En tiedä laitoinko tämän nyt oikealle alueelle mutta kysynpäs nyt kumminkin. Ongelmana on tietokoneen hidastuminen yhtäkkiä. Eli kun käynnistän koneen se saattaa toimia esim. 5 minuuttia ongelmitta ja yhtäkkiä se hidastuu. Kaikkien ohjelmien(esim.mese tai Firefox) käynnistyksessä kestää normaalia kauemmin mutta kun ohjelma viimein käynnistyy niin se toimii kyllä ilman, että on hidas. Eli ongelmana on varmaankin ohjelmien hidas käynnistyminen. Ei tämä ongelma aina esiinny mutta silti todella useasti. Kun ongelma tulee minun pitää käynnistää tietokone taas uudelleen, että se katoaa. Mutta kuitenkin usemmiten se taas tulee takaisin. Itse en tiedä mitään näistä asioista mutta kaverini sanoi että se ehkä johtuu koneen liiallisesta lämpötilasta(56C*) ja että minun pitäisi hankkia koppatuuletin että se viilentyisi. Olisi kiva saada apua, koska tämä todella häiritsee minua. Kiitos jo etukäteen =)
voisit kattoo ctrl alt def ja oot siis windowsin tehtävien hallinnassa. kuluttaako joku prossun tehoja liikaa.eli siis mese ja firefox päällä ja joku muu niin prossun suoritinkäyttö ei sais olla yli 20% ja muistia on tarpeeksi ja käynnistyksessä ei oo liikaa käynnistyviä ohjelmia.mulla oli kerran ihme vika oli yhtäaikaa päällä 3 meseä päällä tehtävien hallinnassa ja windows tilttaili.(muistaakseni kyseessä oli mese virus tai joku oma hölmö asetus)minusta tarkastaisin varalta hjt-login ja muut pöpöt hjt-osiossa. ja siellä kaverit voi myös opastaa turhien ohjelmien käynnistyksen karsimisessa. tuo 56 astetta onko se emolevyn,näytönohjaimen vai prossun? niin kuiteskin ei oo hälyttävä.
käynnistyvät ohjelmat löytyy seuraavasti, käynnistä-suorita-msconfig-käynnistys välilehti. eli siitä näkee mitkä lähtee mukaan käynnistyksessä, voit karsia pois osan oman maun mukaan sit levyn vois eheyttää ja http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/ccleaner.cfm tolla putsata koneen, noilla luulis nopeutuvan jonnin verran