löytää ne....
Muuten ihan hyvä idea, mutta jo ensimmäisessä viestissä poissuljettiin tämä vaihtoehto. Kyllä tuon tiedoston saa siirrettyä ihan lähiverkon kautta kun kerran molemmat koneet ovat adsl-boxissa jossa on kytkin/hubi.
yes yes you are wery fast ,but i am not so furios. Eli sori tuli luettua tuo ensimmäinen virke ikäänkuin viimosena. Ja kun huomasin niin olin myöhässä kun sinä pääsit kuittaamaan . ;Mutta huomio minä olenkin lomalla ,,,,mutta viimestä viikkoa.
Ota [bold]Quick'n Easy FTP Server 2.6.1.zip[/bold] osoitteesta http://aukko.pp.fi/root/ohjelmat/ - Ohjeet osoitteessa http://aukko.pp.fi/ohjeet/ftp.htm