Tietokone ei mene lepotilaan. Jos klikkaan lepotilaa niin näyttö sammuu muttei kone. Näyttö ei mene takaisin päälle näppäimistöstä. Jos räplään näytön virtanappia niin se sanoo vain "no signal detected". Eli joudun painamaan resettiä että pääsen takaisin koneelle. Virranhallinnan asetusten mukaan näyttö sammuu ajallaan muttei taaskaan kone. Näyttö menee kuitenkin päälle kun painan jotain näppäintä. Olen googlannut ongelmaa mutta en ole löytänyt ratkaisua ongelmaan. Näppäimistö ja hiiri ovat langallisia ja näytönsäästäjää olen vaihdellut kun jostain luin senkin voivan vaikuttaa. Laitehallinnasta kun päivitän näyttösovittimen ohjaimen niin viesti toteaa kaiken olevan bueno. Vaihdoin taannoin emolevyn, prossun ja muistit sekä käyttiksen Vistasta 7:aan ja kaikki muu on pelittänyt hienosti. Harmillinen ongelma kun tuolle lepotila toiminnolle olisi todella käyttöä. EDIT.. olen sallinut näppäimistön aktivoida tietokoneen laitehallinnasta mutten hiiren.
Tarkoitatko valmiustilaa? Omalla emolla (sigu) sammuu vain kovalevy (ja näyttö) kun laittaa valmiustilaan.
Vistalla ja entisillä romuilla kun kone oli käyttämättömänä tovin se "sammui". Ja kun painoin näppäintä niin kone hurahti käyntiin siihen kohtaan missä se oli ennen sammumista. Nyt jää kaikki tuulettimetkin hurisemaan, ei kait se voi olla lepotila mikä sammutusvalikossa on? En kyllä tiedä mitä sillä Vistalla jäi päälle kun kone nukahti.