minun tietokoneeni jäätyilee usein kun pelaan pelejä mutta kaikki pelit eivät jäätyile minun kone jäätyy kun pelaan esim. minecraft,cod mw2 ja joissakin muissa peleissä esim. tf2 toimii moitteettomasti. Voisiko joku auttaa en tiedä syytä vaikka olen yrittänyt etsiä apua joka paikasta. Jäätyminen voi kestää jopa 20min ennen kuin lakkaa. Kun ostin koneen niin se toimi noin vuoden hyvin mutta sitten koneeseen tuli viirus ja jouduin asentamaan windowsin uudestaan ja koneeseen piti aluksi ladata näytönohjain uudestaa ja niin latasin sen ja tämän jälkeen koneessa on jotkut pelit jäätyillyt. minulla on asusin läppäri jossa on windows7.Auttakaa!
Ensinnäkin kerro tarkemmat specsit koneesta.. Mitä tarkoitat näytönohjaimen uudellalatauksella, päivititkö näytönohjaimen ajurit vai mitä ajat takaa?
Viestistäsi ei selviä, latasitko ja asensitko saman näytönohjaimen ajuriversion, jolla kone oli aikaisemmin toiminut ongelmitta. Mikäli käytössä on nyt eri versio, voi ongelma johtua siitä (ajallisesta yhteydestäkin päätellen). Muutoin olisin pitänyt todennäköisimpänä selityksenä, että kone on kerännyt pölyä sisuksiinsa ja "jäätyminen" johtuukin itse asiassa koneen liiasta kuumenemisesta. Tuohon viittaa se, että palautuminen vaatii noin pitkän ajan. Prosessorin ja/tai näytönohjaimen jäähdyttyä kone alkaa taas toimia.
latasin ja asensin oikean näytönohjaimen mikä ennen oli muuta ei tarvinnutkaan. Jos specseillä tarkoitetaan koneen tietoja niin en osaa kovin tarkasti kertoa mutta yritän kaikki mitä tiedän: näytönohjain: ATI mobility radeon hd 5470 graphics 512 mb hmm...kun kävin katsomassa koneesta loppuja tietoja huomasin että sivu väittää että koneeseen kuuluu näytönohjain ATI HD4250 vaikka koneessa oli aluksi ATI mobility radeon hd 5470 graphics 512 mb. kiintolevy: 320GB 5400rpm SATA Processori: AMD Athlon II X2 P320; Dual Core; 2,1 GHz muisti: 4096(2048MBx2)MB DDR3 1066 MHz Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Home Premium 15.6" (HD, Glare Type) - AMD Athlon II P320(2.1GHz) - ATI HD4250 - RAM 4096(2048MBx2)MB DDR3 1066 - 320GB 5400rpm SATA HDD - DVD Super Multi - Gbe - WLAN 802.11bgn - Win 7 Home Premium - 6 cell battery - 0.3MP Cam - HDMI tuossa on jotain jos tarvitsette jotain lisää kertokaa. 1pertti tarkoitatko tuolla "kerännyt pölyä sisuksiinsa" että koneeni sisällä olisi pälyä ja se olisi syy jäätyilyyn jos tarkoitat se on hyvin mahdollista koska kun koneeseeni tuli viirus se oli monta kuukautta pöydällä ilman että edes koskin siihe ja sitten vasta asensin windowsin siihen uudelleen.
Jos koneessa on aluperin HD5470 niin koneessa on oltava sen ajuritkin. Ihmettelen, mistä HD4250 on repästy.. Olethan varmasti asentanut samat näyttiksen ajurit kuin oli alunperinkin? Ja ihan ensimmäiseksi puhdistat läppärin pölyistä..
On myös mahdollista että se viirus varsinkin troijalainen saattaa vaurioittaa jotain komponenttia siihenmalliin että siinä ei formattikaan auta. Mutta jos vielä asennat käyttiksen uudelleen ja kaikki tarvittavat ajurit ja testaat vielä kertaalleen.
Minusta tuo ajurien asennus kuulostaa hyvältä.Toimiiko ajurien asennus "lataa ja asenna" periaatteella jos toimii niin voitteko lähettää linkin? joensuu:ei minun mielestäni ole mahdollista että virus vaikuttaisi vieläkin koska kun asensin windowsin uudestaan niin aluksi se toimi ihan hyvin ilman jäätyilyä mutta kun asensin näytönohjaimen niin se alkoi jäätyilemään (siis pelit jäätyili aluksi ne eivät edes toimineet koska ei ollut oikeaa näytönohjainta) voisitteko antaa neuvon mite pölyjen putsaaminen olisi helpointa läppärissä?
Tuon linkin kun avaat niin oikeassa yläkulmassa on "Find a Driver" ja sieltä etsit näytönohjaimen ajurit. Siellä on myös "Driver autodetect" mahdollisuus eli sovellus etsii itse sopivat ajurit näytönohjaimeen. Läppärissä voi ihan esim. elektroniikkaan soveltuvalla paineilmaspraylla puhdistaa pölyt ja imurillakin saa putsattua myös, jos avaat koneen pohjasta suojakannet niin imurin kans täytyy olla varovainen ettet sörki muistikampoja ja muita piirejä eli varovaisesti imurin kans.
Latasin nuo ajurit ja esim. mw2 grafiikat parani mutta jäätyily ei loppunut mutta voisiko se johtua siitä että kun asensin ajureita niin siihen ilmestyi 2 kertaa error joka sanoi että jotakin tiedostoa ei voi ladata. En ole vielä kokeillut koneen puhdistamista mutta kokelen sitä sitten jossain vaiheessa ja kannattaako imuria käyttää täydellä teholla?
Jos mahdollista niin laitatko kuvaa siitä errorista vaikka kuvankaappauksella niin tiedetään vähän että mistä on kyse? Ja kyllä imuria voi käyttää täydellä teholla, kunhan et sillä imuputkella raappaise mihinkään piirilevyyn tms.