Kysynpä kaverini puolesta.. heillä ei ole nettiä, lapset on lähinnä pelanneet koneella. Nyt se on ruvennut sammumaan noin 10-20 minuutin päällä olon jälkeen. Kone on avattu ja mm, tuuletin vaihdettu parempaan, mikään ei auta. Voikohan tuo sammuminen johtua viiruksesta joka olisi tullut jonkun pelin asennuksen yhteydessä?
Jos koneella on ajantasalla oleva (päivitetty) virustutka, niin sillä skannaamaan ensimmäisenä. Jos taas ei ole, hankintalistalle ja sillä skannataan kone virusten varalta. Kun tuo on tehty, suosittelen vielä Ad-Awarella ja Spybotilla tutkimaan mitä kone on syönyt (harvemmin adware ym. malware koneen uudelleenkäynnistystä aiheuttaa mutta kuitenkin). Jossei vieläkään mitään löydy ja kaatuilu jatkuu, niin HiJackThis käyttöön ja logia tänne, niin joku sieltä osaa katsoa mahdolliset haittasoftat. Tuollainen itsestään buuttailu saattaa myös olla seurausta laitteistoviasta, jos niin, niin vika todennäköisesti on virtalähteessä, muisteissa tai emolevyssä. Softavikaa kuitenkin ensimmäisenä epäilisin.
eli jep.. niin ku tää mun kone tekee samanlailla.. mulla kyl on netti mut ei löydy adawarella, spybotilla.. ja muuten.. mikä on HiJackThis se on varmaa joku ohjelma..?? mut viittisitkö auttaa mua täs systeemis..
@mambo_man: Laita varoiksi HijackThis-loki, ohjelma löytyy täältä -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe. Valitse ohjelmasta do a system scan and save a logfile. HijackThis on ohjelma, joka näyttää mm. käynnistyvät ohjelmat jne. ja auttaa näin poistamaan viruksia/adwarea/spywarea.