Laitoin aluksi vähän väärälle palstalle mut huomasin että täällä on tämmönenkin palsta... Eli mulla on Windows XP, mitä muita tietoja tarviis? Kone sammuu ja käynnistyy uudestaan silloin tällöin, vähintään kerran käytön aikana. Tulee viesti kone on palautunut vakavasta virheestä ja tälläset tiedot BCCode:1000008e BCP1:C0000005 BCP2:BAFC79D3 BCP3:B7936A20 BCP4:00000000 OSVer5_1_2600 SP:2_0 Product:256_1 Oon ajanut virusskannauksen ja sieltä löytyi joitain, mutta ongelma jatkuu vaikka se laittoi ne karanteeniin, ja oon koittanut uudelleen eikä löytynyt mitään. Mä luin jostain sivulta, että niistä ongelmista luodaan jotkin "dumpit" ja sit joku viisaas vois analysoida ne ja kertoo mikä on vikana. Auttakaa joku mua, kiitos jo etukäteen, jos joku osaisi auttaa. Mä katoin tuolta Tapahtumienvalvontatyökaluista järjästelmästä niin siellä on siitä virheestä: (Ohjelma havaitsi korttivirheen laitteella \Device\Harddisk2\D Siinä on eri virheissä Harddisk2:n kohdalla 1-4 Vaikuttaakohan tuo ko. ongelmaan?) Ja toinen virhe, onkohan se sen kaatumisen aiheuttaja: System error virhe, jossa on ne samat tiedot kuin siinä ilmoituksessa. parametri 3 on vähän eri niissä eri virheissä. Tänkin kirjoituksen aikana taas sammui, onneksi Firefox toi tiedot takaisin...
(Ohjelma havaitsi korttivirheen laitteella \Device\Harddisk2\D -tosta päätellen suosittelen että testaat levyn virheet kovelevynvalmistajan softalla: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
Mä tein tuon testin, mutta se ei löytänyt mitään. Ja mä luulen että se kaatuminen ei johdu tuosta, koska se system error virhe, jossa on ne tiedot jotka laitoin, ilmestyy aina, kun kone on bootannu itsestään. Miten tuota virheilmoitusta vois oikein tulkita ja mitä tehdä?
Emon kaikki ajurit päivitetty? tosta ei vielä voi päätellä kovin paljoa mutta katso onko oma tietokone ominaisuudet->Lisäasetukset->käynnistys ja palautuminen katso että järjestelmä virheen kohdissa on rastit dump löytyy tuolta tallenna muistin sisältö osoittamasta paikasta. täydellinen tai suppea muistivedos on hyvä valita suppea yleensä riittää. voit myös ottaa käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen, niin näet mitä bsod näyttää. stop error: kohdat ylös. näet dumpin myös kun aikaiset tuon virheilmoituksen linkin näytä lisää tai jotain et näytä lähetettävät tiedot.näin muistelisin.. kerrotko myös vähän koneesi tietoja ja laitteet niin tuota virhekoodia olisi helpompi tutkia
Ok, kiitos vastauksista. Käyttis on siis XP Professional Versio 2002 ja Service pack 2 on asennettuna. AMD Athlon(TM) XP 2800+ ja 2.07GHz Näyttösovitin (Onko tuo sama asia kuin Näytönohjain, Oon Newbie joo ) on Tul Corporation, Radeon 9200SE Mitä muita tietoja vielä tarviisit. Nyt tää kone ei ole vähään aikaan temppuillu. Voisko johtua, kun mä kerran asensin yhden modeemin gps laitetta varten ja se ei ollut varma käykö se XPn kanssa. Nyt mä laitoin sen pois käytöstä. Nää ongelmat ei kuitenkaan ilmaantunut kun vasta melko pitkän ajan kuluttua siitä kun laitoin sen. Siinä ilmoituksessa kyllä sanottiin, että ongelmia voi ilmaantua myöhemminkin. En kyllä tajuu miten se vois aiheuttaa sen. PS. Mitä voin tehä niille minidump jutuille, mä avasin yhen notebadissa mutta ei siinä ollut kuin jotain ihme sotkua...?? Laitanko sen tänne mitä siinä on, vai miten neuvoisitte tekemään.
Ai niin, emolevy on asus a7v600. Mistä mä nään sen onko kaikki ajurit uusimmat tai ne ajurit yleensä?
Oli sama ongelma ja huomasin koneen kuumenevan aikas paljon!! Oisko jäähdytys ongelma? Ota tuuletin irti sitten ruuvaat myös ropelin pois niin näet kuinka paljon pölyä on kertynyt. Itsellä melkein tukossa joten viime hetkellä tuli putsattua.