Tietokone ja internet pätkii vähänväliä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by elz0, Jan 10, 2014.

  1. elz0

    elz0 Member

    Joined:
    Jul 1, 2010
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Osaakohan joku neuvoa, kun tuossa 3 vuotta sitten kasasin netin kautta systemastoresta itselleni tietokoneen, ja nyt aivan yhtäkkiä noin viikko sitte on alkanut netti ja itse tietokone pätkimään.

    Pelit, esim. World of warcraft disconnectaa vähänväliä ja tilttaa myös useasti muutamaksi minuutiksi, jonka jälkeen peli jatkuu normaalisti.

    Olen yrittänyt tehdä speedtest.net sivuilla netinnopeustestejä, tuloksetta. Ping pyörii 60-68 välillä, mutta kun tulee ''Download Speed'' vaihe, tietokoneeni ei pääse sitä edes läpi, vaan tulee ilmoitus Download Test Error.

    Tietokoneessani ei ole sisäänrakennettua wlan vastaanotinta, vaan käytän usbilla toimivaa. Voiko netin pätkimisen vika olla wlan vastaanottimessa, ja mikäköhän voisi olla itse tietokoneen pätkimisen syynä ? :(

    Iso kiitos vastaajille jo etukäteen!
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Tietenkin vika voisi olla wlan-sovittimessa tai sen ajurissa. Syy voi olla myös jossakin uudessa laitteessa, joka häiritsee wlan-yhteyttä, tai naapurissa, joka on alkanut käyttää samaa wlan-kanavaa. Ongelma voi olla myös nettiyhteydessä tai sen päätelaitteessa, mutta nämä vaihtoehdot eivät selittäisi tietokoneen muuta takeltelua. Onko virusturva ajantasalla? Kannattaa myös ladata ja asentaa Malwarebytes Anti-malware. Asennusen päättyessä poista valintatäppä kohdasta "Aloita ilmainen kokeilujakso". Päivitä MBAM ja tee silläkin täysi tarkastus.
     

Share This Page