Tietokone nettiin

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Mr_Dude, Dec 8, 2007.

  1. Mr_Dude

    Mr_Dude Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2006
    Messages:
    160
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli olen epätoivoisesti yrittänyt laittaa uutta tietokonettani netiin. Miten tämä nettiin laitto siis tapahtuu? Minulla on Elisa laajakaista 1M yhteys ja A-link RoadRunner 84AP modeemi. Nettijohto on kiinni koneessa josta se menee modeemiin. Käyttis on XP joka on Englanninkielinen. Näitä kysymyksiä on varmaan foorumi pullollaan joten pahoittelen.
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Jos modeemikin on elisalta niin taitaa olla siltaavassa tilassa. Silloin koneen pitäisi saada ip osoite automaattisesti kunhan verkkoasetuksissa on dhcp:n käyttäminen valittu.

    Pääsetkö jonkun kaverin luona katsomaan elisan ohjeet tai saitko ohjeita paperilla? Jos niillä ei toimi pitää soittaa elisan asiakaspalveluun. Elisalla on usein kytkennöissä ongelmia ja ne saadaan kuntoon kun soittaa heille.
     
  3. Mr_Dude

    Mr_Dude Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2006
    Messages:
    160
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minulla on siis läppäri joka menee nettiin ihan normaalisti. Läppärissä verkkoyhteydet osiossa näkyy 1394 yhteys ja lähiverkkoyhteys kohdat kun taas uudessa koneessa pelkkä 1394 connection. Pitääkö tuolta control panelista muodostaa yhteys jotenkin? itse en osaa *häpeää*


    EDIT: Wohoooo! sain toimimaan. Olin aivan unohtanut ajurit asentaa. Eli ratkaisu oli hyvin yksinkertainen.
     
    Last edited: Dec 8, 2007
  4. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Häpeäsi on turhaa..kaikki ei voi osata.

    Jos verkkoyhteyksissä on vain 1394 connection niin se ei tule toimimaan. 1394 on Firewire liitin.
    -Onko se modeemi koneessa kiinni USB johdolla vai verkkojohdolla?
    -Jos verkkojohdolla niin syttyykö verkkoliittimessä valo kun kytket johdon?
    -Onko verkkokortin ajurit asennettu?(todennäköisesti emolevyn ajurit)
    -Onko laitehallinnassa keltaisia tai punaisia merkintöjä?
    -Saako koneesi IP osoitetta? Start -> Run -> cmd -> ipconfig
     

Share This Page