Terve! olisin kysymässä että pyöriikö pelit tälläisellä kokoonpanolla: Cooler Master Elite 310 -kotelo 460W -hiljaisella virtalähteellä Asus M5A97 R2.0 AMD FX-4300 3.8GHz (4-ydin) 8GB DDRIII 1600MHz nVidia GT210 1GB -Silent HDD 500GB SATA III 24 X DVD+/- RW GBLAN 10/100/1000 6 X USB 2.0 (+sisäisiä 3kpl) 2 X USB3.0 6 X SATA 6Gb/s (SATA3) 8-KANAVAINEN AUDIO + S/PDIF (optinen) HDMI, DVI & VGA
Näyttis on todella onneton ja virtalähteestä pitäisi tietää enemmän. Noilla tiedoilla ei voi suositella. Tutustu tähän, niin katsotaan parempi setti: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/ohjeita_konepaketin_kysymiseen-942249/
Uppmas taas pätee, todella fiksua kommenttia. Kaikki riippuu budjetistas, sekä koneen taustasta. Jos kyseessä on valmis pakettikone, voisin suostutella jättämään väliin. Jos taas toi on huuto.net tai muusta vastaavasta, kaikki riippuu hinnasta. Taikka sukulaisen tai kaverin myymä, sama juttu. Kuten Axu mainitsikin, näyttis ja poweri on ton setin heikoimmat lenkit. Prossuvalinta on himan hölmö, kyllähän tuokin toimii mutta samalla rahalla saa parempaakin.
Joo budjetti ois 530e pelikäyttöön mut ei tartte kaikki toimii high graffoilla.näyttis joku iha semi hyvä mut ei mikään kallis eli silleen. kasaus ois silleen et jos saan hirveesti halvemmalla niin itse kasaaminen onnistuu mutta jos ei ni mielellään kasattuna. mulla ei oo mitään valmiiks ja mielummin normi atx koska en haluais slim koteloa.. dvd/cd asema perus ei tartte mikään bluray mutta polttava asema. kovalevy 500gb.. et jos siitä onnistut jotai kattoon ni kiitokset paljon! +kiitokset kaikille vastaajille.
Kysymys oli, että pelaako tällä setillä pelejä, ja minä sanoin, että ei, ellei jotain tetrikseen vertautuvia pelejä lasketa. Mutta harvoin pelaamisella mitään tetriksiä tarkoitetaan, vaan juuri näitä uudempia 3D pelejä. Mutta täytäppä aloituspohja niin katsotaan: Budjetti: 1000-1100€ Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Käyttötarkoitus: Editointi ja kevyt pelailu Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: 500gb sata kovalevy ja HD6950 näyttis Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX eli hyvin pieni Muuta huomioitavaa:
Eli uusin, oliko tänä vai viimevuonna julkaistu XCOM ei ole 3D peli ? Samoin myös MW3 vois pyöriäkkin. Kaikki 3D pelit eivät ole bäfää jos et sattunut tietämään. Ja just tossa hän sanoi budjetin ja tyylin että semi-hyvää haetaan, olisit itse voinut laittaa jo setin. Tossa on kaks huomiota, muistit vois olla 2133Mhz mutta systemassa heikko muistivalikoima. Esimerkiksi Jimssiä kannattaa katsoa, jos osan kamoista tilaa sieltä. Tossa on nyt siis kaikki tarvittava alkuun. Toinen kohta on, että näytönohjain puuttuu, tiedän. Prossussa on oma integroitunsa, jolla pärjää alkuun. Tehoista sen verta, että joku BF3 pyörii vain minimiasetuksilla, MW3 paremmin ja sitten nää perus autopelit sun muut aika hyvin. Uusin GTA vois tykätä erillisestä näyttiksestä paremmin. Eli se on tän setin vitsi, pystyt lisäämään erillisen näytönohjaimen tähän pakettiin myöhemmin, kun olet säästänyt jotain 200e rahaa enemmän. Ja tarvitko windowsin ? Jos tarvitsit, nappaa tuo SSD asema pois ja winukka tilalle.
Kiitos Ratcon ! tua En tarvi windowsii.. kattelen nyt sitten tota pakettia.KIITOKSET SUUNNATTOMASTI TEILLE jotka osaavat PAREMMIN kuin itse ...
Minulta löytyy HD6450, joka on noin 40% GT210.a parempi. Ja voin sanoa, ettei tuolla järkevästi pyöri juuri mikään moderni peli. Toki jos 720p:hen ja minimigrafiikoihin tyytyy, niin ehkä, mutta en minä sitä ''pyörimiseksi'' laske. Settien tekemiseen olen aika pitkälti kyllästynyt, sen verran monotoonista puuhaa. Mutta kuitenkin, jos tarkoitus on halvalla tehdä kone, niin SSD pois, sen voi lisätä myöhemmin (toki jos Winukkaa tarvitsee niin se menee pois muutenkin). Kovo ja muistit kannattaa vaihtaa, koska toimitusajat ovat pitkiä, poweri kannattaa ostaa Jimmsiltä. E: Kun Winukkaa ei näemmä tarvitse, niin ottaisin AM3+ -laudan ja prossun, koska sille tulee paremmin ja parempia prossuja (eli M5A97 EVO + FX-6300). Toki sitten tarvitsee erillisen näyttiksen, mutta sekin hoituu, ottaa väliaikaiseksi vaikkapa halvimman HD7750 GDDR5-mallin.
TArkoitin Windowsin hankkimisella että mulla se on jo täällä ettei tarvitse ostaa.. mitä varten muuten toi ssd kortti onkaan?
SSD on kiintolevy, siinä missä kaikki muutkin kiintolevyt. Se mikä eroaa, on siinä että SSD on tehty samalla tyylillä kuin muistitikut kun taas normaaleissa kovoissa on se pyörivä kiekko. Lopputuloksena todella paljon nopeampi kovo. Miten se näkyy tai hyötyy ? Kone käynnistyy huomattavasti nopeemmin, eikä windowsiin päästyä se lataa kuin pari sekuntia. Pystyt siis avaamaan nettiselaimen ja muut ohjelmat heti, ilman että kone miettii ylimäärästä ja tapahtuu sitä normaalia lagaamista. Pelejä sinne ei siis kannata asentaa, vaan pelkästään Windows, mahdolliset virusturvat, kaikki perusohjelmat ja muut sen kaltaiset. Leffat, videot, kuvat, pelit ja kaikki muu krääsä normikovolle. *edit* Lisään siis vielä, ettei SSD ole pakollinen. Se on todella kiva bonus, sekä luksusta. Jos haluat hyvän aloitussetin ja panostat myöhemmin näytönohjaimeen, suosittelen tollasta FM2+ settiä. Jos taas haluat suoraan pelikoneen, niin silloin budjettiakin joutuis uudestaan miettimään. Ei vissiin onnistu 600-650e budjetti ? Vai kuinka tiukka tuo 530e on ? Huoh.. Se että sulla on hieno kone, ei liity tähän mitenkään. Nyt kasataan ~500e konetta jotenka luonnollista ettei mitään himopelejä pelata. Ja jos olisit lukenut viestini, oisit huomannut että suosittelin myös jimssiä kurkkaamaan. Olisit huomannut myös, että tuossa on nyt peruspohja josta lähdetään tuon perusteella liikenteeseen. Ja jos ostajalle sopii parin viikon toimitusaika, niin sitten se sopii. Ei ole sun päänsärkys. Edelleen, Uppmas voi heittää 500e FX-6300 / 7750 setin. Mikään ei estä.
juu ajattelin nyt ehkä vaikka tilatakkin ton ratconin setin ja 530e tiukkahinta koska ei olla mikään rikas perhe. no mä varmaan ntyt päädyn siihen.. mutta ratcon mikä näyttis on integroituna? huvittaa tietää
ja ei mitään Bf 3-4 välttisti minä pelaakkaan vaan jotai Codei ja tämmössii vanhempii gta:ta ja saints rowii ja tällässii + edit saa joustaa siihen hintaa mikä oli siinä ratconin setissä.
Prossun näyttis on 8570D, jota voi laittaa esim. youtubeen jos haluaa nähdä miten hyvin pyörittää (muista että aina youtube näyttää huonommalta kuin oikeasti pelatessa, muutenkin huono antaa esimerkkiä). Pikkusta säästöä voi tehdä Jimssistä: Sama poweri pikkusen halvemmalla: http://www.jimms.fi/tuote/P1-550S-XXB9 Systemassa pihistät pari euroa jos arvelet ettet tarvii Nero poltto-ohjelmistoo aseman mukana: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_12_511&products_id=54446 E: Siltikin mennään pikkusen yli budjetin, jotain 540-550e bujetilla kun huomioi systeman vitosen postikulut. Onko liikaa, vai pitääkö ehdottomasti saada se 530e ? E2: No hyvä jos venyy, paremmaks en pysty pistää Sitten kun tosiaan saat säästettyä jonkun 200e lisää, niin ilmottele täällä uudestaan niin katellaan sulle parempaa näytönohjainta.