elikkä alkaa vähän ottamaan päähän kun tietokone vähän väliä kaatuu.. se kaatuu noi 3-4 kertaa päivässä.! viimeisimmän bluescreenin tiedot on tuossa: 0x00000007f (0x000000008, 0x80139000, 0x00000000, 0x00000000) mikähän vois olla vikana? softa ongelma vai rauta? emoa voisin veikata et voi olla mätä ku se on uudesta lähtien ollu pikkasen outo mutta en tiedä..
Pikkasen ravisteli kuukkelia ja huonosti löytyi. Mutta kai se memtest olis paikallaan ja jossain epäiltiin sen liittyvän verkkojuttuihin; verkkokortti/protokollat. Jos bsodin tiedot ovat joka kerta eri, niin muisti on todennäköisin syy ja miksei viallinen emokin(konkat)...
Memtest olisi todellakin paikallaan: Memtest86+ Joku näistä ja anna pyöriä pari tuntia alkuun. Ei saa tulla yhtäkään virhettä. # Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip) # Download - Pre-Compiled Bootable Binary (.zip) # Download - Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS) # Download - Pre-Compiled package for Floppy (DOS - Win)
kone kaatu taas nyt vuorostaan tällänen virhe: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8186721D, 0x904DEC24, 0x000000000 ) juu laitan memtestin pyörimään.. jos muistit ovat kunnossa mutta emo ei ja emo tekee jotenkin virhettä muisteihin niin huomaako tuo memtest sen? kun en turhaan viittisi uusia muisteja ostaa jos syy onki tää emo.. emo on joku alle 1v vanha.. koneen sain vähän epäkuntosena (emo ja muistit puuttu) ja heti alusta asti kone on ollu eopävahaa et kaatunut aina välillä yms.. mutta nyt on selvästi pahentunnu.. konetta on kellotettu pikkasen mutta toivon että se ei ole syy... laitan memtestin heti pyörimään! Testi pyörinny 1h ja ei oo virheitä tullu.. antaa viel olla mut ei näyttäs oleva muisti syynä!
Minulla tuli aikoinaan Asus A8V:ssa muistivirheitä, mutta itse muistit olivat ok. Memtest kuitenki antoi paljon virheitä. Emon vaihdon jälkeen kaikki toimi hyvin. Eli ilmeisesti muistivirheet emon puolelta osaa myös etsiä. Luonnollisessa järjestyksessä sitten kannattaa testata emo ja kiintolevy.
ei tullu yhtään erroria.. kovalevy pitäisi toimia kun se on juuri 1kk sitten siirretty toisesta koneesta tähän jossa se toimi moitteetta! ja kone on kaatuillut jo ennen sitäkin ..
kaikki muut paitti prossun ja emon.. ootteko varmoja et toi ei oo mikään softan takia johtunnu kaatuminen mitä tossä nyt tulee koko ajan?
Kaikki tapaukset joita itse olen ollut näkemässä/auttamassa, niin ovat johtuneet raudasta....voi olla tosin vaan mun tuuri
Niin no...emo tai prossu todennäköisesti. Emoon kallistuisin, mutta satavarmasti ei tietysti pysty sanoa. Eli älä nyt marssi maanantaina kauppaan hakemaan uutta emoa, ainakaan vielä. Hyvä idea olisi viedä johonkin atk-liikkeeseen ja pyytää testaamaan emo. Maksat siitä sitten sen yhden tunnin veloituksen...siis jos et millään keinolla saa itse testattua.
milläs tollasta emoa kokeillaan.. kun kone välillä voi toimia hyvin vaikka 6h poutkeen ja välillä sammuu puolessa tunnissa?! EDIT: emossa on vielä takuu jäljellä niin eihän siitä haittaa kai ole jos sen palatutan? EDIT2: voi hitto kuitti on kadonnut..:SS ei sit oltukkaa vaihtamassa..:S