Tietokone meni sekaisin kesken pelin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by PiXeL_JoEl, Aug 3, 2012.

  1. PiXeL_JoEl

    PiXeL_JoEl Member

    Joined:
    Aug 3, 2012
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä siis, tulin tänne kysymään että tässä muutama päivä sitten pelailin peliä Windows XP SP3 tietokoneella ja yhtäkkiä se peli alkoi tökkimään sietämättömästi ja vähän ajan päästä näyttöön tupsahti jokin sininen näyttö. Se ei ollut sininen kuoleman ruutu vaan ihan jokin muu. Sen jälkeen kone restarttasi itsensä ja siitä lähtien kone on alkanut tökkimään ihan pirusti. Normaali musiikinkin kuuntelu, puhumattakaan Youtuben videoiden katsomisesta, ne ovat alkaneet tökkimään sekä lagimaan ihan järjettömästi. Kun testaa pelata jotain peliä, ihan kuin peli tökkisi aina 1 sekunnin välein. Se tapahtuu joka pelissä. Viruksia ja troijalaisen löysin Malwarebytessillä 7 kappaletta ja tuhosin kaikki. Mutta ongelma jatkuu yhä. Monta kertaa olen uudelleen testannut täysiä tarkistuksia, mutta kaikki näyttävät 0 haitallista kohdetta. Kaikki maailman CCleanerit olen asentanut ja niillä putsaillut konetta mutta silti tämä tökkii. Hidastunutkin tämä kone on ja olen huomannut että prosessori pomppii välillä 100% ja kaikkien prosessejen muistin käyttö on noussut huomattavasti. Alkaa mennä hermot kun ei tätä saa millään toimimaan, joten päätin tänne kirjottaa tämmöisen tarinan tästä mun romusta.
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Tutki tarkemmin, mitkä prosessit kuormittavat konetta. Silloin kun mikään sovellus ei merkittävästi vaadi prosessoritehoa, Järjestelmän vapaa-prosessi pitäisi näyttää 99 % tai ainakin lähelle sitä. Jos joku muu prosessi hyppää välillä samoihin lukemiin, on syyllinen löytynyt.

    Jos joku noista poistamistasi haitakkeista on vahingoittanut järjestelmää, voi kokeilla järjestelmän palautusta johonkin tuota kertomasi ongelman ilmaantumista edeltävään päivään.
     
  3. PiXeL_JoEl

    PiXeL_JoEl Member

    Joined:
    Aug 3, 2012
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen testannut palauttaa konetta niihin edeltäviin päiviin mutta ei se mitään ole auttanut. Tänään tuli uudelleen se sama sininen näyttö ja se sitten sanoi että joku ajuri on pieremässä täällä minun koneessa ja siksi sulki windowsin. Mitäs näiden ajurihommien kanssa sitten pitäisi tehdä, kun windows lykkää että sitä pitäisi päivittää joku ajuri, muttakun ei tiedä mikä.
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Ota se ajurin nimi ylös ja etsi sille päivitystä. On tietysti mahdollista, että ajurin sijasta itse laite (esim. nöytönohjain) on hajoamassa.

    Tuolta selvää, miten pääset lukemaan sinisen ruudun koko tekstin: http://neko.kapsi.fi/ohje/bsod_nakyviin.html
     
  5. PiXeL_JoEl

    PiXeL_JoEl Member

    Joined:
    Aug 3, 2012
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nohnih, asensin ton yhen BlueScreenViewin ja sieltä näkyi että tämä atapi.sys oikuttelee minulle. Kaksi muutakin on punaisella jotka ovat hal.dll ja ntkrnlpa.exe. Yritin etsiä nuille ratkaisuja mutta en löytänyt mitään. Huonompi homma on että tuo minun palautuslevy ei ainakaan toiminut sillon kun yritin palauttaa tätä konetta mutta en tiedä voisiko sitä käyttää tähän hommaan. Vai pitääkö tonkia Windows 7 palautuslevy jostain ja asentaa suoraa se tälle koneelle? Se on sen verran uusi ja toimii, ja windows xpn tukikin loppuu kahden vuoden päästä. Mutta jos tämän vielä saisi kuntoon niin olisin hyvin kiitollinen.
     

Share This Page