Itselläni siis tietokone on kytketty 5M HDMI piuhalla telkkariin ja ongelma ei olekaan siinä, että en saisi kuvaa ulos telkkarista. Ei. Kuva tulee heti, kun kytkee johdot kiinni molemmista päistä ja on aivan mahtava, mutta kysymys koskeekin sitten sitä, kun johto on kiinni telkkarissa (HDMI 1 in) ja tietokoenessa (HDMI out) ja haluaisin katsoa tavallista televisio-ohjelmaa ja vaihdan telkkarista toiseen lähteeseen. Esim EXT 1, johon on kytketty digiboxi ( teeveessä on monta tulosignaalin lähdettä; EXT 1, EXT2, EXT3, HDMI 1, HDMI 2) niin televisio pitää kummallista surinaa. Surina loppuu vasta, kun irroittaa HDMI johdon jommasta kummasta päästää. Onko tämä normaalia? Tuntuu jotenkin kummalliselta, että HDMI johto pitäisi aina irroittaa kun haluaa katsella jotain muuta, kuin tietokoneen ruutua televisiosta. Se surina on vähän sen tapaista, kuin vanhoista televisioista kuului, kun ne oli päällä ilman ääniä... Mutta siis paljon voimakkaampaa ja se häiritsee television katselua. Ääntä ei kuulu silloin, kun katsoo sitä HDMI kanavaa. Ja mulla on aina ollut telkkari sekä tietokone päällä, kun olen kytkenyt HDMI johdon, koska olisi todella rasittavaa sammuttaa telkkari tai tietokone aina, kun sen johdon kytkee ja ottaa pois, koska tätä joutuu tekemään jatkuvasti, kun surffailee tietokoneen ja tavallisten lähetysten välillä, jos ei halua antaa sen surinan häiritä. Saako niin tehdä? Tai siis mähän saan tehdä mitä mä haluan mutta onko se haitallista koneelle tai televisiolle....