Eli tietokone alkoi temppuilemaan tänään, käynnistyy normaalisti mutta kuva ei tule enää starting windows ruudun jälkeen. Hiiri kyllä näkyy mustalla ruudulla ja bios yms toimii. Safe modeen ei pääse myöskään. Tätä ennen antoi jonkun BSODin ja tein sen startup repairin joka kesti n. 3h. Imuroin koneen ja tarkistelin liittimet irrotin patterin ei näkyny siellä mitään erikoista. Oliskos näytönohjain taas kärähtäny, kone ostettu 2008 ja eka näyttis meni siinä 2010-2011..
Jos tässä samalla kysyis ettei tarvitse toista topiccia tehdä kun melkeempä asiaan liittyy: Miksi mulla käynnistyy käyttis aina vasta toisella kertaa, ekalla kertaa jumittuu siihen Windowsin latausruutuun ja hiiri eikä näppis käynnisty. Toisella kertaa käynnistyy normaalisti. Teki tätä aikasemmin 50% Windows 7:lla koko tämän vuoden ja nyt Windows 8.1:sella tietääkseni joka startissa. SSD:ta ei ole ja kovo missä käyttis sisässä on jo sen 5-6 vuotta vanha. Tätä itse epäilisin itse viaksi vaikka onkin forkattu juuri. Oikeastaan lähden melkeen muisteja siirtelemään ihan ensimmäiseksi, vaikuttais hyvin todennäköseltä syyltä. Tosin muistelisin, että mulla on osa muistipaikoista(tai yksi) rikki joten tämä ei korjaa mitään jos muisto on oikein. Kyllähän tässä alkaa hetki koittamaan kun tämä aikoinaan loistava kone päätyy vaatehuoneen nurkkaan.