Tietokone pelaamiseen, kuvien muokkaukseen ja videoiden katseluun.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by anttiro, May 1, 2013.

1. anttiro

anttiro Member

Trophy Points:
    11
    1. Kerro budjetti: n. 1000€
    2. Kerro aloitusviestissä mitä kaikkea tarvitset: Keskusyksikkö, näppäimistö+hiiri, kaiuttimet(2,1), näyttö ja kasaus.

3. Koneen käyttötarkoitus: Pelien pelaaminen sekä kevyt photoshoppaus, tietty muut perusaskareet.

4. Onko tarkoitus kellottaa prossua tai näyttistä? Ei, en osaa :D

5. Muuta huomioitavaa? Paketti mieluiten Suomesta ja samasta paikasta ellei jossain huipputarjousta. Tykkään pelata kaikenlaisia pelejä mutta koneen ei ole pakko olla mikään supertykki! Myöskään näppäimistö, hiiri yms. voi olla ihan peruskamaa. Pääasia että pystyy pelailemaan uusia pelejä :)
    6. Onko jo valmiina mahdollisesti jotain? Ei mitään.

Saattaa olla että on hankala homma suht pienen budjetin takia. Olen itse yrittänyt kasailla koeen osia eri verkkokaupoissa mutta kokemuksen puutteen vuoksi pelkään että jotkut osat ei synkkaa tai kämmään jotakin :D Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä!!! Plussana myös jos kone olisi sellainen että pystyy uusimaan osia ajan saatossa :)

Last edited: May 1, 2013
  2. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Kauppa: Systemastore
    Tarviit Windowsin?

Jos haluat/tarvitsee panostaa kuvankäsittelyn takia näyttöön, niin vaihda IPS tilalle DELL 23" U2312HM IPS

Hiljaisuuteen jos haluat panostaa hieman enemmän, niin lisää prossulle parempi cooleri ostoskoriin CM Hyper TX3 ja valitse paremmalla jäähyllä oleva näytönohjain Gigabyte GTX 660.

Jos haluat tappaa windowsin ja yleisesti käytettyjen ohjelmien miettimis ajat, niin lisää SSD mukaan Kingston V300 120GB.

3. anttiro

anttiro Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia! Kyllä windows tarvitsee kanssa laittaa, ohjelmistojen kanssa olen tosi paljon touhunnut mutta hardware on minulle hepreaa :) Kuvanäsittelyyn en tarvitse mitään erikoista, lähinnä kutsukortteja, mainoksia yms. Äänikään ei ole ongelma kun menee ihan erilliseen työhuoneeseen.

Tuon SSD:n voisin lisätä vielä listaa, elikkäs riittääkö se ihan kun siirrän ostoskoriin?
    Jossain langassa oli puhetta että jonkun merkin liitin? vaihtuu :D olen näiden asioiden kanssa niin palikka, olen pahoillani :D

Kiitos!

4. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Lisäät vaan ostoskoriin sen SSD.

5. anttiro

anttiro Member

Trophy Points:
    11
    Noniin nyt on edellämainittu setti laitettu ostoskoriin ja tilaus lähtee viimeistään perjantaina! kiitoksia erittäin paljon viisaammalle! lisäsin vielä sen SDD:en niin pyörähti vähän yli tonniin mutta kyllä budjetti sen vielä salli.

Kiitos vielä kerran!

Tyhmänä vielä kyselen että tuleeko tuossa piuhat sun muut mukaan? niin ja tarviiko erikseen laittaa listaan vielä verkkokortti että saa netin käyttöön?

6. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Emon mukana tulee muistaakseni 2 Sata piuhaa, mutta Systemastore sponssaa kasauksen yhteydessä luultavasti sen yhden lisää (DVD-asema, kovalevy ja SSD levy). Powerin mukana tulee virtapiuha, mutta näyttöön olisi hyvä löytyä DVI piuha .

Emossa on nykyisin hyvä integroitu LAN verkkokortti ja äänikortti. Eli jos Wlanin (langaton netti) tarvitset, niin sitten tarvitset erillisen kortin.

7. anttiro

anttiro Member

Trophy Points:
    11
    Tilaus tehty! kiitos erittäin paljon Lurluck!

Share This Page