Osaisiko joku auttaa kun tietokone kaatuu välittömästi esimerkiksi silloin kun käynistän yle areenan jonkun ohjelman toistettavaksi. Tietokoneen näytön ruutu menee siniseksi. Olen ladannut video codex packin ja adobe flash playerin sekä käyttänyt useita selaimia, mutta lopputulos on aina sama. Joskus harvoin videotoisto onnistuu. Missä on vika?
Tarkoittanet tuolla sinisellä ruudulla BSoD error viestiä: http://www.vanheusden.com/bsod/bsod-full.png Vaiko mahdollisesti jotain muuta? Saatko tilanteen jälkeen koneeseen yhteyttä?
En tiedä auttaako, mutta ensimmäisenä tarkistaisin päivitykset ja ajurit (näytönohjain, flash player, directX, ...) Tuo on tosiaan aika raskas ohjelma, ja on heppoinen kaatumaan. Mutta kun kerran on uusi kone niin en usko että se aiheuttaa tätä ongelmaa. Ongelma voi olla myös jossain yhteensopivuuksissa, esimerkiksi jos joku toinen ohjelma jumittaa flah playerin. Olethan asentanut oikeat paketit (esimerkiksi 64-bit windowsiin 64-bit ohjelma jne?) Mitä käyttöjärjestelmää käytät? EDIT: tuo koko näytön jumittuminen ja koneen kaatuminen viittaa kyllä enemmän näytönohjainpuolen ongelmaan. Joten aloita tutkiskelu ajurien päivittämisellä...
Olen päivittänyt näytönohjaimen ajurit. Koneen käyttöjärjestelmä on windows 7 ultimate. Tuo 64-bittisyys täytyy vielä tarkistaa. Uskon itsekkin, että kyseessä on joko näytönohjaimen ongelma tai ohjelmiston yhteensopivuus ongelma. Kone on vasta viisi päivä vanha.
Eikö uudet radeonit/Catalyst käytä rautatason kiihdytystä flash videoihin? (BSOD vittaa rautatason ongelmaan, minkä kiihdytys voisi aiheuttaa) Voisit katsoa mistä sen saa pois päältä? Itselläni ei ole tässä juuri saatavilla Radeonia, joten en pääse kurkkaamaan asetuksiin.
Kyseessähän ei ilmeisesti ollutkaan BSOD viesti kuten tuossa todettiin: "lopputulos on useinmiten sama eli näyttö menee sinisen harmaaksi ja sen jälkeen koneeseen ei saa yhteyttä."
Vihdoinkin ongelma ratkesi. Kyse oli näytöohjaimen ajureista. Olin jo aikaisemmin päivittänyt näytönojaimen ajurit, mutta ongelmaan ei tullut ratkaisua, Vihdoin atin sivuilta löysin ajurit jotka poistivat ongelman. Tämä tapahtui tiistaina. Kiitoksia kovasti kaikille, jotka auttoivat asian selvittämisessä.