Hei. Mulla alko tässä 2 kk sitten semmonen ongelma että kun esim. pelaa jotain strategia-peliä, nii yhtäkkiä kesken pelin kuva vaan seisahtuu, eikä voi liikuttaa mitään eikä painaa mitään. kone kyllä pyörii päällä ja tuulettimet yms näyttää hyrräävän, mutta ei pysty mitään tehä. Ainoa keino on sitte vaa buutata kone. Toisinaan samanlailla kuva seisahtuu ihan normaali nettisurffaillussakin. Ja joskus jopa keskellä yötäki vaikka en ole edes koneella, aamulla herään nii kone on tiltissä. tuossa on Everest home editionin ja speedfanin näyttämät lämmöt joskus prossun lämmöt käy melkein satasessa, mutta se ei ole ainakaan aiheuttanut koneen kaatumista. Entäs tuo power? Otin tuon screenshotin normaalikäytön aikana, eli vaan yks nettiselain oli auki sillä hetkellä. Ja olen ränkänny biossista kellotuksia yli ja ali ja lopulta default asetuksiin. Eli ei kellotuksistakkaa johdu koneen kaatuminen. Muistitki testasin sillä tavalla, (kun mulla on kaksi 512 muistitikkua), irrotin vuoronperään yhden kerralla ja koitin pelata, niin silti kaatuili kone. Windows XP:n oon ajanu kahteen kertaan uusiksi, sekä alustanu yms siivonnu kovalevyt ja scannannu 2:lla eri viirustorjunnalla. Viiruksia kyllä löyty ja puhdistu pois, mutta ei auttanu koneen kaatuilu ongelmaan. Koneeni on kasattu 2005 vuonna, ja sen jälkeen on muistia vähä lisätty yms prossu uusittu, 2008 vuonna. Koneen tiedot: Käyttöjärjestelmä Microsoft Windows XP Professional Korjauspaketti Service Pack 2 DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) prossu: AMD Athlon XP, 1533 MHz (11.5 x 133) 2000+ Emolevy: ASRock K7VT4A Pro (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN) Piirisarja: VIA VT8377A Apollo KT400A Keskusmuisti: 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) BIOS-tyyppi: AMI (05/19/05) Näytönohjain: NVIDIA GeForce4 MX 420 (Microsoft Corporation) (64 MB) 3D-kiihdytin: nVIDIA GeForce4 MX 420 Levyasema: Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Levyasema: ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) C: (FAT32) 10038 MB (vapaana 4583 MB) D: (NTFS) 152617 MB (vapaana 89389 MB) E: (NTFS) 68103 MB (vapaana 68037 MB) Koko yhteensä 225.3 GB (vapaana 158.2 GB) Osaisko joku noista faktoista päätellen neuvoa mikä vois olla vialla.. vai pitääkö tässä ruveta uutta konetta tilaamaan -_- thanxx
Enlight AC input 230 V peak load 300W ja nyt huomasin uuden asian. kun huvikseen tutkin virtalähteestä lähteviä johtoja, nii alko kovalevyt ääntelemmää oudosti ja tiimalasi pyörimää, sitte taas nitkuttelin niitä johtoja, nii taas kovot hiljeni ja toimii normisti.
niin kait.. käykö siihen mikä tahansa virtalähde, vai pitääkö olla tietty malli, tyyppi jne? ja jos joudun ostamaan uuden, nii paljonkoha neki maksaa -_-
eli sain veljeltä 250 wattisen virtalähteen testaamaan, mutta silti tää kaatuilee samaan tapaan niinku ennenki.. liian tehoton virtalähe vai onko nyt jossai muussa raudassa vika? apuaaaaaaaaaa........ jos vaa vika löytyis ja halvalla siitä selviäis ettei tarvi uutta kallista konetta ettiä
kävin just äske atk huollossa. epäilivät että emo vois olla paskana. jos haluan että ne tarkistaa koneen, maksais 42 egeä. hmh....