Moi, Olen nyt saanut itse koottua koneeni ja kun yritän sen käynnistää niin ongelma ilmenee. Näytönohjaimen ja prosessorintuulettimet hurahtavat käyntiin n. 4 sekunnin ajaksi, jonka jälkeen tietokone sammuu. Se käynnistyy kuitenkin itsestään lähestulkoon heti uudetaan ja sammuu taas pain. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes ottaa vurrat pois. Näyttöön ei ilmesty mitään missään välissä. Olen koittanut käynnistaa tietokonetta jo ilman näytönohjainta ja ssd levyä, mutta aina sama homma. Missähän voisi olla mennyt vikaan?
Ainakaan emolevyn tutkimisen ja manuaalin lukemisen perusteella emolevyssä ei olisi MemOk nappia ollenkaan. Emolevynä siis Gigabyte Z97X-gaming.
Ja kaikki piuhat olet tarkistanut. Emon lisävirtaliitin + virtalähde + muistit. Äkkiseltään viittaisi virransaantiin.
Tuli myöskin mieleen emon käynnistyspiuhat. onko esim. nyt niin että piuhat ovat oikkarissa, väärissä paikoissa tms. Tällöin tilanne olisi kuin painaisi käynnistysnappia kokoajan. Käynnistyy, neljä sekuntia ja sammuu jne. Kannattaisikohan ottaa se emo vaikka pahvilaatikon päälle ja kokeilla siinä minimikokoonpanolla. Poweri, prossu, cooleri, 1 ram. Oikosulkee sitten hetkeksi käynnistyspinnit (power switch) Toivottavasti eivät prossukannan pinnit ole taittuneet, menikö asennus ok?
Onko nyt tämä emo kyseessä. Siellä oikeassa yläkulmassa on joku punainen nappula.PW_SW ( Sivu 7 ) Palaako emossa merkkiledit. http://download.gigabyte.us/FileList/Manual/mb_manual_ga-z97x-gaming-g1_e.pdf Onko nämä piuhat ok http://s28.postimg.org/u5toeewod/gigabyte.png
kannattais ensin tarkistaa se että tukeeko emosi sitä prosessoria mikä sulla sitten mahtaakin olla ja onko varmasti oikea socket prosessorilla verrattuna emolevyyn.
Oisko tossa osat? Kun ei nyt vaan ois emolta pinnit sitte mennyt solmuun... toivotaan että jotain muuta...
Eikös se voi kuitenkin tilanteesti riippuen yrittää käynnistää, tullut siis tällaisia tapauksiakin itsellä vastaan.
Itsellä teki samaa, ongelma korjaantui virtalähteen vaihdolla, joten kannattaa kokeilla eri virtalähteellä.