TIETOKONE saatava halvalla ja suhteellisen hyvä...

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by KUMMA83, Aug 15, 2010.

1. KUMMA83

KUMMA83 Member

Trophy Points:
    11
    Olen hankkimassa tietokonetta joka kestää, on nopea ja edullinen. En oikeastaan pelaa mitään, mutta katson netti tv:tä, lataan leffoja ja surffaan paljon, kuvaan ja tallennan myös paljon koneelle kaikenlaista. Minulla on usein kiire, ja vihaan konetta joka hidastelee...Edellinen koneeni oli HP pavilion a6335 sc. paketti joka tuntui hyvältä. Suoritin amd athlon 64X2 5000+, näyttis ati radeon hd 2400, 3gb ram, 500gt kovalevy ja emo joka sökähti tai näin ainakin luulen...kun ei mene enää edes työpöydälle vaan pimenee siinä jatkuvasti, ja heti kun takuu umpeutui, joka tietysti vituttaa...

Kysymys kuuluu, pystynkö saamaan kestävää, luotettavaa, nopeaa ja helppoa konetta maks 500 eurolla??? Näyttö minulla on valmiina myös näppis ja hiiri.

En ymmärrä noista paketeista mitään. Esim. Hobby hallissa on nyt hintaan 549 e HP pavilion G5120 sc. AMD AThlon IIX3 440 prossu, 4gt ddr3, 1tb kiintolevy ja ati radeon hd 5450 1gb omalla muistilla näyttis???

Emosta ei sanota ja win 7 premium käyttis...takuu vain 1 vuotta

Onkohan tuo hyvä?

En jaksais uusia konetta joka vuosi, tai jos jotain uusisin niin sellaista jonka voi vaihtaa...helposti ja halvalla...

Sitten on acerin koneita esim m3400 599e netanttilasta ja jotain verkkokaupassa alta 500 euron...

JOS JOKU OSAA NEUVOA VAIKKA ihan pakettina itse kootun vaihtoehdon kädestä pitäen niin olisin hirmuisen kiitollinen ja helpottunut. Tai ottaisi kantaa näihin pariin kone vaihtoehtoon...

2. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    kasaa kone mielummin kuin osta giganista tai mistää muustakaan samanlaisesta puljusta, saat paljon paremman vastineen rahoillesi kun ostat osat erikseen. joku tekee sulle 500e budjetilla hyvän paketin tänne.

3. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Noi kaks masiinaa on roskaa. Kaikki merkkimasiinat on.

Haluut 500 eurolla hyvin laajennettavan masiinan, se ei onnistu millään.

Tossa olis

(napsittu http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/peruskone_mahd_edullisesti-860582 )

Halvemmalla jos haluut päästä, ota toinen muistikampa pois ja lisäks prossucooleri pois. Vähä yli 500 ilman kokoomista.

Laajennettavuutta jos kaipaat, ota emoks http://www.jimmspc.fi/tuote/890GX-EXTREME3

Kovoksi ottasin ton http://www.jimmspc.fi/tuote/HD502HJ

Hakkaa noi merkkiromut satanolla.

Last edited: Aug 15, 2010
  4. KUMMA83

KUMMA83 Member

Trophy Points:
    11
    Hei mitenkäs tossa emossa, kun näyttäs että näyttis on integroitu? Kun oon vaan kuullu että syö hirveesti sit pc:n muistia. ja sit piti kysyy että kun mulla on noita entisiä osia eli prossu amd athlon 64X2 5000+ sille cooleri, 300w virtalähde, ja sonyn dvd asema, barracudan 500gt:n sata II 3g kovalevy, että eikö näistä mitään pysty tossa kokoonpanossa hyödyntämään??Kiintolevy ei tietysti toimis uudessa emossa?? vai???

5. Ozss

Ozss Regular member

Trophy Points:
    28
    Jos todella on niin että edellisestä koneesta on vain emolevy rikki niin silloinhan periaatteessa riittää että ostat vain uuden emon. Tuossa hyvä emo http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=40264 johon sopivat kaikki osat entisestä koneestasi. Ja jos joskus haluat päivittää konettasi niin tuohon voi laittaa vaikka 4-ydin tai 6-ydin prosessorin. http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASUS/M4A78-EM.html :)

6. KUMMA83

KUMMA83 Member

Trophy Points:
    11

Tuohan auttaa asiaa. Mutta mikä olisi mahdollisesti mun koneen toimivuus,nyt käyttöjärjestelmän suhteen, eli joutusko senkin ostamaan ja puhtaalta asentamaan, kun on vain recoveryt itellä? Ja tekeekö tuolla näyttiksellä mitään, kun on integroitu kiinni emoon, pitäis varmaan osata ostaa oikeenlaisia muistikampoja lisäksi?? Aiemmin kun on ollut näyttis irrallinen

7. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Ton pakettikoneen poweriin tai koppaan en luottais. Kovon voit pitää, DVD menee kans, prossuki menee.

Ota noista emo, käyttis, koppa, muisti ja poweri, nii siinä se.

Emoks vois kummiski vaihtaa ton http://www.jimmspc.fi/tuote/890GX-EXTREME3

Integroitu näyttis on samaa tasoo ku toi sun nykysen konees näyttis. Ainaki jos et pelaa. Muistiks kelpaa noi mitä tossa on.

Vistan palautus CD:lla et tee mitään. Seiska on muuteki paljo parempi.

Vanha muisti on DDR2:ta aika selkeesti. Sen saat varmaanki myytyä ihan kohtuuhinnalla. On ne edelleen arvokkaita.

Last edited: Aug 16, 2010
  8. miketso

miketso Regular member

Trophy Points:
    28
    Vanhassa koneessasi on varmasti ollut OEM-versio windowsista, jota ei ole tarkoitettu uudelleenasennettavaksi uudelle laitteistolle, eli kun emolevy vaihtuu niin et varmaankaan saa enää sitä aktivoitua. Kannattaa ostaa uusi oem-käyttis (119e) tai sitten tavallinen retail-versio 181e, jonka voit jatkossa myös asentaa uuteen koneeseen laitteiston vaihtuessa.

Et luultavasti tarvitse erillistä näytönohjainta jos et aio koneellasi pelata. Surfailuun, leffoihin ym. riittää hyvin tuo integroitukin.

9. KUMMA83

KUMMA83 Member

Trophy Points:
    11

SIIS JOS OSTAISIN NYT ton emon, niin millaset kammat tuohon sopii? Verkkokaupassa on niin paljon noita ddr2 kampoja etten tajua mitään. Kokemusta on että olen turhaan ostanu eikä kuitenkaan ole sopinut. Nyt jotkut hynixin 1gb kammat entisessä kiinni, joista en ole varma ovatko etes täysin kunnossa emon takia...

Tarttesin ainakin sen 4gb muistia!

10. KUMMA83

KUMMA83 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia kovastoi avusta! Nyt osaan toimia:)

Share This Page