Tietokone n. 600e? (Wowi, kouluhommat)

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Tikichan, Oct 21, 2011.

1. Tikichan

Tikichan Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

Olen ihan ensikertalainen mitä koneen kasaamiseen tulee, joten pyytäisin teiltä apua. Olen jo turhautumiseen asti yrittänyt etsiskellä sopivaa "valmistietokonetta", jonka osia ei pienellä googlettamisella heti haukuta pystyyn jossakin. Siihen käsitykseen olen tullut, että kasaaminen on aina parempi vaihtoehto kuin valmiin paketin ostaminen - onko tämä totta?

Tehoja tarvitsisin siis lähinnä World of Warcraftin pelaamiseen, mikä nyt ei vaadi niin paljon kuin jotkut muut uudet pelit, mutta en kuitenkaan halua kärsiä sen pelaamisesta millään kauhealla rakkineellakaan (kokemusta on...) En oikein osaa päätellä, minkä tasoinen kone "riittää" Wowille (PVP:tä harrastan ja tykkään sulavasta ja nätistä pelistä, mutta en nyt yleensä tee mitään 25man raidejä). Toiveena siis hyvä kone, mutta budjettia olen yrittänyt sovittaa niin, ettei koneesta tule "liian hyvä" = maksaisin turhaan liioista tehoista. Muuten käyttäisin konetta perussurffailuun ja esseiden kirjoitteluun yms.

Budjetti n. 600e (voi mennä hinta/laatu -suhdesyistä jonkun verran yli tai alikin). Näytön ja näppiksen tarvitsen, mutta niiden ei tarvitse tuohon budjettiin sisältyä, eikä siten välttämättä avuliaisiin ehdotuksiinnekaan :)

Käyttöjärjestelmää en siihen tarvitse, kokoonpanon kylläkin. Onko muuten käyttiksen asentaminen jotekin vaikeampaa/poikkeavaa "tyhjään" so. erikseen koottuun tietokoneeseen?

Kaikki apu tervetullutta, elän tietokoneetta jo toista viikkoa kun en ole osannut tehdä päätöstä!

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Lainaan toisesta ketjusta ( http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/pelikonetta_500-600-913602/ ):
    -Kasattu on aina parempi (pois lukien ehkä 250€ koneet, johon pitäisi vielä saada käyttiskin mahtumaan).

-Käyttiksen asentaminen ei ole sen vaikeampaa. Levy vaan sisään ja ohjeiden mukaan. Jos osaat konetta ylipäätään käyttää, osaat asentaa käyttiksenkin.

Last edited: Oct 21, 2011
  3. Tikichan

Tikichan Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos, taidanpa laittaa suoraan tilaukseen! :D

Ehkä seuraavaksi kerraksi opettelen kasauksenkin ihan itse... En kyllä enää aio markettikoneita ostaa!

4. blokki

blokki Regular member

Trophy Points:
    26
    Kasaus kannattaa opetella vanhalla romuraudalla jolloin mahdolliset vahingot ovat mahdollisimman pienet.

5. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Uutta tai vanhaa, niin eipä sitä vahinkoa saa aikaan kuin tekemällä. Joko survot väkisin prossua emoon, tai taot muistit vasaralla väärinpäin. Vähääkään jos viitsii ohjeita selata netistä, eikä omaa agressiivista asennustapaa niin kyllä se hyvin menee.

Share This Page