Tietokone

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by antti20, Mar 10, 2003.

1. antti20

antti20 Member

Trophy Points:
    16
    Lataan netistä jotain esim jonkun freeware ohjelman: Kun se on tullut koneelle yritän avata ohjelman setup-tiedoston. Kone lataa hetken, mutta sitten ei tapahdu yhtikäs mitään. Kun sitten sammutan tietokoneen, tietokone sano että minulla on jokin ohjelma päällä (ilmeisesti se setup), joten kone sanoo "lopeta nyt". Eli se setup-tiedosto on kuitenkin jotenkin päällä mutta ei käynnisty. Kun setupin käynnistämisen jälkeen yrittää mennä tehtävien hallintaan (ctrl+alt+del, niin useimmiten ei tapahdu mitään. Kun koneen sitten sammuttaa niin taas tietokone sanoo että sovellus on käynnissä eli taskmanager.

Lähes aina käy noin, joten vähän ihmetyttää. Onko koneessani joku virus vai missä vika? Olen kyllä katsonut virusohjelmalla koneen monesti läpi ja mitään ei ole löytynyt!

Toivottavasti tekstistä ymmärtää edes vähän. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa minua. Kiitos jo etukäteen.

Minulla Windows 2000 Professional, mikä voi osaltaan vaikuttaa asiaan, mutta ei sentään näin usein...

2. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Noin äkkiseltään tulee mieleen, josko sulla olis vaan yksinkertaisesti windows sekaisin. Ihan tyypillistä... Kokeile ensi alkuun josko käyttiksen päälle asennus auttaisi. Vai onkohan se korjaavan asennuksen nimellä tuossa 2K:ssa...??? Mutta kuitenkin idea on siinä, että mitään ei poisteta, mutta windowssin omat tiedostot asennetaan uudestaa vanhojen päälle.

Tuo auttaa n. 80% tapauksissa...

3. ResoNas

ResoNas Guest

Paljo sulla on oikeen muistia siinä härdellissä?
    Tarkista muistiasetukset Windowsista!

4. antti20

antti20 Member

Trophy Points:
    16
    Kiitoksia avusta. Muistia on 256. Jos tekee tuon "korjaavan asennuksen", onko täysin varmaa, että todellakin vain windowsin omat tiedostot asennetaan uudestaan, eikä mitään muuta poistu?

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Täysin varmaahan ei Windowsissa ole mikään, mutta ellei jotain yllättävää tapahdu, niin mitään muuta ei kovolta pitäisi kadota. Itse olen toista kymmentä kertaa päälleasennuksen tehnyt, eikä mitään ongelmia ole ilmaantunut. Migge77:n arvio ongelmien poistumisesta 80% tapauksista kuulostaa omien kokemustenikin perusteella aika oikealta.

6. antti20

antti20 Member

Trophy Points:
    16
    Joo kiitoksia kovasti. Pitää kokeilla! Kerron sitten että auttoiko.

7. antti20

antti20 Member

Trophy Points:
    16
    Ei auttanu tuo korjausasennus. Asensin kokonaan uusiks ja se sitte autto!

8. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Hieno, että kone alko pelaamaan. Tuo täydellinen uudelleen asennus kuuluu kai sitten siihen 20% tapauksista ;)

9. antti20

antti20 Member

Trophy Points:
    16
    Ilmeisesti. Todella suuret kiitokset kaikille.

Share This Page