Tietojen palautus muistitikulta ennen alustamista?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Mekkoju, Sep 25, 2011.

  1. Mekkoju

    Mekkoju Member

    Joined:
    Sep 25, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla meni muistitikku sellaiseen tilaan, että se pitää alustaa ja kun aloitan alustamisen, tulee sellainen ikkuna, joka varoittaa, että alustaminen poistaa kaikki tiedostot tikulta. Olen yrittänyt koko päivän erilaisilla tietojenpalautusohjelmilla saada palautettua niitä tiedostoja, mutta ne ohjelmat ei saa edes avattua sitä tikun sisältöä käsitelläkseen sitä. En ole siis vielä alustanut tikkua. Pitäisikö minun kuitenkin alustaa se ja koittaa sitten poimia niitä kadonneita tiedostoja takaisin noilla ohjelmilla? Luulisi tiedostojen palauttamisen olevan helpompaa, kun ne vielä ovat siellä tikulla, vaikkakin alustamattomina.

    Kokeilin toisella tikulla, miten noilla ohjelmilla sujuu niiden poistettujen tiedostojen palauttaminen ja takaisin sain ainakin kuvia. Yksi tekstitiedosto kuitenkin oli vahingoittunut. Luin jostain, ettei sen alustamisen jälkeen saa tallentaa tyhjälle tikulle mitään tai ne poistuneet tiedostot vahingoittuvat.

    Olisi kiva, jos joku osaisi neuvoa. Toivottavasti tuo selostukseni ei ole kovin vaikeaselkoinen. -__-
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Oletko kokeillut Recuva-nimistä ohjelmaa? Tuolla Features-kohdassa sanotaan, että Recuva pystyy palauttamaan tiedostoja myös uudelleen formatoidulta asemalta, vaikka se on näennäisesti tyhjä. Kokeile palautusta kuitenkin ensin ennen formatointia.

    En ole itse joutunut vastaavaan tilanteeseen, mutta jos mikään muu ei ole auttanut, kokeilisin varmaan tuota uudelleen formatointia ja sen jälkeen taas Recuvaa. Tätä ei kuitenkaan pidä pitää suosituksena, vaan yhtenä puheenvuorona tässä keskustelussa.
     
  3. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    luonnollisesti alustaminen poistaa kaikki tiedostot siltä sun tikultasi.mutta tässä tapauksessa se näyttää jäävän ainoaksi vaihtoehdoksi.noilla "palautus" softilla saa aika hyvin palautettua tiedostoja vaikka kovalevy olisikin alustettu.se riippuu paljon siitä onko sille levylle tallennettu(ylikirjotettu) sen alustuksen jälkeen.
     
  4. nescitus

    nescitus Regular member

    Joined:
    Jun 24, 2011
    Messages:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jos ei pelastusohjelmilla on yritetty, niin kokeile tiedostojärjestelmän tarkastusta.
    Klikkaa (Oma) Tietokone-ikkunassa hiiren kakkosnapilla tikkua ja valitse Ominaisuudet, sitten työkalut-välilehdeltä tarkistus.
    Laita rasti ainakin ylempään ruutuun.

    Minulla on ainakin Windows 7 useamman kerran ilmoittanut ulkoiselle levylle alustuksen olevan tarpeellisen, silti tuo korjaus on palauttanut levyn kokonaan.
    (Voisi epähuomiossa tulla klikattua "Alusta", kun se sitä niin innokkaasti tarjoaa)
     
    Last edited: Sep 25, 2011

Share This Page