Tietokone alkanut hidastelemaan ja kaatuilemaan

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ville139, Nov 15, 2012.

  1. Ville139

    Ville139 Member

    Joined:
    Dec 11, 2009
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Elikkä tämä ongelma on alkanut ilmetä viime päivien aikana. Kone on siis muuttunut yhtäkkiä todella hitaaksi, ja kaatuu vähän väliä, varsinkin käynnistyksen yhteydessä. Tietokone on noin 1,5 vuotta vanha pakettikone, johon on hankittu parempi näytönohjain ja äänikortti. Olen päivittänyt ajurit, tehnyt virustarkistuksen ja poistanut tarpeettomia sovelluksia, mutta ei auta. Missäköhän mahtaa olla ongelma?
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Jos ongelmat eivät alkaneen jonkun itse tekemäsi muutoksen jälkeen, niin tee virustarkastus omalla virustorjuntaohjelmalla. Lataa sitten Malwarebytes Anti-malware ja asenna se. Älä valitse kokeilujaksoa, vaan ilmainen versio. Päivitä MBAM ja tee silläkin täysi tarkastus. Poista kaikki, mitä mahdollisesti löytyy.
     
  3. Ville139

    Ville139 Member

    Joined:
    Dec 11, 2009
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ei löytynyt mitään.
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
  5. Ville139

    Ville139 Member

    Joined:
    Dec 11, 2009
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No mitä nyt olen tähän asti saanut otettua tietoja ylös, niin ainakin kahdenlaista eri bluescreeniä on tullut;
    Ja joka kaatumisen jälkeenhän ei tule bluescreeniä, vaan kone on käynnistettä uudelleen itse.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Ensimmäinen virhekoodi voisi johtua jostakin laiteajurista tai näytönohjaimen ajuriongelmasta, mutta jälkimmäinen on huolestuttavampi. Se viittaa vikaan kovalevyssä ja se voisi selittää myös tuota hidastumista. Jos varmuuskopiot eivät ole ajantasalla, kannattaa tärkeiden tiedostojen kopiointi turvaan tehdä ensimmäiseksi.
     
  7. Ville139

    Ville139 Member

    Joined:
    Dec 11, 2009
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hidastelu ja kaatuilu katosi yhtä nopeasti kun tulikin... Eheytin levyn, jossa oli 1% pirstoutuneita tiedostoja, ja sen jälkeen kone on toiminut erinomaisesti. Tiedä sitten, johtuuko se eheyttämisestä vai jostain muusta.
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Hyvä tietysti, että kone taas toimii. Muista silti varmuuskopiointi jatkossakin.
     

Share This Page