Terve! Olen uusi foorumilla ja en oikein tiennyt minne tämän kirjoittaisin.. Eli minulla on pyörinyt jo jonkin aikaa mielessä rakentaa itselleni/perheelleni tietokone komponenteista (tämä vanha Asuksen läppäri on jo niin kivikautinen ja laginen), kone tulisi siis normaaliin nettikäyttöön/satunnaiseen pelikäyttöön (saisi pyörittää yleisimpiä pelejä mitä kaupoista nykyisin löytyy, lisäksi on kiinnostusta noihin mm. Lord Of The Rings Online yms muut ilmaiset nettiroolipelit). Budjetti tosiaan itselläni ei ole kovin iso, tarkoituksena olisi saada hyvä kone kumminkin halvemmalla mitä marketista saa. Minulla ei ole ennestään kokemusta koneen rakentamisesta, mutta mitä nyt olen nettiä selaillut niin ei tuo rakentaminen nyt kovin vaikealta kuulosta. En omista myös mitään tarvittavia osia (koteloa yms.) eli jos joku ystävällinen foorumilainen voisi tehdä tähän mahdollisesti jotain suuntaa antavaa osalistaa mitä kannattaisi hankkia ja missä olisi hyvä hinta/laatusuhde ja kertoa onko tuohon budjettiin mitään mahdollisuuksia saada ylipäätänsä hyvää tietokonetta.
Et kertonut budjettia(euromääräistä),niin laitan tähän tälläisen tuohon voi sitten systemasta ottaa 30.01e kasaus+1v kasaustakuu n.110e windows 7 home premium 64bit edit,jos windows ja 600e kauppoina systemastore jos vielä näyttö pitää olla,niin tämä on jimmsistä edit,koska alin on hieman "vanha",niin tuolla 30e hinnalla saa melkein 1866mhz muistin(llano tykkää tuosta muistista) kotelo vaihtoon,tuo tarjous on loppunut
No euromääräinen budjetti nyt näillä näkymin juuri tuossa 600e molemmin puolin, mieluiten toki pienemmälle puolelle, mutta siis Windows pitää olla mukana paketissa, näyttö ei aivan välttämätön ole. Tuokaan ei ole kyllä itselleni paha summa jos tuolla Systemassa kokoavat koneen tuohon hintaan, enpähän ainakaan itse sössi mitään jos itse kasaisin. Mutta siis minkäslaisia nuo Gereti:n luettelemat paketit ovat jos alkaa vertaamaan vaikka esim. tuommoseen Acer Aspire X3990-koneeseen, mikä gigantin sivuilla näky olevan hintaan 549e (linkkiä en näköjään uutena käyttäjänä voinut lisätä..). Lähinnä sitä tässä mietin, että jos joku osaa selventää että kuinka paljon halvemmaksi tulee euroissa rakentaa itse tietokone vaikkapa noista Gereti:n mainitsemista osista, kuin että ostaisi esim. tuon Gigantin koneen? Anteeksi tosiaan tyhmät kysymykseni mutta en tosiaan ymmärrä vielä paljoakaan noista tietokoneen sisukaluista yms, mutta jostainhan se on aina lähdettävä..
no,nuo minun koneeni on kasatt laadukkaammista osista kuin nuo pakettikoneet,niissä on paremmat kopat kuin pakettikoneissa,laadukkammat powerit,jolloin päivitettävyys on parempi
Ymmärrän! Tuo jimssin paketti näyttäs omalle budjetille parhaimmalta vaihtoehdolta ainakin näillä näkymin! Oli tosiaan nuo listassasi olleet Silverstonen kotelot loppuneet tai en ainakaan löytänyt tuota samaista sieltä. Osaisitko antaa jonkun toisen vaihtoehdon koteloksi samassa hintaluokassa? Kattelin noita koteloita tuolta jimmsiltä ja silmään sattu tommonen LC-Power Pro-918B 'Jupiter X' ATX-kotelo, hintaa tuolla 43e, sopisko tuo yhteen noitten listaamiesi osien kanssa? Ois ainkin omaan silmään tyylikkään näköinen tuo kotelo ainakin! Oli tosiaan näköjään hinnat muuttuneet joittenki osien kohalla, lisäsin koriin nuo samat komponentit mitä tuossa sun listassa oli, paitsi näyttöä en lisännyt ja otin tuon aikasemmin mainitsemani kopan tuon Silverstonen tilalle. Loppusummaks kerty noille 508,50e.
ota vain tuo lc-powerin kotelo,kyllä niiden pitäsi mahtua sinne,kunhan vain kotelon tiedoissa lukee atx jossain kohdalla toinen vaihtoehto on bitfenixin merc kotelo,maksaa 37e,muista myös muuten ottaa koteloon muutama tuuletin,kun kotelossaon 2-3 tuuletinta,on ilmankierto jo oikein hyvä,eli katso montako tuuletinta tulee kotelon mukana jos tuon jimmsin paketin otat,katso siihen 4gb 2866Mhz muistikampa,halvin mahdollinen,koska tuo llano hyötyy 1866mhz muisteista, jos johonkin haluaa vielä panostaa,niin prosessorille erillinen cooleri,esim scythe katana 4,helppo asentaa,ja on paljon hiljaisempi,ja myöskin parempi kuin se cooleri,joka tulee prosessorin mukana
Kiitoksia sulle avusta, pitää tosiaan vielä miettiä että minkälaisen paketin hankin kun ei ole sinällään vielä kiire ostella mitään. Jos nyt oikein oon jotain ymmärtänyt niin noissa sun linkkaamissa paketeissa on nyt siis kaikki tarvittavat osat että saa kaikki osat liitettyä toisiinsa yms ja kone on noilla valmis käyttöön? Ja jos viitsit niin voisitko selventää vielä tuosta 4gb 2866Mhz muistikammasta? Kun eikös tuossa listassa jo ollut tuo G.Skillin Ripjaws 4gb muisti, vai ovatko nuo nyt kaksi eri muistia? Kun en tosiaan näistä juuri paljoakaan tiedä niin olen vähän ymmälläni..
joo,listassa oli muisti jo,muttase oli 1600mhz,kasasin tuon muutama kk sitten,kun piti jollain olla halpa paketti,niin ei ihan 1866mhz muistia saanut,mutta tuosta 2x2g 1866mhz muisti kitti http://www.jimms.fi/tuote/F3-14900CL9D-4GBXM (jimmsistä ei saa 4gb 1866 kampaa),mutta tuo 2x2gb kitti on ihan käypä peli, koneeseen pitäisi tulla kaikki tarvittavat johdot mukana, edit,mutta jos ei ole kiire tilauksen kanssa,niin ensikuussa pitäisi tulla uudet llano prossut,jotka ovat edellisiä tehokkaampia,ja ovat uudella kannalla,eli niitä kannattaa myös katsella
Kiitoksia sulle paljon avusta, pitää katsella ja miettiä tosiaan vielä että minkälaiseen pakettiin päädyn!
Noniin, nyt olis ajankohtaista tuo koneen hankkiminen ja olen päätynyt nyt tuohon Systemastoren pakettiin minkä Gereti linkitit tuohon ensimmäisenä. ja ajattelin myös antaa heidän kasata koneen niin en itse sössi mitään.. Kasasin siitä nyt tämmöisen: http://imgur.com/C1cxF En löytänyt noita Kingstonin muisteja tuolta joten korvasin ne noilla G.Skillin 2X4GB tikuilla, kun olivat tarjouksessa ja varmaan nuokin passaavat ihan hyvin? Ja noista tuulettimista vielä kyselisin että ovatko nuo Arctic F12-tuulettimet hyvät tuohon pakettiin? Meinaan nimittäin tuota melutasoa kun kone sais kumminkin olla melko hiljainen. Sitten vielä mietityttää nuo kotelon USB-portit, kun niitä on 2kpl tuossa ja ei nuo kaksi kappaletta nyt oikein riitä mihinkään kun on näppistä, hiirtä, mokkulaa yms. mitä pitäisi USB-portteihin saada samaan aikaan mahtumaan, niin mitenkä tuohon saisi lisää noita usbi paikkoja?
muistit on ok,eli ota ne vain,tuulettimet ovat ihan hyviä tuolla hinnalla,ja on nuo ihan hiljaisiakin,kopassa on joo 2 usbia,mutta emolevyssä,takana on ainakin 6kpl usb paikkoja,eli yhteensä 8 usb paikkoja,eli ei pitäisi loppua kesken
Kiitti sulle avustavasta kommentista! Tuli tosiaan eilen laitettua tuo paketti Systemasta tilaukseen ja päätin että he saavat koneen siellä kasata niin kyselisin että mitenkä kauan heillä yleensä menee noissa koneiden kasauksissa että ovat valmiita laittamaan koneen postiin? Jos joku saattuu tietämään niin olisin kiitollinen myös tuosta tiedosta!
kai se jossain viikosta kuukauteen kestää,itse en ole oikein perillä,kun en ole kasattua pakettia koskaan tilannut,enkä ole mitään edes ostanut systemasta,eli joku muu voisi tuota hieman kommentoida tuota aikaa,joka paremmin tietää siitä...
Pistelin tuossa tiistai iltana heille sähköpostia asiasta ja keskiviikko aamuna vastasivat näin: "Konepaketilla on arviolta 1-2 viikon toimitusaika. Noin viikon verran menee, että saamme kaikki tilaamanne komponentit ja kasausjonoa on noin viikko."
Noniin, eilen ovat laittaneet koneen postin kuljetettavaksi ja tänään varmaan on jo noudettavissa! Kysynpä nyt siis tälläistä asiaa: Kun nyt sitten haen koneen postista (kone siis valmiiksi kasattu heillä ilman ohjelmien asennusta) niin ensiksi tietenkin asennan siihen Windowsin minkä tilasin myös. Sen asentaminen nyt tuskin hankalaa luulisi olevan mutta kysynkin, että tarvitseeko minun asentaa kaikkien koneen osien ajurit, vai mitkä nyt olivatkaan(?), myös? Vai onko kone Windowsin asennuksen jälkeen täysin käyttövalmis että voin vaikka samantien alkaa siihen asentamaan tarvittavia ohjelmia tai pelejä? Kiitän jo etukäteen vastauksista!