Tää mun pöytäkone on yhtäkkiä alkanu pikku hiljaa jumittelemaan aina kun lepotilan laittaa päälle ja kun palaan takaisin koneelle. Koko tietokone jumittuu ja silloin joudun sammuttamaan koneen päävirtakytkimestä. Olen tota konetta tyhjäillyt ja puhdistanut turhista kansioista (tärkeitä kansioita ei ole poistettu) CCleaneriä olen käyttänyt ja virheentarkistusta olen tehnyt. Eheytyksestä en oikein tiedä. Näyttää vain 3% pirstoitumista. Kone on kaksi vuotta vanha, mutta sitä ei ole tyhjennetty koskaan, mutta oon koittanu pitää hyvässä kunnossa poistamalla kaiken turhan kovalevyltä ja varovasti imuroinu koneen sisätilan. Pöytäkone on toi Acer Aspire M3910 vain näytönohjain on vaihdettu tohon AMD Radeon HD 7700 loput on koneen omia osia. Näyttis kyllä käy omituisen kuumana toisaalta normi käytössä se on jo 30-35 astetta ja pelaessa 53-59 astetta. Voi olla yli kellottamisella vaikutusta, mut en ole kyl paljoo ylikellottanu ku GPU on 40mhz nostettu korkeammaksi ja olen laskenu muistia 35mhz ja virta asetus nostettu yhdellä prosentilla. Elikkä jos jollain olis parempi konsti lopettaa ton koneen ärsyttävä jumittelu niin kertokaahan ideanna mulle. Kiitoksia paljon etukäteen vastanneille.
powerin suosittelisin vaihtamaan,oli se sitten vianaiheuttaja tai ei,nuo acerin powerit kun taisivat olla jtn 250w,vai mikä kortti koneessasi on?,7750 vaiko 7770?
sori mutta unohdin mainita myös virtalähde on vaihdettu 430w virtalähteeseen ja ollut siinä jo vuoden ainaski.
Voipi olla että Windowsi rupeaa hajoilemaan, jos ei ole ikinä asennettu uusiksi. Kuinka vanha kone kyseessä?
Virran hallinta saattaa seota kun palautuu ja hidastuu ihan mahdottomaksi. Menet win7 hakuun ja kirjoitat (power options) tarkoitus on mennä virran hallintaan. Ja säätää prosessorin (min) käyttö aste korkeammaksi ja paina Aply, voi pistää 100% Saattaa kone herätä välittömästi ja nopeus palautua. En tiedä miksi mutta tämä on muutamassa tapauksissa toiminut. Katso myös että kone ei mene hibernate tilaan jos näin niin vaihda tilaksi sleep.
Katoin ton prosessorin virta asetuksia ja se näyttää minimin ja maksimi asetukset sadassa prosentissa, mutta mulla on virta asetukset parhaassa suoritustehossa. Mitäs toi hibernate tila niiku meinaa?