Lataan netistä jotain esim jonkun freeware ohjelman: Kun se on tullut koneelle yritän avata ohjelman setup-tiedoston. Kone lataa hetken, mutta sitten ei tapahdu yhtikäs mitään. Kun sitten sammutan tietokoneen, tietokone sano että minulla on jokin ohjelma päällä (ilmeisesti se setup), joten kone sanoo "lopeta nyt". Eli se setup-tiedosto on kuitenkin jotenkin päällä mutta ei käynnisty. Kun setupin käynnistämisen jälkeen yrittää mennä tehtävien hallintaan (ctrl+alt+del, niin useimmiten ei tapahdu mitään. Kun koneen sitten sammuttaa niin taas tietokone sanoo että sovellus on käynnissä eli taskmanager. Lähes aina käy noin, joten vähän ihmetyttää. Onko koneessani joku virus vai missä vika? Olen kyllä katsonut virusohjelmalla koneen monesti läpi ja mitään ei ole löytynyt! Toivottavasti tekstistä ymmärtää edes vähän. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa minua. Kiitos jo etukäteen. Minulla Windows 2000 Professional, mikä voi osaltaan vaikuttaa asiaan, mutta ei sentään näin usein...
Noin äkkiseltään tulee mieleen, josko sulla olis vaan yksinkertaisesti windows sekaisin. Ihan tyypillistä... Kokeile ensi alkuun josko käyttiksen päälle asennus auttaisi. Vai onkohan se korjaavan asennuksen nimellä tuossa 2K:ssa...??? Mutta kuitenkin idea on siinä, että mitään ei poisteta, mutta windowssin omat tiedostot asennetaan uudestaa vanhojen päälle. Tuo auttaa n. 80% tapauksissa...
Kiitoksia avusta. Muistia on 256. Jos tekee tuon "korjaavan asennuksen", onko täysin varmaa, että todellakin vain windowsin omat tiedostot asennetaan uudestaan, eikä mitään muuta poistu?
Täysin varmaahan ei Windowsissa ole mikään, mutta ellei jotain yllättävää tapahdu, niin mitään muuta ei kovolta pitäisi kadota. Itse olen toista kymmentä kertaa päälleasennuksen tehnyt, eikä mitään ongelmia ole ilmaantunut. Migge77:n arvio ongelmien poistumisesta 80% tapauksista kuulostaa omien kokemustenikin perusteella aika oikealta.
Hieno, että kone alko pelaamaan. Tuo täydellinen uudelleen asennus kuuluu kai sitten siihen 20% tapauksista