Onko ohjelmaa joka sammuttaa tietokoneen tietyllä kellonajalla tai jotenkin ajastettuna? E: Entä ajastettuna käynnistäminen? Se ei oo mahollista ilman erillistä laitetta. Ainakin näin luulen. Kertokaa toki jos on.
Olen ainakin itse tehnyt ohjelman jolla tietokoneen saa sammutettu, valmius/lepotilaan. Voin katsoa saanko sen johonkin mistä sen voi ladata
Ohjauspaneeli -> Ajoitetut tehtävät tai suorita kenttään tasks. Elä paina "lisää ajoitettu tehtävä" vaan hiiren oikella ja valitse uusi -> ajoitettu tehtävä. Laita suorita kenttään komento shutdown -s ja säädä ajat ja asetukset haluamaksesi...
Itselle hyvin hyödyllinen ominaisuus on koneen ajastettu uudelleenkäynnistys, joka onnistuu kun suorita kenttään laittaa komennon shutdown -r
shutdown -a keskeyttää sammuttamisen. Noita parametrejahan voi käydä komentokehotteessa katsomassa komennolla shutdown -?
kuinkas sitten tehdään ajastus etää saa esim. winampin herättämään tuolla ajastetulla toiminnolla saan kyllä winampin päälle tuolla toiminnolla mutta kuinkas saisin sen toistamaan jtnk biisiä kun se lähtee päälle ajastettuna..??????
Ei ole tässä työkoneessa winampia. Mutta muistaakseni parametriksi tiedostonimi esim. "c:\kansio\tiedosto.mp3".Elikkä kun avaat sen ajastetun tehtävän niin lisäät tuon siihen suorita kentän loppuun. Pitäisi näyttää suorita kentässä suunnilleen tältä: c:\kansio\winamp.exe "c:\musat\tosihyva.mp3"
itellä oli joskus winamp herätyskellona. winamp autoplay plugin löytyy ihan winampin sivulta, tosin en oo varma et osaako se käynnistää winampin mutta ainaki jos winamp on päällä ni se musiikit lähtee soimaan siihen kellon aikaan kun haluat ja siitä kohtaa biisä kun oot laittannua pausea. Anteeksi epäselvä tekstini.